high pass filter van plate amp..

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

high pass filter van plate amp..

Bericht door Henkjan »

goed, ik heb dus zo'n detonation module, de DT150, omdat die een high pass heeft op de cinch uitgang voor de sats. kon ik mooi een sub (m'n TL) in de woonkamer erbij doen

ik t ding aangesloten op de set in de woonkamer. het eerste dat opvalt is dat t volume veel hoger is, het signaal wordt dus ook versterkt. maar wat ook opvalt is dat er een flink stuk ruimtelijkheid mist in de muziek. niet bij alle, maar toch vrij duidelijk bij vele (bv Nits, Ting).

is dat filter helaas toch niet al te goed, want als je het al zo duidelijk merkt bij die mijn budget setje, dan is het al helemaal niet de manier voor een echt mooie speaker... jammer.. het was zo makkelijk geweest...

speel nu dus weer gewoon zonder (ook omdat ik dus merkte dat er maar erg weinig muziek (faithless bv) is waar een dikke sub wat toevoegd aan de MDS08)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

En je vraag is :?:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

nou nix, wilde dit gewoon even met jullie delen. ik ben in een gulle bui
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Ah, oke. Mooi om te weten dan 8)

Misschien wordt het dan een keer tijd voor een DIY actief filter. Misschien kun je ook al af met een dikke cap voor je main speakers?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

voodooless schreef:
Misschien wordt het dan een keer tijd voor een DIY actief filter. Misschien kun je ook al af met een dikke cap voor je main speakers?
dat laatste moet ik dan t filter aanpassen, dat die alleen voor t laag komt dan, want anders wordt t wat duur om een bv 300 uF in MKP te doen :roll:

dat dyi actief filter, lijkt de beste optie, moet je dan wel zeker van zijn dat t echt goed is.
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

lijkt me tijd voor een "Het Grote Aktief Filter Topic" :D

Inmiddels zijn er meerdere mensen met ervaringen daaromtrent en het begint bij mij ook een beetje aktief te kriebelen.
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”