Luisterdag 7 october 2006 Breda II

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

@ KT88: heeft jouw hybride een vv nodig? anders komen we nog een vv te kort nu. Kun je nog eens de boel checken, en anders suggesties doen voor andere combi's, want er is nu zoveel veranderd dat je het ff moet checken.
L1.R1 : Boekenplankls (Seas 22TAF/G tweet, Adire Audio Extremis 6.8 midwoofer)/versterking Audyn amps/cd7300 loopwerk + high end DAC
L1.R2 : Ultieme monitor/UcD-versterker/CD-80
L2.R3 : Vifa carat/ASR emitter +/E-sound cd

L2.R1 : High end scan speak reference monitor/WK-versteker (KT88 pp triode)/Buizenvoortrap AMP50/RIAA trap/JVC draaitafel met denon DL160 element
L2.R2 : MTM Peter Geerts/UcD 400 Dual mono/Lua Cantilena SEL cd
L2.R3 : Silverado's/hybride versterker/Marantz cd-5400 CP

L3.R1 : Golden ratio monitor/807SE Buizen/Loopwerk en DAC van KT88
L3.R2 : Kwadrant/UcD400 monoblokken/Lua cantilena SEL
L3.R3 : Meerkanaals opzet: 5 x Hatt III/twee 21" open-baffle subs Velodyne SMS-1/ zelfbouw voorversterker/5 kanaals Gainclone ev/zwaar gemodificeerde Sony meerkanaals cd/sacd/dvd-a-speler
Ik heb al eens gezegd dat mijn RIAA stage self-supporting is, zelfs een CD input extra heeft, en een line stage met volume pot erbij in.
Die amp50-pre kan dus uit set L2R1 weg, daar kan dan zelfs nog een CD/SACD bij ter vergelijk tussen bijv. LP en CD.
Ik zou daar anders ook graag mijn loopwerk + DAC inzetten, dat is aangepast op voortrap en hybrid.

Verder heb ik nog een passief Noble regelaartje a la GP10 van Ovni, maar daarvan mag de kabellengte uit de 1 meter niet te boven gaan omdat ze 100 kohm is.
Kan eventueel tussen CD5400 en hybrid, dan heb ik nog steeds die amp50 pre over (is een linestage met 6CG7 en 5 ingangen), dus die kan overal ingezet worden waar een voortrap/volume gewenst is mits de eindtrap een ingangsimpedantie heeft van >50 kohm.
Ik neem ook wel een bult kabels mee, maar dat is standaard RG58 coax van diverse lengtes, en verzilverd koper met teflon en banaan getwist voor speakers. Niets bijzonders, maar gewoon goed.

Veel van de apparaten ken ik niet, dus zal er in het eerste klooi-uurtje wel enig overleg met de bouwers/eigenaars of korte luistersessies moeten plaatsvinden om e.e.a. synergetisch in orde te krijgen.
Als ik me niet vergis neemt Rho ook een phono trapje mee, de draaitafel kan dan evt. verhuizen naar en andere locatie.

Mijn herstel gaat langzamer dan ik had gehoopt, dus ik hoop dat ik de energie op kan brengen om overal en nergens aanwezig te kunnen zijn.
Ik hoop hierbij stillekens op wat hulp van Jeroen D. en Sander Sassen :oops:
En Tony natuurlijk, was helemaal vergeten dat die ook komt!

Er zullen momenten zijn dat ik me even terug moet trekken met een Red Bull/pillen of nicotine, of een kwartiertje op de bank achterin de kantine ga liggen, bij voorbaat mijn excuses hiervoor.
Laatst gewijzigd door KT88 op do 05 okt 2006, 17:56, 4 keer totaal gewijzigd.
rho

Bericht door rho »

KT88 schreef:
Er zullen momenten zijn dat ik me even terug moet trekken met een Red Bull/pillen of nicotine, of een kwartietje op de bank achterin de kantine ga liggen, bij voorbaat mijn excuses hiervoor.
Als je die nicotine nu alvast eens zou laten..... :wink:
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ik hoop hierbij stillekens op wat hulp van Jeroen D. en Sander Sassen
Oh, ik ben ten alle tijden bereid om met raad en daad hulp te bieden, dus je roept maar :)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Idem dito, en vergeet ook niet de deskundigheid en ervaring van Tony.
SSassen
Contacteer:

!

