Bedrading in actief filter
Moderator: Beheerdersteam
Bedrading in actief filter
Welke bedrading kan ik het best gebruiken om mijn Thel SAW30.2 aan te sluiten?
- audiomanics
- Contacteer:
- audiomanics
- Contacteer:
- audiomanics
- Contacteer:
Op zich een goed idee maar volgens Wikipedia is dit toch af te raden:audiomanics schreef:En speakerkabels met olifantenlullenleer.. als je er over wrijft heb je hele dikke kabels ... tuurlijk!![]()
Kees
LinkjeWikipedia schreef:Elektriciteit
De penis is overgevoelig voor elektriciteit. Als men bijvoorbeeld tegen schrikdraad plast, voelt men dit goed in het geslachtsorgaan. Ook spanningen met lage voltages zijn goed waar te nemen met de penis.
- SSassen
- Contacteer:
Understatement of the year, heb ik als jonge jongen een keer gedaan, je ligt dus echt te rollen op de grond van de pijn en m'n vrienden maar lachen natuurlijk, maar goed, weer een ervaring rijkerAls men bijvoorbeeld tegen schrikdraad plast, voelt men dit goed in het geslachtsorgaan.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Vanaf gegrepen door de elektriciteit microbe?SSassen schreef:Understatement of the year, heb ik als jonge jongen een keer gedaan, je ligt dus echt te rollen op de grond van de pijn en m'n vrienden maar lachen natuurlijk, maar goed, weer een ervaring rijkerAls men bijvoorbeeld tegen schrikdraad plast, voelt men dit goed in het geslachtsorgaan.![]()
VriendenSSassen schreef:Understatement of the year, heb ik als jonge jongen een keer gedaan, je ligt dus echt te rollen op de grond van de pijn en m'n vrienden maar lachen natuurlijk, maar goed, weer een ervaring rijker![]()
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
- SSassen
- Contacteer:
Mja, het was zo'n situatie waar je als jonge jongen (jaar of 10) met een paar vrienden kattekwaad aan 't uithalen bent, iemand kwam op 't idee om op schrikdraad te gaan staan plassen, maar ik was de enigste (of de stomste) die dat wel zei te durven 
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
Zelf dacht ik aan speaker binnenbekabeling van S&C:audiomanics schreef:Zou kunnen... ik zou 't er niet voor gebruiken... Voor mij is het te dun daar...
Hoeveel heb je nodig ongeveer?
Kees
- Teflon 0.96 High-End Teflon binnenbekabeling enkeladerig 0.96 mm2 p/m € 2,25
- Teflon 3.10 High-End Teflon binnenbekabeling enkeladerig 3.10 mm2 p/m € 6,50
Het gaat om iets van 15 cm van filter naar aansluiting (16 stukjes nodig). Toch dan maar de dikke nemen?
LOL!!audiomanics schreef:En speakerkabels met olifantenlullenleer.. als je er over wrijft heb je hele dikke kabels ... tuurlijk!Pjotr schreef:isolatie van slangenleer. Maar krokodillenleer klinkt nog beter![]()
![]()
![]()
Kees
Maar goed, ff ontopic dan maar.
Of je olifantenlullen-, giraffenek of slangenleer kabels hebt, het belangrijkste is dat je op de juiste plaatsen afgeschermde kabels gebruikt en echt goed weet hoe je de gnds moet leggen. Doe je dit niet dan heb je flinke brom/ruis/radio ontvangst.
Het gaat toch om een aktief filter? Daarin gaan toch nauwelijks stromen lopen? Dik draad lijkt me daar onzin. Je kan beter iets kiezen dat makkelijk bedraadbaar en soldeerbaar is. Indien nodig afgeschermd, maar dat is hier al vaker geopperd.JeroenKV schreef:Het gaat om iets van 15 cm van filter naar aansluiting (16 stukjes nodig). Toch dan maar de dikke nemen?
- SSassen
- Contacteer:
Juul,

Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
Gewoon gebalanceerd gaan werken ben je definitief van die ellende af, overigens heb ik uiteraard de allerdikte olifantelullen-kabels verkrijgbaar, even wrijven en ze zijn zo dik als een flinke boomstamOf je olifantenlullen-, giraffenek of slangenleer kabels hebt, het belangrijkste is dat je op de juiste plaatsen afgeschermde kabels gebruikt en echt goed weet hoe je de gnds moet leggen. Doe je dit niet dan heb je flinke brom/ruis/radio ontvangst.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
Hoe moeilijk is het om een simpele vraag te beantwoorden. Het lijkt er op dat jullie zelf niet bepaalt "deskundig" zijn. Valt me tegen ik had meer verwacht.
Het enig wat ik begrijp is dat ik alles blijkbaar kan gebruiken volgens de meeste personen? Lampendraad, zilver, speakerkabel, modelbouw draad, litze koperdraad, etc. het maakt niet uit?
Het enig wat ik begrijp is dat ik alles blijkbaar kan gebruiken volgens de meeste personen? Lampendraad, zilver, speakerkabel, modelbouw draad, litze koperdraad, etc. het maakt niet uit?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Nou zeg... met het verkeerde been uit bed gestapt? En waarom scheer je iedereen over 1 kam? Zo'n oordeel is nogal grof en niet bepaald fair te noemen tegenover degenen die je serieus hun mening gaven.JeroenKV schreef:Hoe moeilijk is het om een simpele vraag te beantwoorden. Het lijkt er op dat jullie zelf niet bepaalt "deskundig" zijn. Valt me tegen ik had meer verwacht.![]()
Nogal generaliserend,want tussen de regels door zijn toch wel degelijk aanwijzingen gegeven, al was het misschien niet hetgene wat je ervan had verwacht. Niet iedereen hecht nu eenmaal eenzelfde waarde aan het belang van kabels, soorten isolatie, enz. Bij een discussie op normale toon zullen er beslist nog wel meer adviezen volgen, maar verwacht geen eenduidig antwoord. Uiteindelijk zal je toch je eigen conclusie moeten trekken, of zelf in de praktijk vaststellen welke kabels je het beste bevallen.JeroenKV schreef:Het enig wat ik begrijp is dat ik alles blijkbaar kan gebruiken volgens de meeste personen? Lampendraad, zilver, speakerkabel, modelbouw draad, litze koperdraad, etc. het maakt niet uit?
