Luisterdag 7 october 2006 Breda II

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Wowly schreef:
Ojee porcino, ik dacht dat het een versterker was, ik zal morgen kijken naar een andere versterker voor de carats, iemand suggesties?


daddy is off course (als ruimschoots oudste deelnemer!) zeer welkom!

Jan
Maar Emmi is een BEEST van een geintegreerde ;)
(Alleen niet DIY)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ik heb nog wel een setje stands,wat netsnoeren en een interlink in de aanbieding.
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

Wowly schreef:
Een verzoek aan allen,

Neem niet alleen dempingsmateriaal mee, maar als jullie netblokken hebben van goede kwaliteit, of interlinks, luidsprekersnoeren en dergelijk, mag je deze óók meenemen (heel graag zelfs!)

Jan
Ik heb voor de meerkanaals-voorversterk al 12 interlinks bij me (oftwel ongeveer 4 uur knutsel, vlecht en soldeerwerk...), van ongeveer 60cm, en zal ook nog wat langere meenemen (1m)

Ik heb dus geen echt lange interlink om de sub-versterker aan te sluiten.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

A propos SACD en multichannel: ik heb zojuist de afspraak gemaakt met ToTo dan ik die Sony speler meeneem.

Alleen is er geen passende software bij........Wowly, jij neemt die speler onder je hoede als ik alles heb begrepen?

Aan allen: dus SACD en/of multichannel diskjes meebrengen!

Uhm.......DVD/A? Ask ToTo, me from Barcelona, me know nothing :mrgreen:
Laatst gewijzigd door KT88 op ma 02 okt 2006, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

KT88 schreef:
Aan allen: dus SACD en/of multichannel diskjes meebrengen!
Ook DVDa?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

KT88: Ik neem die sony graag onder mijn hoede (en als ie bevalt meteen achterin de auto mee naar huis :wink: ). Overigens wil ik je daar niet zien sjouwen oke?, we zijn met genoeg man dat we dat van je over kunnen nemen.

Porcino: aangezien ik ergens las dat iemand erg geinteresseerd was in die emmi heb ik hem op de Carats gezet :D

Ik heb ook een paar meerkanaals SACD geloof ik, ik zal ze meenemen.

Daniël, je mist dus nog lange interlinks om de subs aan te sluiten. Dat wil dus ook zeggen dat die twee monsters van tony een eigen versterking moeten hebben he?
@ Tony heb jij zelf de versterking van die subs voorhanden met die velodyne of is dat alleen maar een soort van voorversterking tbv de acoustiek?

@ everybody: we missen dus nog twee lange interlinks.....
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Heb er twee bij van een meter...
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

SACD
Zal ook wat SACD's meenemen van oa roger waters, en vorige keer veel beluisterde Melody uit Hong Kong. Helaas alleen voor de ochtend sessie...
Simon
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Wowly schreef:
.....@ Tony heb jij zelf de versterking van die subs voorhanden met die velodyne of is dat alleen maar een soort van voorversterking tbv de acoustiek?.....
De Velodyne is alleen een voorversterker maar voor een eindversterker wordt gezorgd (met dank aan Sander Sassen). :)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

vraagje aan mijn kant.

heeft iemand origineel de cd van Five Great Guitars ?

Ik heb hem helaas alleen gekopieerd, maar naar mijn mening een erg fijne cd.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik heb het origineel van de five guitars niet voor je. Maar als we het toch over de software gaan hebben, ik ga zeker fmily man van mike oldfield willen luisteren. Dats is een ontzettend mooi opgenomen nummer. Ook ben ik erg benieuwd naar jan Garbarek (zie dit topic)

Ook wil ik yello weer eens horen op de ultieme monitor van jeroen en de kwadrant van ed.

Ook ben ik weer erg benieuwd naar de software van de anderen die meedoen :D

Ik zie er helemaal naar uit. Maakt het organiseren ruim de moeite waard! Alleen jammer dat dennis (fineermannetje) er niet bij is, ik mis mijn maatje nu al... :cry: )

Jan
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

ik kan wel de gekopieerde versie meenemen, maar er zijn er altijd die zoiets niet waarderen zegmaar :P
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Dennis wordt gemist...
Maar weet zeker dat hij met ons meekijkt!
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Ik heb nog wel een zelfbouw interlink (RCA) van pak-hem-beet 4 meter. Het is een stereo, de twee aders zitten aan elkaar (het plastic dan). Het zijn dus geen 2 aparte snoeren. Ik moet hem nog monteren, dus als het nodig is moet ik even gaan solderen voor zaterdag. No Problem.

Verder kan ik een bergje sacd's meenemen, het meeste is klassiek. Is daar interesse voor?

Tot slot ga ik proberen of ik een THD en SNR meter kan meenemen. Maar dat is niet beloofd.

EDIT: Audio analyser (HP8903B) is geregeld.

Groet,
Jacco
Laatst gewijzigd door dekkersj op di 03 okt 2006, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

Heeft iemand die SACD van de Guano Apes? Die heb ik ooit tijdens een SACD-demo gehoord (op de doelen hifi-show). En dat klonk.... Zeker in combinatie met een beest van een sub.... Dan gaat het dak eraf.