Bericht door SSassen »

Idem dito, en vergeet ook niet de deskundigheid en ervaring van Tony.
Inderdaad, ook Tony is tenslotte van de partij!

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Wowly schreef:
Ik krijg net door dat frankG vanwege persoonlijke én werkomstandigheden niet kan komen.

Overigens kan ik me ook levendig indenken dat sander zijn mooie kasten niet meeneemt, na een dergelijk fantastisch spuitwerk van de spuiter. ook zijn ze vrij groot, en ja, dan moet je toevallig ook maar plaats hebben voor die jongens :D
:evil:

ik heb ook nog veel werk, heel veel werk zelfs, moet ook nog vrijdagavond een feestje afmelden.

Tevens heb ik ook 2 grote afgewerkte kasten van elk 50 kg te verslepen in mijn klein autootje en daarbij mijn studio half af te breken,

maar ik kom WEL hoor! 8)

sjonge toch, 't zijn geen mannen meer als vroeger.
Porcino

Bericht door Porcino »

Zal in ieder geval de Aleph Ono de hele dag aan de stekker hebben hangen. Ze heeft een erg lange opwarmtijd, net als de Emitter. Haar bouwer (bakmeel/Bouke van der Weerdt) zal heel misschien meekomen, maar ik zal haar in zijn afwezigheid demo'en (ben alleen geen groot spreker in gezelschap...:S). Ono kan zowel MM als MC hebben, ruime instelmogelijkheden. Zal ook een onafgebouwde van mijzelf bij me hebben, in iets minder gebeefde versie.

Emmi kan teveel bronnen aan, heb haar nog nooit vol gekregen hahaha.

Mijn V5ref is opnieuw gefineerd, opgeschuurd, morgen 1e laklaag. Niets meer van te zien gelukkig... Verwachte demo op de DIY2007, of toch evt nog op de audiodag in het noorden, mocht mijn baas zich bedenken...
indoubt

Bericht door indoubt »

Jongens, veel plezier! Ik kan er helaas niet bij zijn :cry: (had me dus ook niet aangemeld)

Volgende keer beter
Jan-Willem
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Nog 1 dagje :D Ik kom niet... maar lees heel graag de reviews 8)
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Jan-Willem schreef:
En foto's..... :)
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik zie dat er ruim voldoende apparatuur aanwezig is. de subs van tony worden gevoed door amps van sander heb ik begrepen, om maar antwoord te geven op rho's vraagje.

Even voor de duidelijkheid, het is niet de bedoeling om een hele voordracht te houden over je set, maar een korte introductie met enkele hoogtepunten is wel heel erg leuk! Anders houden we geen tijd meer over voor de muziek te beluisteren :D

Ik merk dat ik nog een beetje aan het recoveren ben van alle hektiek van afgelopen 1,5 week, dus ik ga morgen proberen op mijn gemak ervan te genieten, zodat mijn batterijen ook weer eens opgeladen kunnen worden.

Ik zal proberen vandaag nog drie schema's te maken die we op kunnen hangen met de programma's erop. Als iedereen vanavond even checked in welke ruimte zijn apparatuur moet staan gaat het morgenvroeg gladjes en kunnen we vlotjes overgaan tot het hoofddoel: genieten van muziek!! :D
rho

Bericht door rho »

Edo schreef:
Jan-Willem schreef:
En foto's..... :)
Zal ik de Lumix FZ20 met statief meebrengen?
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Wowly schreef:
Tja, ik weet niet waar tony zijn subs wil hebben opgesteld in de ruimte/acoustiek van de luisterruimte, maar ik kan me voorstellen dat hij ze wel een aantal meter zou willen verplaatsen om de juiste plek te vinden. Het is dan niet handig om een meter interlink te hebben, maar misschien kan hij er zelf wat meer over zeggen? Tony? waar ben je?.......
Sorry, een beetje druk gehad met overwerken en presentaties voor mijn werk en mijn jongste zoon heeft zijn arm gebroken.

