Ik heb mij vroeger regelmatig in verbinding gezet met bedrijven die CNC werk deden maar ben tot de conclusie gekomen dat dit in-kleine-serie-samenwerken tot niets uit komt.
die mensen zijn geen idealisten zoals jij en ik. Die hebben een zware investering gedaan om geld te kunnen verdienen.
Aan een paar kastjes van enkele tientallen euros gaan ze hun doel niet bereiken.
Als je goed kunt praten kun je er al eens ééntje wild maken waardoor hij zijn diensten aan gaat bieden, maar daat loopt snel dood als hij merkt dat de winsten en grote getallen uitblijven.
Om die reden heb ik mij eigen (beperkte) CNC frees aangekocht. Als idealist en hobbyist tel je geen uren dat je aan het tekenen, instellen en proeffrezen bent.
Maar Finlux, als je hun interesse hebt, ga er gewoon voor en maak je dromen waar. Reken echter niet op teveel goedwil van je uitvoerder om bovenvermelde reden en maak goede afspraken wat kosten betreft. Je zou niet de eerste zijn die plots een faktuur in de bus krijgt voor bestede denktijd!!!
Hebben zij ook een CNC gestuurde draaibank die tot een diameter van 300 mm en een lengte van 500 mm draaien kan? Die zoek ik nog voor ons concave project
viewtopic.php?t=1102&postdays=0&postorder=asc&start=255
By the way: ik ga de A4 ook in de Concave vorm maken, kijk, dat is iets wat je bijna uitsluitend met een CNC frees kunt verwezelijken. Maar als ik kijk hoeveel tijd er in het tekenwerk kruipt en ook in de proeffrezingen, dan is dit geen goedkope bedoening. Vooral niet als je een deel van het werk moet uitbesteden.
Dus als het fout loopt met jouw contact, kun je nog steeds meewerken aan het A4 Concave project en er zelf een mooi kastje op nahouden
Groeten en succes.
Ik ben benieuw hoe het verder gaat.
Ed.