Het niet geven van het gewenste antwoord lijkt me derhalve geen juist argument om ieders "deskundigheid" in twijfel te trekken, wat m.i. geen sympathieke manier is om het juiste advies los te krijgen.
Leuk dat je reageert Marp.
Tja na 2 tabs met olifantenlullen, schrikdraad etc. krijg je niet echt een goed idee. Zelf niet naar een paar stille hints, dus dan maar een wake up call!
Met de enige die serieus reageerde (Kees) heb ik inmiddels via PM contact, dat is een stuk leerzamer.
Ik heb van de overige reacties (incl die van jouw, excl Kees) niks gelezen die mijn generalisering tegen spreekt. Richard vindt dat de draad niet te dik hoeft te zijn. 10 cent lampendraad is dus prima? Voor de rest klinkt het alsof ierdereen bang is om een advies te geven....... beetje lef kerels! Kom eens voor je mening uit.
Het is toch een simpele vraag? Welke soort draad te gebruiken?
Wat gebruiken jullie in jullie ontwerpen??? Jij Marp?
Groetjes,
Jeroen
Tja na 2 tabs met olifantenlullen, schrikdraad etc. krijg je niet echt een goed idee. Zelf niet naar een paar stille hints, dus dan maar een wake up call!
Met de enige die serieus reageerde (Kees) heb ik inmiddels via PM contact, dat is een stuk leerzamer.
Ik heb van de overige reacties (incl die van jouw, excl Kees) niks gelezen die mijn generalisering tegen spreekt. Richard vindt dat de draad niet te dik hoeft te zijn. 10 cent lampendraad is dus prima? Voor de rest klinkt het alsof ierdereen bang is om een advies te geven....... beetje lef kerels! Kom eens voor je mening uit.
Het is toch een simpele vraag? Welke soort draad te gebruiken?
Wat gebruiken jullie in jullie ontwerpen??? Jij Marp?
Groetjes,
Jeroen
Lekker ben jij zeg, wordt je niet geholpen of hoor je niet wat je wilt horen?!JeroenKV schreef:Met de enige die serieus reageerde (Kees) heb ik inmiddels via PM contact, dat is een stuk leerzamer.
Voor de rest klinkt het alsof ierdereen bang is om een advies te geven....... beetje lef kerels! Kom eens voor je mening uit.![]()
Lezen is ook een vak... Ik zal ze voor je op een rijtje zetten...:
audiomanics schreef:Mag ik 't zeggen??
In de kast: zilverdraad 0,4mm2 met teflon of nog mooier katoenen (van goede zeer fijn geweven schoenveters) isolatie..
Buiten de kast: Leather Cabels by TechGraphix![]()
Kees
JuuL schreef:Maar goed, ff ontopic dan maar.
Of je olifantenlullen-, giraffenek of slangenleer kabels hebt, het belangrijkste is dat je op de juiste plaatsen afgeschermde kabels gebruikt en echt goed weet hoe je de gnds moet leggen. Doe je dit niet dan heb je flinke brom/ruis/radio ontvangst.
JuuL schreef:Neem liever gewone afgeschermde kabels.JeroenKV schreef:Het gaat om iets van 15 cm van filter naar aansluiting (16 stukjes nodig). Toch dan maar de dikke nemen?
richard schreef:Het gaat toch om een aktief filter? Daarin gaan toch nauwelijks stromen lopen? Dik draad lijkt me daar onzin. Je kan beter iets kiezen dat makkelijk bedraadbaar en soldeerbaar is. Indien nodig afgeschermd, maar dat is hier al vaker geopperd.JeroenKV schreef:Het gaat om iets van 15 cm van filter naar aansluiting (16 stukjes nodig). Toch dan maar de dikke nemen?
SSassen schreef:Juul,
Gewoon gebalanceerd gaan werken ben je definitief van die ellende afOf je olifantenlullen-, giraffenek of slangenleer kabels hebt, het belangrijkste is dat je op de juiste plaatsen afgeschermde kabels gebruikt en echt goed weet hoe je de gnds moet leggen. Doe je dit niet dan heb je flinke brom/ruis/radio ontvangst.
Zo komt er wat inhoudelijker reactie, maar geen antwoorden......
Kees en Richard had ik al genoemd, maar de rest over afscherming.... als dat al het advies is i 2 tabs......... Iemand al naar mijn Thel filter gekeken op www.thel-audio.de? Wordt wat lastig gebalanceerd.......
Lastig bepalen wat "echt" advies is en wat "olifantengezeik"........ wekt niet echt vertrouwen als je elkaar niet recht in de ogen kunt kijken.
Concreet: wat gebruiken jullie??????? Moet toch niet lastig te beantwoorden zijn?
Kees en Richard had ik al genoemd, maar de rest over afscherming.... als dat al het advies is i 2 tabs......... Iemand al naar mijn Thel filter gekeken op www.thel-audio.de? Wordt wat lastig gebalanceerd.......
Lastig bepalen wat "echt" advies is en wat "olifantengezeik"........ wekt niet echt vertrouwen als je elkaar niet recht in de ogen kunt kijken.
Concreet: wat gebruiken jullie??????? Moet toch niet lastig te beantwoorden zijn?