Maar de versterker is los van de subs, dus ik neem gewoon wat extra speakerkabel mee, dan heb ik genoeg ruimte om te spelen.

Ik neem zoiezo wat interlinks, diverse speakerkabels en netsnoeren mee - je weet maar nooit. En ik neem o.a. een mooie 5.0 SACD mee:

http://sales.hmusa.com/art/2006_08/CCSCAT20067.jpg
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Wowly schreef:

Als iedereen vanavond even checked in welke ruimte zijn apparatuur moet staan gaat het morgenvroeg gladjes en kunnen we vlotjes overgaan tot het hoofddoel: genieten van muziek!! :D
heb ik net gedaan maar ik merk dat mijn apparatuur in 3 verschillende ruimtes staat. Beetje onhandig maar goed, is ook niet onmogelijk.

Mijn A4 met ringstraler heb je eruit gegooid merk ik. Is dat de bedoeling of een vergissing. Mij maakt het niet veel uit hoor, maar als er geen behoefte of plaats voor is hoef ik ze niet mee te brengen!

Ed.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

@ tony; wat balen van je zoontje zeg. Heeft ie niet al te veel last gehad?

@ asterduc; Klopt wel een beetje, dat alles wat verspreid staat. De accomodatie is niet zo groot hoor als de ddiyd2006. Het is een gemeenschapshuisje. Je zult morgen wel merken waarom ik niet al te veel mensen in een grope wilde hebben......Over de A4, ik had je gevraagd of je hem wilde ruilen voor mijn refmon, maar dat hoefde niet zo voor je, dus heb ik de refmon erin laten staan. Kan ik mooi eens horen hoe het klinkt met een analoge bron :) Scheelt jou weer wat sjouwen, al was er wel iemand die hem even wilde horen geloof ik omdat ie de originele A4 ging bouwen. Kan misschien in een klooiuurtje. Ik heb gehoord net dat ik er om kwart voor 9 inkan, dus hebben we s'morgens wat meer ruimte om te klooien :D

Ik ben blij dat ik weer mag typen, want mijn linkerkaak is door de dentist vakkundig uitgeschakeld :twisted:

Ik ga nu even de papieren voor morgen maken zodat ik de programma;s kan laten uitprinten.

Wowly
Geenius
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Wowly schreef:
@ tony; wat balen van je zoontje zeg. Heeft ie niet al te veel last gehad?.......
Zijn linker arm zit van zijn oksel tot en met zijn pols in het gips. Gisteravond werd hij huilend wakker, hij lag bedolven onder zijn eigen arm - hij is pas 3 jaar.
Verder heeft hij er zelf niet zoveel last van, alleen slaapt hij 's nachts slecht en wij dus ook :evil: . Dus ik hoop dat er morgen veel koffie is. :D
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Tjonge! Beterschap dan [-o<
Laatst gewijzigd door voodooless op vr 06 okt 2006, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Jee wat klote voor hem. 3 jaar pas, da's pas echt vervelend!!! Arm baasje. Die kinderen die genezen echt RAZEND snel, daar word je gewoon eng van! Vaak als ze op deze leeftijd iets breken is daar als ze groter worden hélémaal niets van te zien :shock:

In ieder geval heel veel succes toegewenst, hij krijgt de groetjes van casper (4 jaar) en mees (2 jaar) alhier!!

