Alles lekker vast aandraaien en je eventuele solderingen goed verzorgen.
SPH-165 KE ( of een tip )
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
All the things you alway wanted to do but were afraid to....
http://www.diyaudio.com/forums/attachme ... 1105229509
http://www.diyaudio.com/forums/attachme ... 1105229509
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Nee, deze is gepubliceerd (alleen het plaatje ) op diyaudio. Maker woont in Wenen en mijn auto loopt 1 op 6 (als het meezit). Even te ver ben ik bang. Ik moet zeggen dat ik wel nieuwsgierig ben hoe dat ding klinkt. Ik vond mijn eigen MTM opstelling slechter klinken als gewoon het tweetertje bovenin.
- Paul Jenner
- Berichten: 532
- Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
- Contacteer:
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
gisteren bij paul een setje sph-165kep gehaald en ga nu toch de Leopard
bouwen vanwege het goede afstraalgedrag van ee d´appolito voor spraak bij films en vanwege het hogere rendement
hierin wordt de noferro 900 tweeter van seas gebruikt icm met een serie
filter alleen de kast wordt kleiner, 15 l per unit ipv 20 liter
maar het echte laag moet de peerless xls10 maar verzorgen
centerspeaker is nu nog een Jm lab cobalt, een gesloten kast met twee 16cm w conus en een goedkope uitvoering van de td90 tweeter
deze wordt bij goed bevallen van de leopard ook vervangen door
een dergelijl exemplaar, vandaar dat ik er eerst 1 bouw en deze als centerspeaker ga testen
bouwen vanwege het goede afstraalgedrag van ee d´appolito voor spraak bij films en vanwege het hogere rendement
hierin wordt de noferro 900 tweeter van seas gebruikt icm met een serie
filter alleen de kast wordt kleiner, 15 l per unit ipv 20 liter
maar het echte laag moet de peerless xls10 maar verzorgen
centerspeaker is nu nog een Jm lab cobalt, een gesloten kast met twee 16cm w conus en een goedkope uitvoering van de td90 tweeter
deze wordt bij goed bevallen van de leopard ook vervangen door
een dergelijl exemplaar, vandaar dat ik er eerst 1 bouw en deze als centerspeaker ga testen
Laatst gewijzigd door ralf op di 18 jan 2005, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Pech, pech en nog eens pech toch weeral eh.
Heb gisteren nog eens een mailtje gestuurd met de vraag hoe lang mijn luidsprekers nog zouden achterblijven. Volgens de verkoper (die monacor had gecontacteerd) zouden de luidsprekers pas terug leverbaar worden vanaf de tweede week van februari. Nu lijkt het mij straf dat die sph16k kep's zo slecht verkrijgbaar zouden zijn en volgens mij hebben ze bij monacor dan ook een klein probleempje met dat nieuw type tweeter. ohwee als het nu geen goede tweeters zijn eh
.
Achja kan ik mij nog wat bezighouden met het ontwerpen van de kast. Ivm hiermee heb ik een zeer mooi ontwerp gezien nl : http://www.avalonacoustics.com/ceram.html
Nu heb ik hier nog een paar vraagjes over die door mijn hoofd spoken :
- Zou hier iets mooi van te maken zijn in 2-weg formaat? Wat me vooral aanspreekt zijn die facetten die het geheel iets heel speciaals geven.
- Op de foto's te zien hebben deze kasten hun br-pijp onderaan zitten, is dit eigenlijk wel optimaal zo. Op deze manier heb je toch maar weinig plaats tussen de uitgang van de pijp en de vloer of wordt hierin de vloer meegenomen als verlengde van de br-pijp?
Heb gisteren nog eens een mailtje gestuurd met de vraag hoe lang mijn luidsprekers nog zouden achterblijven. Volgens de verkoper (die monacor had gecontacteerd) zouden de luidsprekers pas terug leverbaar worden vanaf de tweede week van februari. Nu lijkt het mij straf dat die sph16k kep's zo slecht verkrijgbaar zouden zijn en volgens mij hebben ze bij monacor dan ook een klein probleempje met dat nieuw type tweeter. ohwee als het nu geen goede tweeters zijn eh
Achja kan ik mij nog wat bezighouden met het ontwerpen van de kast. Ivm hiermee heb ik een zeer mooi ontwerp gezien nl : http://www.avalonacoustics.com/ceram.html
Nu heb ik hier nog een paar vraagjes over die door mijn hoofd spoken :
- Zou hier iets mooi van te maken zijn in 2-weg formaat? Wat me vooral aanspreekt zijn die facetten die het geheel iets heel speciaals geven.
- Op de foto's te zien hebben deze kasten hun br-pijp onderaan zitten, is dit eigenlijk wel optimaal zo. Op deze manier heb je toch maar weinig plaats tussen de uitgang van de pijp en de vloer of wordt hierin de vloer meegenomen als verlengde van de br-pijp?
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Waarom de BR-pijp aan de onderkant zit weet ik niet. Zal zeker een rede hebben, en wat ik me kan voorstellen is dat met eventueel poortruis wil opheffen op die mannier. Maar precies zeet ik het niet. Wel dat je dit model prima kan gebruiken voor een tweeweg. (ben er zelf n.l. ook mee bezig...
maar dan met ScanSpeak units..)
Ok I need PicsWel dat je dit model prima kan gebruiken voor een tweeweg.
Voor die poortruis is de br-pijp aan de achterkant ook al een mooie oplossing denk ik.
Ik heb toch wel een beetje gelukrho schreef:Ik wou dat ik ook plaats had in een hobby-kot....![]()
Maar ik ben al blij als ik naar jou creaties kan kijken. Dat geeft inspiratie.
Het is wel altijd lachen als mijn vader mij weer ziet afkomen met weer een nieuw ideetje voor het ontwerp
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Kwam nog een leuk voorbeeld tegen als suggestie misschien...diyBylie schreef:Zou hier iets mooi van te maken zijn in 2-weg formaat? Wat me vooral aanspreekt zijn die facetten die het geheel iets heel speciaals geven.
http://www.madisound.com/cgi-bin/discus ... ead=330101
Laatst gewijzigd door Edo op do 20 jan 2005, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paul Jenner
- Berichten: 532
- Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
- Contacteer:



