Buizenversterker + speakers

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
jelle
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 jan 2005, 22:43

Buizenversterker + speakers

Bericht door jelle »

Hierbij op verzoek een link naar mijn huidige opstelling.
Ben zelf geen techneut, de buizenversterker en speakers zijn door een collega van mij gemaakt.
De speakerzuilen heb ik dit weeken gemaakt. Dezen zijn van underlayment met top en bodemlaag van 6 lagen. Dezen staan vlak op de grond (hout/vinyl). Onder de speakers heb ik trillingsdempers voor wasmachines geplaatst. De kasten zijn nog leeg, maar zullen binnenkort met zand worden gevuld, en dan maar weer luisteren.

Jelle

/img http://home.quicknet.nl/mw/prive/nelis6 ... Audio.html
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ziet er mooi uit Jelle.
Wat voor buizenversterker is het?

Nog even over de voet van je speakers. Denk dat als je ze vult met zand dat je een hoop resonanties kwijt bent. (maar pasop voor je rug....wordt wel zwaar.. :roll: )

Edo
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Wat je dan het beste kan doen is het zand in zakken erin doen, dan kan je het nl weer makkelijk verwijderen als je ze gaat verplaatsen. ;)
jelle
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 jan 2005, 22:43

Bericht door jelle »

Het is een zelfbouw buizenversterker van een collega van mij. Heb hem nu een jaar of 5, en bevalt nog steeds prima. Het enige dat ik ervan weet is dat hij ongeveer 13 watt is, de rest is voor mij abacadabra.
Heb hem geplaatst in een 2dehands gekocht Target rack, tezamen met een Sony minidisk en een AMC CD-speler. De interlinks zijn ook zelf gemaakt door die collega, en de speaker bekabeling is high-end.

Ik zal komend weekend even zand in zakjes doen, en hem dan verzwaren. Dit doe ik wel als hij niet meer van zijn plaats hoeft, scheelt weer een rug. Ben wel blij dat ik de bovenkant demontabel heb gehouden.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

idd, ziet er erg mooi uit.

gaat wel lekker zwaar worden die stands met zand gevuld, hoeveel liter gaat erin?
Gebruikersavatar
Dinobe
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 27 dec 2004, 12:23

Bericht door Dinobe »

Ziet er heel mooi uit!

De speakerstands vullen met zand maakt een echt een gigantisch verschil.
Toen ik mijn Atacama stands vulde met zand werd heel geluidsbeeld veel rustiger, en veel solider. Zeker doen zou ik zeggen...
jelle
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 jan 2005, 22:43

Bericht door jelle »

Ik zal binnenkort de zuilen even vullen met zand, maar wil ze eerst nog even schuren/lakken (of meubelwas).
De inhoud per zuil is ongeveer 22 liter. Weet iemand hoeveel zand je dan nodig hebt?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

jelle schreef:
De inhoud per zuil is ongeveer 22 liter. Weet iemand hoeveel zand je dan nodig hebt?
44 liter.
Duck Twacy
Berichten: 526
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Die buizenbak is een snoepje. Mooie sokkel.

Zijn die laag units van Focal?
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Bericht door Rudy »

lijken me eerder audax's units te zijn

Rudy
jelle
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 jan 2005, 22:43

Bericht door jelle »

Wat er allemaal inzit heren, ik heb geen idee. Ben niet zo technisch met audio. Zal me dan ook maar houden bij het maken van onderplaten en kasten/zuilen. Het bouwen van buizenversterkers en speakers komt misschien nog wel eens.

Maar bedankt voor alle adviezen/opinies,

Jelle
Gesloten