Ik heb in mijn versterker zilverdraad gebruikt met teflon isolatie.
Het teflon gekocht bij Conrad.nl en het zilverdraad gekocht bij een zaak die kralen, kwasten, piepschuim etc verkopen hier op de hoek. Is echt zilverdraad (geen verzilverd koper) en is vrij goedkoop en per meter te krijgen.
Concreet: wat gebruiken jullie??????? Moet toch niet lastig te beantwoorden zijn?
Geëtste printplaat met massavlak en afgeschermde kabels.
Ik zou zeggen koop al die kabeltjes en doe een blinde test. Afgeschermde kabels (of idd beter en/of gebalanceerd) voeren alle storing af. Dat zul je niet met enkele zilveren/gouden kabels zonder afscherming voor elkaar krijgen!
Ik vind het echt frapant waarom men steeds denkt dat zilver/goud beter zou klinken... Dat verschil qua geleiding is denk ik wel het laatste wat je merkt in een audio systeem.
Zo wordt er bijv wel bij golfgeleiders voor radars een heel klein zilverlaagje gebruikt voor het buitenste laagje van de golfgeleider. Dit omdat bij die hoge frequenties de stromen -volgens het skin effect- door de buitenkant van de geleider gaan stromen. Radars werken mbv zeer korte hoog vermogens (bijv 1MW) pieken door de golfgeleiders. Het is hier erg belangrijk dat die geleiding zo goed mogelijk is. Maar bij audio...? Dat gaat mij te ver.
Ik heb in mijn versterker zilverdraad gebruikt met teflon isolatie.
Het teflon gekocht bij Conrad.nl en het zilverdraad gekocht bij een zaak die kralen, kwasten, piepschuim etc verkopen hier op de hoek. Is echt zilverdraad (geen verzilverd koper) en is vrij goedkoop en per meter te krijgen.
Eerste regel:
Tweede regel: Weet je ook wat de zuiverheid van dat zilver is? veel wordt er ook 92% ofwel sterling-zilver gebruikt voor het maken van sierraden.
Dat is een stuk minder spul.
Er wordt ook wel zilver verkocht onder de term colloidal. Dat wordt gebruikt voor chemisch/electrisch verzilveren, meen ik.
Dat is doorgaans van een redelijk tot zeer hoge zuiverheid (4N en zelfs 5N)
Je vraag is niet technisch van aard. Die heeft uitsluitend met smaak te maken en ja, zoveel mensen zoveel smaken.
Dus een antwoord is onmogelijk omdat wij niet weten wat jouw smaak is.
Vind het dus nogal ongepast om mensen ondeskundig te noemen. Zelker als je de moeite zou nemen om eens wat andere draadjes op dit forum door te lezen.
Daarnaast ben je weinig specifiek voor wat je het wilt gebruiken. Voor de netspanning, voor de voieding of voor de signaaldraden?
Overigens heb ik je geantwoord dat gewoon koperdraad ook prima werkt in mijn oren. Of daar nu teflon, tefzel, kynar, polethylene, PVC, emaillelak, rubber, zuivere zijde of wat dan ook omheen zit? Tja dat zul je toch zelf uit moeten vinden wat je het beste vind smaken en dus het beste kunt gebruiken.
Welke bedrading kan ik het best gebruiken om mijn Thel SAW30.2 aan te sluiten?
Koop bij de elektronica zaak de beste kwaliteit afgeschermde kabel, met een volledig dichte gevlochten mantel en de laagste capaciteit. Gebruik zo kort mogelijke verbindingen, zet het filter dus zo dicht als je maar kan bij de in- en uitgangen. Op deze manier sluit je zoveel mogelijk kabelinvloeden uit. Op het moment dat je er een meter kabel tussen gaat leggen ga je zeker kabelinvloeden horen en zul je de kabel naar je smaak moeten gaan kiezen.
P.S. zo'n dikke van Edo is goed als verbindingskabel tussen apparaten maar een goed kwaliteit dropveter is zeker zo geschikt en werkt makkelijk. Als je het maar kort houdt. Bij slim plaatsen kun je voor de ingangs- en uitgangskabelverbinding tussen cinchbussen en filter korter dan 5 cm gaan.
Welke bedrading kan ik het best gebruiken om mijn Thel SAW30.2 aan te sluiten?
Koop bij de elektronica zaak de beste kwaliteit afgeschermde kabel, met een volledig dichte gevlochten mantel en de laagste capaciteit. Gebruik zo kort mogelijke verbindingen, zet het filter dus zo dicht als je maar kan bij de in- en uitgangen. Op deze manier sluit je zoveel mogelijk kabelinvloeden uit. Op het moment dat je er een meter kabel tussen gaat leggen ga je zeker kabelinvloeden horen en zul je de kabel naar je smaak moeten gaan kiezen.
P.S. zo'n dikke van Edo is goed als verbindingskabel tussen apparaten maar een goed kwaliteit dropveter is zeker zo geschikt en werkt makkelijk. Als je het maar kort houdt. Bij slim plaatsen kun je voor de ingangs- en uitgangskabelverbinding tussen cinchbussen en filter korter dan 5 cm gaan.
P.S.2 Heb je er al een nette voeding voor?
Dat klinkt aannemelijk! De lengtes zullen iets langer zijn, door de vaste opbouw van de Thel filters. Ik kan 99,99% zuiver zilverdraad krijgen, dus dat zal dan zeker ook voldoen. Kan ik er gelijk interlinks van maken.