Sneak-preview, superlatieve klasse-A
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Nog geen neiging een van je projecten te verkopen? Als ik lees waar je allemaal mee bezig bent klinkt het alsof je minimaal 5 (gokje) versterkers hebt staan/mee bezig bent.
Overigens respect voor de netheid waarmee je werkt en het doorzettingsvermogen om elke keer weer alles op het forum te posten met uitleg. Elke keer is er weer wat van te leren! Ik weet dat ik zelf niet in staat zal zijn zo'n versteker op te bouwen of te ontwerpen, wel jammer, maar van ieder project leer ik weer wat, dus misschien ooit...
Overigens respect voor de netheid waarmee je werkt en het doorzettingsvermogen om elke keer weer alles op het forum te posten met uitleg. Elke keer is er weer wat van te leren! Ik weet dat ik zelf niet in staat zal zijn zo'n versteker op te bouwen of te ontwerpen, wel jammer, maar van ieder project leer ik weer wat, dus misschien ooit...
Het zal iig één van de indrukwekkendste en mooist ge-designde zijn.
Sander kan blijkbaar niet alleen goed schakelingen ontwerpen, maar PCB-layout is zeker ook geen zwakke plek bij hem.
Ik wordt toch altijd weer wat jaloers als ik zijn werk bekijk. Niet zozeer afgunst maar eerder bewondering.
Hoewel ik ook wel een beetje PCB's kan layouten hoor.
Sander kan blijkbaar niet alleen goed schakelingen ontwerpen, maar PCB-layout is zeker ook geen zwakke plek bij hem.
Ik wordt toch altijd weer wat jaloers als ik zijn werk bekijk. Niet zozeer afgunst maar eerder bewondering.
Hoewel ik ook wel een beetje PCB's kan layouten hoor.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
zeer zeer nette versterker
.
Mooie pcb's ook. Sja je kan ze ook gewoon zelf maken, kwestie van een ets bak maken, gezichtsbruiner op de kop tikken en gaan met die banaan.
Het kost je wellicht meer moeite en verschil zul je ook wel zien, maar netjes krijg je het dan ook wel.
Je hebt er alleen wat meer geduld voor nodig
Mooie pcb's ook. Sja je kan ze ook gewoon zelf maken, kwestie van een ets bak maken, gezichtsbruiner op de kop tikken en gaan met die banaan.
Het kost je wellicht meer moeite en verschil zul je ook wel zien, maar netjes krijg je het dan ook wel.
Je hebt er alleen wat meer geduld voor nodig
Door metaliseren is ook niet zo makkelijk dan.b_force schreef:zeer zeer nette versterker.
Mooie pcb's ook. Sja je kan ze ook gewoon zelf maken, kwestie van een ets bak maken, gezichtsbruiner op de kop tikken en gaan met die banaan.
Het kost je wellicht meer moeite en verschil zul je ook wel zien, maar netjes krijg je het dan ook wel.
Je hebt er alleen wat meer geduld voor nodig
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
B_force,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Dat gaat niet werken hier, dit is een dubbelzijdige doorgemetalliseerde print met aan beide kanten een silver toplaag, soldeermasker en silkscreen, dat krijg je zelf niet voor elkaar helaas.Mooie pcb's ook. Sja je kan ze ook gewoon zelf maken, kwestie van een ets bak maken, gezichtsbruiner op de kop tikken en gaan met die banaan.
Het kost je wellicht meer moeite en verschil zul je ook wel zien, maar netjes krijg je het dan ook wel.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Dubbelzijdig wel, de rest niet nee, maar is dat ook echt nodig ?SSassen schreef:B_force,
Dat gaat niet werken hier, dit is een dubbelzijdige doorgemetalliseerde print met aan beide kanten een silver toplaag, soldeermasker en silkscreen, dat krijg je zelf niet voor elkaar helaas.Mooie pcb's ook. Sja je kan ze ook gewoon zelf maken, kwestie van een ets bak maken, gezichtsbruiner op de kop tikken en gaan met die banaan.
Het kost je wellicht meer moeite en verschil zul je ook wel zien, maar netjes krijg je het dan ook wel.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Het ziet er wel professioneler uit, dat wel. Maar er zijn genoeg middelen om een laag te beschermen. (zo ver ik weet).
Als je een hele zooi printjes nodig hebt (en het geld) zou ik het ook laten doen. Maargoed meestal heb ik zelf maar 1 print nodig, dan vind ik een dikke 20-50 euro wel een beetje veel voor een pcbtje...
Ik vind het nog steeds wel een stoere print hoor
Ik heb het ook een aantal keren laten doen bij euro-circuits en moet zeggen dat ik toch wel erg gelukkig was met het resultaat. Tja, 't kost wel wat maar het is ook wel erg leuk om zo'n fraaie PCB in je project te kunnen gebruiken.
Ik vind het wel z'n geld waard als je een fraai project aan het bouwen bent. Het is trouwens ook de firma waar Elektuur al z'n PCB's laat maken.
Ik vind het wel z'n geld waard als je een fraai project aan het bouwen bent. Het is trouwens ook de firma waar Elektuur al z'n PCB's laat maken.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Rho,

Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Idem, als ik aan 't experimenteren ben is experimenteerprint (duh!) goed genoeg, maar als de schakeling is uitgerijpt moet er ook een nette print komen, anders blijft 't een veredeld knutselproject wat mij betreft. Vroegah toen ik student was deed ik ook alles lekker zelf, gewoon op school, printen etsen, doormetalliseren met van die speciale pinnen en dan de hele print in de vertinbak. Tegenwoordig is dat met RoHS natuurlijk uit den bozeIk vind het wel z'n geld waard als je een fraai project aan het bouwen bent.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Goed, ik heb vanmiddag weer driftig zitten solderen met als positief resultaat dat ik een tweetal eindversterker printen heb opgebouwd, hieronder een indruk van een eindversterker print en de bijbehorende print voor de voeding.


Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com


Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Rho,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Dit is een enkel kanaal, niet zichtbaar zijn de BD139/140 en 2SA1216/2SC2922 eindtransistoren die worden pas gemonteerd als e.e.a. op 't koelpaneel wordt geschroefd om termische spanningen te voorkomen.Dit is 1 kanaal of is dit reeds een stereo-versterker?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik dacht het al. Ik zie maar 1 potmetertje om de bias af te regelen. Klopt?SSassen schreef:Rho,
Dit is een enkel kanaal, niet zichtbaar zijn de BD139/140 en 2SA1216/2SC2922 eindtransistoren die worden pas gemonteerd als e.e.a. op 't koelpaneel wordt geschroefd om termische spanningen te voorkomen.Dit is 1 kanaal of is dit reeds een stereo-versterker?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Dat de vermogenstransistoren ontbreken was al duidelijk. Die kleintjes kunnen al die hitte niet aan vrees ik.

Poehee... petje af voor de strakke layout!