Ik heb nog in de aanbieding een SACD van Franky goes to Hollywood. Ook een redelijk geprocessed schijfje, maar toch ook wel lekker om naar te luisteren. En de live in Berlin SACD van Pink FLoyds The Wall.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Neemt er ook nog iemand een webcam mee? dan kan de rest van nederland even meegluren... Kunnen we al die tranen van emotie zien rollen :wink:

Kees
satch
Berichten: 135
Lid geworden op: do 12 mei 2005, 8:02

Bericht door satch »

Ik kan wel twee zandgevulde Tannoy Profile stands meenemen, daar staan nu Mission 731 Pro's op, dat is een klein luidsprekertje...... 60 centimeter hoog, is dat genoeg?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Satch, dat is perfect !!

Is dat ook geregeld. Nog iemand wat langere interlinks liggen?

FF wat taakverdeling: is er iemand die het leuk vind om mooie foto's te maken, die later op het forum kunnen worden gezet?? Ik zal ook wel mijn digicamera meenemen, maar dat had ik de vorige keer ook en geen tijd gehad om maar één fotootje te schieten :lol:

Er is nog iets waar ik een beetje mee in mijn maag zit. De vorige keer heb ik iedereen zélf zijn drankjes laten betalen, maar dit is wel fout gelopen. Er zat een verschil van 10 euro in......Dat vind ik wel héél erg jammer. Wat moet ik hier nu mee? Iedereen aan mij laten betalen, of iemand daarvoor aanstellen, of toch op de oude manier, op basis van vertrouwen?

Wowly
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Wowly schreef:
Is dat ook geregeld. Nog iemand wat langere interlinks liggen?
ik heb nog wel wat fatsoenlijke zelfgemaakte interlinks, maar is het dat wat jullie zoeken, of moeten dat zilverlinks zijn van merk "XYZ".
Wowly schreef:

FF wat taakverdeling: is er iemand die het leuk vind om mooie foto's te maken, die later op het forum kunnen worden gezet??
Robbiedobbie heeft voor de zomer zo'n 1000 euro dure ultramoderne no-bulshit digitale camera gekocht. Hij schijnt daar aardig weg mee te kunnen. Aangezien hij met lege handen komt vind ik dat we hem kunnen verplichten om die taak op zich te nemen :twisted:
Ik meel 'em effe!
Wowly schreef:
Er is nog iets waar ik een beetje mee in mijn maag zit. De vorige keer heb ik iedereen zélf zijn drankjes laten betalen, maar dit is wel fout gelopen. Er zat een verschil van 10 euro in......Dat vind ik wel héél erg jammer. Wat moet ik hier nu mee? Iedereen aan mij laten betalen, of iemand daarvoor aanstellen, of toch op de oude manier, op basis van vertrouwen?
Wowly
:idea: Zet een pot neer waar we kleine munten in kunnen droppen (zoals drinkgeld in een café). Het geld dat daar in terecht komt kun je gebruiken om kasverschillen te compenseren. De overschot raakt vanzelf weg! Hoe meer belgen er komen hoe meer drinkgeld je zult hebben. Als dat ook voor nederlanders geldt, dan sta je er goed voor!

Ik begin vandaag reeds 1 eurocent munten te sparen 8)

Groeten,
Ed.
satch
Berichten: 135
Lid geworden op: do 12 mei 2005, 8:02

Bericht door satch »

Wowly schreef:
Is dat ook geregeld. Nog iemand wat langere interlinks liggen?
Hoe lang is lang?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Tja, ik weet niet waar tony zijn subs wil hebben opgesteld in de ruimte/acoustiek van de luisterruimte, maar ik kan me voorstellen dat hij ze wel een aantal meter zou willen verplaatsen om de juiste plek te vinden. Het is dan niet handig om een meter interlink te hebben, maar misschien kan hij er zelf wat meer over zeggen? Tony? waar ben je?

Hé een pro-non-bullshitcamera is wat we nodig hebben!! ik benoem hem bij deze tot hoffotograaf van de bijeenkomst komende zaterdag, zal dat lukken robbiedobbie? :D

Ed, je weet wat ze zeggen van hollanders he......het is merendeel waar. Maar misschien is het te proberen??

Wowly
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

misschien is het ook nog een optie om de sub-amp gewoon bij de preamp te zetten en er een langere speakerkabel aan te hangen? Het was immers een losse amp

En ook meteen een oproep aan jw, bouwer van de hatts die in de multichannel setup gebruikt gaan worden: heb je zelf voldoende lange speakerkabel?
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Hoi,

Ik neem in ieder geval mijn EOS 350D mee om foto's te maken. Die neem ik altijd mee en ik zal er een aantal schieten.

Groet,
Jacco
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Ik neem mijn D70+flitser ook wel mee :)

Zal ook nog wel een SACD'tje meenemen. Heb er helaas maar eentje (Tubular Bells) ;)
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

Ik heb 2x 4,5 meter industiecoax met goede pluggen, is dat goed genoeg?

Grt R
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”