Luisterdag ZelfbouwAudio in het Noorden 21 oktober 2006.....

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

audiomanics schreef:
sietse schreef:
En ik neem voor alle zekerheid ook nog wel ff een soldeerbout etc. mee. Je weet maar nooit.
Ook al??? Nou dan zijn er minstens drie... Plus de rest... Wie neemt er een zaagtafel en een vlakbank mee?? Kunnen we daar ook boxen bouwen.... :wink:

Kees
Dan laat ik de mijne wel thuis. Ik dacht ff slim te wese..... :roll:

Wat betreft die zaagtafel, heb een hele simpele bedacht die ook onder verstek kan zagen...hoop ik.... ondanks Arbo... :twisted:

En ik neem dus die pre amp mee. Nog ff nakijken en afstoffen. Anders lijkt het zo slordig... :wink:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Misschien is een route uitleg ook wel handig voor wie geen wegwijs klets app. in de auto heeft?

Dus, als je van de weg Drachten-Groningen afslaat richting Beetsterzwaag, borden volgen. Als je het dorp binnen rijd, door rijden tot je een beetje schuin linksaf kunt. Je ziet aan de inrichting van de straat wel dat het een winkel straat is. Aan het einde van deze straat is links de voorkant van het gebouw, maar je moet ff verder links af en dan direkt weer linksaf een soort steeg in. Daar is de ingang die je op de foto ziet van pagina 1 van dit topic.

Als ik het niet me niet goed herinner, moet Richard mij maar even corrigeren.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Is er een mogelijkeheid dat mijn hoorns ook een stukje met de buizen versterker spelen?

Groeten Roland
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Roland schreef:
Hoi

Is er een mogelijkeheid dat mijn hoorns ook een stukje met de buizen versterker spelen?

Groeten Roland
De mijne? Ik vind 't best... Moet ik ook nog wat toeters van Soeters meenemen?? (effe vanaf 600Hz op 400W laten schreeuwen.. :twisted: Auw Auw Auw de oren...)

Kees
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

Ik heb er enorm zin in :D

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

sietse schreef:
...Als ik het niet me niet goed herinner, moet Richard mij maar even corrigeren.
Je geheugen is nog prima.

Misschien ter verduidelijking: aan het het einde van de winkelstraat maar vóór het Shell benzinestation linksaf. Meteen rechts zijn daar parkeervakken waar je de auto kwijt kan.
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

Ik zat even te kijken hoe het schema er nu uit ziet ben zeer verheugd dat mijn Cantate speakers mogen samen werken met een mooie buizen versterker :D

15.30-16.15 : De Cantate met JX92s...Audion SE 300B-XLS buizen eindtrap... cd speler ????

8) ben heeeeel benieuwd hoe dat samengaat :D
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Hififiel schreef:
8) ben heeeeel benieuwd hoe dat samengaat :D
Ken d'r nog een....
(ach... 't kan hooguit tegen vallen... Dan klinkt het thuis in ieder geval weer goed..)

Kees
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Roland schreef:
Hoi

Is er een mogelijkeheid dat mijn hoorns ook een stukje met de buizen versterker spelen?

Groeten Roland
Ik heb mijn WK ook bij me.........benieuwd naar? :lol:

in Breda nogal opschudding verwekt.....
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Ik heb er ook erg veel zin in! Leuk dat ze ook even met de buizen kunnen draaien, ben ik erg benieuwd naar. Eens kijken of dat zonder lcr filtertje goed gaat. Thuis met de mini aurexx cristal SE in ieder geval wel.

Tot morgen! Roland
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Ik heb nog nooit bewust naar een echte buizen versterker mogen luisteren dus ik ben ook benieuwd en zeker na Breda waar de WK versterker nogal in de smaak viel.

Ik zal zelf waarschijnlijk in de toekomst voor UcD gaan alleen al vanwege de kind vriendelijke bouwvorm en het energie verbruik. Vandaar dat ik mijn casa's op een UcD wilde horen.

Wil niet zeggen dat ik niet benieuwd ben naar buizen, ik heb er wel vooroordelen over, dat wil ik wel bekennen.
Zoiets als warme 80's sound...
Op een of andere manier heb ik een hekel aan 'oude' technieken en niet alleen op versterker gebied ook op het werk [machine besturingen], niet altijd gegrond...
Dus verras me!!

btw..mijn 2de gast haakt toch af,,,
Ik heb van macabre ook af bericht, hij wenst ons wel een goede luisterdag toe.
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Ik duik zo met een paracetamolletje m'n bed in, was vandaag ook al niet naar m'n werk .... hopelijk morgen beter want ik had me hierop nogal verheugd.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Yo! spannend,

Als het net zo leuk wordt als in Breda! Wel een mooie playlist qua apparatuur dan! Ben benieuwd wat jullie van de WK-versterker vinden.

Gaan jullie ook foto's maken?, ben ik namelijk erg benieuwd naar!

Allen morgen een hele fijne dag gewenst en sterkte voor de organisatie!

