Luisterdag 7 october 2006 Breda II

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Hai Wowly,

Goed nieuws van het thuisfront dus! Mooi zo! :D

Neem gerust platen mee, geldt voor iedereen trouwens.
De speler is een volautomaat (nee, niet mechanisch.... :mrgreen: )
en dus door iedereen te bedienen (maar wel met zorg, graag!).

En Rho, mijn kastjes zien er al helemaal niet uit, dus geneer je vooral niet!
Vorm volgt functie.

Als Toto mij nu even mailt mbt. de multichannelspeler, dan komt dat ook in orde.
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

KT88 schreef:
Hai Wowly,

Goed nieuws van het thuisfront dus! Mooi zo! :D

Neem gerust platen mee, geldt voor iedereen trouwens.
De speler is een volautomaat (nee, niet mechanisch.... :mrgreen: )
en dus door iedereen te bedienen (maar wel met zorg, graag!).

En Rho, mijn kastjes zien er al helemaal niet uit, dus geneer je vooral niet!
Vorm volgt functie.

Als Toto mij nu even mailt mbt. de multichannelspeler, dan komt dat ook in orde.
Reeds
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hm, bijzonder vervelend, maar Sjaudio heeft nu nog afgezegd. Ik kan niet genoeg vertellen dat als je eenmaal hebt toegezegd dat het in principe vastligt dat je komt. Dit omdat ik persoonlijk dadelijk met kosten opgescheept zit omdat ik dit dagje wilde organiseren. Dus, niet komen = problemen voor mij. Nu staat DekkersJ nog op de wachtlijst, en is het geen groot probleem, dus gaat het deze keer nog.

Aangezien Sjaudio zelfs in het luisterprogramma was opgenomen met zijn ultimini's kan dit dus ook niet doorgaan. gelukkig is daar nog mijn gouwe oude refmon die het gaatje kan vullen. KT88, wil jij even kijken of zoals ik het nu heb gedaan of dat een goede match is? De vorige keer was ie aangesloten op de fraaie 807 van daniel maar dat ging niet echt oke bij de lagere regionen helaas. Hoe dat komt mag jij weten hoop ik. Ik heb nu de golden ratio van jeroen op de 807 gezet, en de refmon om jouw WK-versterker. Kan deze mix goed, en jeroen kan jou golden ratio op de 807?

@ Jacco dekkers, je bent welkom!!

groetjes

Wowly
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

Wowly schreef:
Hm, bijzonder vervelend, maar Sjaudio heeft nu nog afgezegd. Ik kan niet genoeg vertellen dat als je eenmaal hebt toegezegd dat het in principe vastligt dat je komt. Dit omdat ik persoonlijk dadelijk met kosten opgescheept zit omdat ik dit dagje wilde organiseren. Dus, niet komen = problemen voor mij. Nu staat DekkersJ nog op de wachtlijst, en is het geen groot probleem, dus gaat het deze keer nog.

Aangezien Sjaudio zelfs in het luisterprogramma was opgenomen met zijn ultimini's kan dit dus ook niet doorgaan. gelukkig is daar nog mijn gouwe oude refmon die het gaatje kan vullen. KT88, wil jij even kijken of zoals ik het nu heb gedaan of dat een goede match is? De vorige keer was ie aangesloten op de fraaie 807 van daniel maar dat ging niet echt oke bij de lagere regionen helaas. Hoe dat komt mag jij weten hoop ik. Ik heb nu de golden ratio van jeroen op de 807 gezet, en de refmon om jouw WK-versterker. Kan deze mix goed, en jeroen kan jou golden ratio op de 807?

@ Jacco dekkers, je bent welkom!!

groetjes

Wowly
Als ik niet kom hoef ik die 6.50 niet terug hoor, en ik neem aan dat niemand dat zal willen.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ik weet niet of ie op de 807 kan, wat zijn de specs van die versterker?
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

ongeveer 2x10watt, uit een single ended penthode. Geen kei in laag-controle dus. Van de andere kant kwamen de problemen de vorige keer ook vooral door het hoge geluidsniveau waarop men wenste te spelen. Dat trekt zo'n versterker gewoon niet.
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Is er al een programma bekend Jan?

