Mijn huidige subwoofer is overleden, een sony SA-WX90.
En nu had ik het idee om met deze driver zelf een actieve subwoofer te maken
Er is echter 1 (groot) probleem volgens mij. Ik heb geen specs van de driver. Ik heb al gemailed met Sony en kreeg als antwoord dat ze geen specs hebben van de driver.
De huidige subwoofer is bassreflex en ik zou graag een gesloten subwoofer willen hebben. Dit i.v.m. poortgeluiden. Tevens wou ik hem downfiring maken . Hij is nu normaal, dus driver aan de voorkant en de poort aan de achterkant. Ik had op het forum een link gezien waar je kan bepalen of je driver geschikt is voor downfiring, maarja ik heb geen specs
Kan ik hetzelfde kastvolume aanhouden (excl de huidige basspoort en inc het volume van de subamp, een DT150 lijkt mij wel wat) en de woofer in een gesloten kast stoppen?
Ik wil zowiezo zelf een sub maken, puur omdat het me hardstikke leuk lijkt. Wellicht kan ik de kast zo maken dat in het geval dat deze driver niet goed werkt ik er eentje met dezelfde afmetingen in kan hangen die wel werkt (volgens berekeningen).
Mijn eerste post op dit leuke forum, heb al veel gelezen en denk wel dat het antwoord zal zijn "koop een andere driver en maak daar een kast voor" maarja wellicht kan iemand me helpen