Jan
Geenius
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Dank! :D Ik zal het doorgeven.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

asterduc schreef:
Mijn A4 met ringstraler heb je eruit gegooid merk ik. Is dat de bedoeling of een vergissing. Mij maakt het niet veel uit hoor, maar als er geen behoefte of plaats voor is hoef ik ze niet mee te brengen!

Ed.
Ik zou het leuk vinden om hem A/B te vergelijken met de Golden ratio monitor omdat ik een betere indruk wil krijgen van de kwaliteit van de nieuwe HDS tweeter. Die zou nu inmiddels redelijk ingespeeld moeten zijn inclusief de Audyn Cap Plus condensatoren die er voor hangen.

@Tony: sterkte met slapen, hopelijk gaat het vannacht alweer een stuk beter. Als het ergste over is gaat zo'n kind natuurlijk ook zijn vermoeienissen inhalen met een stevige tuk.
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

jeroen_d schreef:
asterduc schreef:

Ed.
Ik zou het leuk vinden om hem A/B te vergelijken met de Golden ratio monitor.
Is goed Jeroen,
ik heb net de kwadrants in mijn auto gelegd. Ze gaan er maar net in, scheelt slechts 2 mm. Op de passagierszetel is er nog plaats voor de A4's. De staanders zal ik echter thuis moeten laten.

Ed.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik ga nog snel de woofer wat beter afdichten, ik voelde onlangs wat valse lucht ontsnappen en dat mag natuurlijk niet!!

Dan snel m'n spulletjes klaarzetten voor morgen;
speakers? check
stands? check
filters? check
filters voor porcino? check
UcD180? check
speakerkabels? check
cd-tjes? check
sacd-tjes? check
kabelhaspels? bijna check, 1 klaar en 2 nog bij mijn vader ophalen
goede zin? check

heb ik nu alles? zal je zien dat ik wat vergeet!

Tot morgen!!

Wowly/jan
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

misschien een verschrikkelijke domme vraag van mij (eigenlijk bestaan die niet :P)

Maar het idee van de groepen is, dat je met jou groep steeds naar een andere ruimte gaat ofzo? (you know, it's my first time :P)

Of te wel, een kleine indructie hoe en wat ? :P

(ik heb fftjes lopen bladeren door et topic maar das inmindde;s zo lang dat ik et nie kon vinden)

(mm ik had mijn super kleine meet-ampje ook willen mee nemen, maar die krijg ik denk ik niet voor morgen af, helaas, pindakaas)
Laatst gewijzigd door b_force op vr 06 okt 2006, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Tot morgen allemaal.

Ik denk dat ik er pas tegen 11 uur zal zijn. Ik neem aan dat dat geen probleem is..

Het was neem ik aan al duidelijk dat mijn CD-speler niet mee gaat? Ding speelt niet eens op het moment namelijk... Dus als er nog eentje gewest is moet BForce ofzo die maar meenemen.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Het gaat als volgt:

Je komt morgenvroeg binnen, en maakt tot 10 uur kennis met alles en iedereen. Ik houd nog even een kleine praktische speech hierin hoor je ook hoe het een beetje gaat lopen.

Je hoort dan oa in welke groep je zit. Dan gaat je groep naar een van de drie luisterruimte's/ Hier blijf je 3 kwartier zitten luisteren. Ná die drie kwartier ga je wisselen van luisterruimte en krijg je weer drie kwartier de kans om naar een andere set te luisteren. dit herhaalt zich nog één keer en dan heb je in 2 uur en een kwartier drie verschillende sets gehoord.

Alle stints duren 3 x 3 kwartier, behalve de laatste stint, daar duurt het derde deel maar een half uur.

Tussen de 1e en 2e stint zit een half uur pauze/klooitijd, dus als je iets wilde proberen moet je het in die tijd doen. Ik ging de vorige keer ff eten en wat slap ouwehoeren enzo :D

Zo enigzins duidelijk? Anders hoor ik het wel goed?

Wowly
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”