Kan ik me voorbereiden (voorpret ;) )
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Bericht door Sjaudio »

Trouwens excusses voor het ongemak, dat ik niet kan komen.
Degene die mijn ultimi's alsnog een keer willen beluisteren kunnen altijd komen. Ik zou 2 stands meenemen voor monitors op de zelfbouw dag, deze zijn nog wel beschikbaar, echter moet iemand ze dan wel op komen halen. Voodooless?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Voorpret? voorpret? waar ben ik ergens. ik heb zo druk me alles regelen voor mijn ouders (pa komt morgen thuis hoera!!) dat ik me er niet mee kan bezig houden helaas, dat laat ik allemaal aan jullie over :D :D

Jan
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Mijn nederige excuses voor het ietswat overenthousiaste reageren...

Nee, zonder gekheid,
Ik ben vreselijk blij dat jouw vader weer naar huis komt. Ik snap ook echt wel dat je je hoofd er nu niet naar hebt staan. De vraag was ook eerder algemeen:

Ik wil graag dingen meenemen, demo-en is ook geen probleem, echter ik wil niet te veel meenemen, aangezien ik niet terug naar huis ga, maar eerst naar vrienden in Breda... (Inbraak, vocht, etc. etc.). Dus tot wederhorens komen alleen de luidsprekers mee, en de Aleph Ono....
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Jan,
Aangezien Sjaudio zelfs in het luisterprogramma was opgenomen met zijn ultimini's kan dit dus ook niet doorgaan. gelukkig is daar nog mijn gouwe oude refmon die het gaatje kan vullen.
Ik wil met alle plezier m'n Silverado's + UcD + Dac eens laten horen hoor, vertel d'r wat details bij etc. Evt. na afloop een vragenronde?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

KT88,
Mijn WK is ingedeeld met een set Silverado's, hebben die genoeg aan ca. 20 watt aan 4 ohm (tap ligt vast)?
Ja, rendement is ~89dB en ze komen nimmer onder de 4-ohm, dus dat moet geen probleem wezen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Laatst gewijzigd door SSassen op vr 29 sep 2006, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

daniel schreef:
ongeveer 2x10watt, uit een single ended penthode. Geen kei in laag-controle dus. Van de andere kant kwamen de problemen de vorige keer ook vooral door het hoge geluidsniveau waarop men wenste te spelen. Dat trekt zo'n versterker gewoon niet.
Dan spelen we gewoon niet te hard, is de Golden ratio monitor ook helemaal niet voor bedoeld. Gaat dat 13 cm woofertje alleen ook maar ernstig van vervormen.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Jeroen, we moeten ook nog iets over volgende week afspreken. (ophalen enzo)
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

jeroen_d schreef:
daniel schreef:
ongeveer 2x10watt, uit een single ended penthode. Geen kei in laag-controle dus. Van de andere kant kwamen de problemen de vorige keer ook vooral door het hoge geluidsniveau waarop men wenste te spelen. Dat trekt zo'n versterker gewoon niet.
Dan spelen we gewoon niet te hard, is de Golden ratio monitor ook helemaal niet voor bedoeld. Gaat dat 13 cm woofertje alleen ook maar ernstig van vervormen.
is prima. Een eenvoudige monitor staat nog op het programma voor mij om nog eens te bouwen namelijk. Ben benieuwd.

@Sander S: Jouw Silverado's staan ook op mijn lijstje van mogelijk interessante speakers (vanwege het wat hogere rendement). Misschien eens kijken of we eens de combi kunnen maken in Breda?
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Drivers te koop...

Bericht door DIY_Freak »

Excuse de offtopic post...

<reclame>
Zijn er wellicht geinteresseerden voor een van de vele luidspreker drivers die ik te koop heb? Die zou ik dan naar Breda mee kunnen nemen. Scheelt weer verzendkosten... en ik kan m'n sabatical nog even rekken als er weer wat luidsprekers de deur uit gaan 8)

Ik heb ook nog een licentie van Soundeasy in de aanbieding, versie 11. Wordt niet vaak aangeboden... Deze is met een usb hardware key.