Groetjes Wowly
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

ovni schreef:
Ik duik zo met een paracetamolletje m'n bed in, was vandaag ook al niet naar m'n werk .... hopelijk morgen beter want ik had me hierop nogal verheugd.
He vervelend Ovni... heb er echt zin.. die TL (SUPER) te beluisteren

.. zo als ik me nu voel ... kom ik met Sietse mee...

zal wel wat lijstjes uitdraaien... TOT MORGEN

foto's maken dat een goed idee .....

hebben we beetje goede fotograaf bij het rijtje liefhebbers voor morgen ???
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Roland schreef:
Hoi

Ik heb er ook erg veel zin in! Leuk dat ze ook even met de buizen kunnen draaien, ben ik erg benieuwd naar. Eens kijken of dat zonder lcr filtertje goed gaat. Thuis met de mini aurexx cristal SE in ieder geval wel.

Tot morgen! Roland
Tuurlijk mag dat Roland zeg het maar .. :)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Hififiel schreef:
Ik zat even te kijken hoe het schema er nu uit ziet ben zeer verheugd dat mijn Cantate speakers mogen samen werken met een mooie buizen versterker :D

15.30-16.15 : De Cantate met JX92s...Audion SE 300B-XLS buizen eindtrap... cd speler ????

8) ben heeeeel benieuwd hoe dat samengaat :D
CD speler.. Sony playstation One misschien..... :roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

die TL (SUPER) te beluisteren
Eeuuh eeuuh, hum hum., eeuh.... hu?? :? .. 8) .. :twisted:
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

weidok schreef:

foto's maken dat een goed idee .....

hebben we beetje goede fotograaf bij het rijtje liefhebbers voor morgen ???
Ik neem zowiezo mijn Olympus camera mee, een goede fotograaf zal ik mij zelf niet noemen, lijkt zo patserig :lol:
Ik kan in iedergeval redelijke plaatjes schieten :wink:

Kevin
nando
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 04 jun 2006, 9:45

Bericht door nando »

Roland schreef:
Hoi

Is er een mogelijkeheid dat mijn hoorns ook een stukje met de buizen versterker spelen?

Groeten Roland
Ook op mijn Quad II mag het wel aangesloten worden, geen probleem.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Nando

Ik ga zo nog wat filters proberen voor die hoorns. Ik zou ze graag eens met een 300B Single Ended horen. Daar zijn ze voor ontworpen. Ik heb zelf alleen zon heel klein aurexx buizen ampje. (die is in ieder geval wel SE). Is die Quad push pull?

Groeten Roland
Laatst gewijzigd door Roland op vr 20 okt 2006, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

nando schreef:
Roland schreef:
Hoi

Is er een mogelijkeheid dat mijn hoorns ook een stukje met de buizen versterker spelen?

Groeten Roland
Ook op mijn Quad II mag het wel aangesloten worden, geen probleem.
kan ook Nando ... jullie zeggen het maar :)

maar ik had het schema al min of meer klaar..

ik hoor het morgen wel Roland...
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Luisterschema

Bericht door weidok »

Luisterschema ZelfbouwAudio te Beetsterzwaag

Voortrap:
1: Eigenbouw (zonder poespas.) Sietse
(met 12 ingangen geen mc/md voortrap)

Audiomanics maakt xlr verloopkabels voor z'n buizeneindtrap

Tijd: speakers: Versterker: CDspeler

11.00-11.35 1: Visaton Casablanca's(imp. 6 ohm) mluyben Mini mono's Denon DVD1600 en Denon DCD735

11.45-12.20 2: Visaton TL 3 pitters(2 ohm) sietse Bryston 4B-NRB klAB Denon DCD735

12.30-13.05 3: Caire HX 132 hoorn R2D2 roland Audion SE 300B-XLS buizeneindtrap cd ......

13.15-13.50 4: Sostratos TL Sceanpeak(4 ohm) ovni Minimono'sUcD180 phonoamp KT88 Sl110/Sme309mkII/Dl-160

14.00-14.35 5: Rondo Saba green cones l(6 ohm) Quad II buizenamps Nando Sony PS1

14.45-15.20 6: Proteus richard Bryston 4B-NRB kl AB Technics A10 CD/DVD

15.30-16.15 7: Cantate met JX92s KEVIN Audion SE 300B-XLS buizen eindtrap cd ........

Reserve : Vergelijking klasse AB versterker met UCD klasse D de speakers zelf met elkaar kiezen

Tussen iedere stint/sessie zit ca. 10 min voor ombouwen ervaring uitwisselen of gewoon babbelen en pauze .. andere noodzakelijke dingen

zo iets maar veanderen mag altijd hoor :) :)

TOT MORGEN

groeten uit Dokkum :roll: :roll:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Mooi, alles staat klaar hier om ingeladen te worden. Word morgen vast wel gezellig. Dus tot morgen jongens.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Ik neem ook nog wel een lichtjes gemodificeerde TEAC miniCD speler mee, en wat kabeltjes.
(zag dat laatste stint geen bron heeft.....)

Tot morgen!
nando
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 04 jun 2006, 9:45

Bericht door nando »

Roland schreef:
Hoi Nando

Ik ga zo nog wat filters proberen voor die hoorns. Ik zou ze graag eens met een 300B Single Ended horen. Daar zijn ze voor ontworpen. Ik heb zelf alleen zon heel klein aurexx buizen ampje. (die is in ieder geval wel SE). Is die Quad push pull?

Groeten Roland
Ja, de Quad II is een push pull. Je kan dat inderdaad beter de 300B gebruiken, even goede vrienden.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”