Voor vragen kun je me mailen.

Dank voor uw tijd ;) En tot over een week!

</reclame>

Groet,
Hans.

P.S.: Is er toevallig iemand die 'een' foliespoel in de verkoop heeft? Het gaat mij om de folie, niet om een specifieke waarde...
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

b_force schreef:
Jeroen, we moeten ook nog iets over volgende week afspreken. (ophalen enzo)
Je hebt PB.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Drivers te koop...

Bericht door Henkjan »

DIY_Freak schreef:
P.S.: Is er toevallig iemand die 'een' foliespoel in de verkoop heeft? Het gaat mij om de folie, niet om een specifieke waarde...
Mundorf verkoopt dat los....
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hier ben ik weer. Op het ht-forum verkoopt iemand twee nieuwe it-foliespeolen (had verkeerd besteld), snel checken??

JAn
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Re: Drivers te koop...

Bericht door DIY_Freak »

Henkjan schreef:
DIY_Freak schreef:
P.S.: Is er toevallig iemand die 'een' foliespoel in de verkoop heeft? Het gaat mij om de folie, niet om een specifieke waarde...
Mundorf verkoopt dat los....
:) Heb je een linkje? Google werkt even niet mee...
Wowly schreef:
Hier ben ik weer. Op het ht-forum verkoopt iemand twee nieuwe it-foliespeolen (had verkeerd besteld), snel checken??

JAn
Thanks. Ik had ze ook gezien, maar deze waren iets te groot/prijzig voor een experimentje.

Als iemand nog een andere (betaalbare) bron voor enkele meters koperfolie weet, dan hoor ik het graag!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

stond in de K+T een tijdje terug, op mundorf.com zie ik t zo 123 niet staan. je zou er eens een meel aan kunnen besteden?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Back ontopic, ik heb de tijdsindeling veranderd. 'Na overleg met jeroen hebben we besloten om de klooitijd smorgens te verlengen met een kwartier.

Dit om de apparatuur goed weg te zetten (iedere equipment in de juiste luisterruimte), de ruimte's klaar te maken voor gebruik (acoustisch klaar maken met matten en panelen, stoelen en tafels goed neerzetten of wegzetten ect) en de juiste plaatsing van de luidsprekers te bereiken.

Daarbij is niet iedereen exact om 9.00 uur aanwezig (wat natuurlijk wel heel erg fijn zou zijn) en willen we wel natuurlijk elkaar even leren kennen natuurlijk. ook wil ik nog wat tijd van jullie om jullie even toe te spreken vwb de regels van de luisterdag (gebruik van de bar, groepenindeling, gang van zaken, manier van gebruik van de apparatuur en natuurlijk het obligate buigen naar mijn persoontje indien je mij voorbij loopt :wink: )

Mochten er nog meer zaken zijn die jullie nog willen bespreken voor de luisterdag van komende zaterdag stel ik voor dit spoedig alhier te bespreken zodat we nog wat last minute tweaking kunnen plegen :D

Jan
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

Wowly schreef:


...en natuurlijk het obligate buigen naar mijn persoontje indien je mij voorbij loopt :wink: )
Is dat de reden van je beroepskeuze? Mensen die hiertoe fisiek niet in staat zijn, hier alsnog toe in staat te stellen?


Mochten er nog meer zaken zijn die jullie nog willen bespreken voor de luisterdag van komende zaterdag stel ik voor dit spoedig alhier te bespreken zodat we nog wat last minute tweaking kunnen plegen :D

Jan
In het programma staat bij Caratje twee versies van een 6-kanaals voorversterker. Een van beide versies is de mijne (die ook al bij mij aangemeld staat), en die andere is niet klaar. Per saldo zal er dus maar eentje aanwezig zijn.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

We hebben er maar eentje nodig, so that will do the job, ik zal die caratje weghalen

Wowly
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Is er nu al iets van een planning bekend? Ik wil graag komen, maar heb nog geen locatie, starttijd (al lijkt dat gezien verhaal boven 09:00...) en wie demo't wat. Mijn Vector5ref heeft saphonger, dus indien het kan graag een versterker die wat stroom kan leveren...
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”