zelfbouw eindversterker subwoofer
Moderator: Beheerdersteam
hoi,
sorry voor het off-topic, maar die winkel langs de Rooigemlaan heeft enkel losse pc-onderdelen, geen electronica componenten, en die winkel in Oostakker heeft wel elektronica spullen in de rekken, echter niet voor de doe-het-zelver (ook geen componenten dus), verkoopt enkel kant-en-klaar PA-stuff dacht ik
Bart
sorry voor het off-topic, maar die winkel langs de Rooigemlaan heeft enkel losse pc-onderdelen, geen electronica componenten, en die winkel in Oostakker heeft wel elektronica spullen in de rekken, echter niet voor de doe-het-zelver (ook geen componenten dus), verkoopt enkel kant-en-klaar PA-stuff dacht ik
Bart
wel ik moet het natuurlijk nog schuren maar eens dat gedaan is zal het blinken als een spiegel.
alle gaten zyn trouwens al voorgeboord voor de K8060 velleman versterker.
de plaat zit langsbinnen verzonken en geboord zodat er geen lelijke vyzen te zien zyn
alle gaten zyn trouwens al voorgeboord voor de K8060 velleman versterker.
de plaat zit langsbinnen verzonken en geboord zodat er geen lelijke vyzen te zien zyn
- Bijlagen
-
- IMAG0378_2.JPG (26.52 KiB) 2339 keer bekeken
hallo
ik ben voor 't school opzoek naar een schematje om te kunnen tekenen in PCB.
We mogen kiezen wat we tekenen
en daarmee wou ik toch iets bruikbaarsmaken.
Ik ben al enkelejaren opzoek naar een goede zelfbouw subwoofer
kan iemand mij even op weg helpen? heb ook al aan de UcD180 gedacht maar ik weet niet goed welke voeding en of ik die zelf kan maken (ben niet zo'n groot licht in de analoge elektronica)
alvast bedankt
Groeten
Wout
Grimbergen België
ik ben voor 't school opzoek naar een schematje om te kunnen tekenen in PCB.
We mogen kiezen wat we tekenen
en daarmee wou ik toch iets bruikbaarsmaken.
Ik ben al enkelejaren opzoek naar een goede zelfbouw subwoofer
kan iemand mij even op weg helpen? heb ook al aan de UcD180 gedacht maar ik weet niet goed welke voeding en of ik die zelf kan maken (ben niet zo'n groot licht in de analoge elektronica)
alvast bedankt
Groeten
Wout
Grimbergen België
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
voeding : UcD supply ST = okaudiomanics schreef:Voor de UcD versterkers levert Hypex standaard voedingen.. Ik betwijfel of je veel goedkoper uit bent als je die zelf gaat samenstellen..
Je hebt dan ook nog garantie en service van hun... en dat werkt echt..
Kees
versterker : UCD180 = ok (teken ik in protel op school als opdracht)
wat heb ik dan nog nodig voor een subwoofer als ik die aan mijn pre sub out wil hangen van mijn Receiver?
filter, MDF, Woofer zelf, ... ?
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Begrijp ik het nu goed? Wil je een PCB voor de UcD180 zelf maken? Ik vrees dat dat niet gaat lukken, schema's zijn namelijk niet vrijgegeven. Zo'n ST of zelfs een HG voeding moet wel lukken, meeste ervan is hier en daar wel te vinden.wout schreef:voeding : UcD supply ST = ok
versterker : UCD180 = ok (teken ik in protel op school als opdracht)
wat heb ik dan nog nodig voor een subwoofer als ik die aan mijn pre sub out wil hangen van mijn Receiver?
filter, MDF, Woofer zelf, ... ?
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Delen ervan. Voor voedingen kijk ff in de datasheets van de UcD, daar staat voldoende info. Denk dat je met 160 VA wel kan beginnen ja.wout schreef:Welke vouding zou da dan moeten zijn, iemand een idee? is 160 VA genoeg?
en dat schema van die voeding dat staat hier al ergens op dit forum?
Let ook op dat je voor je subwoofer een filter nodig hebt. Mischien is dat nog veel interessanter om daar een PCB voor te maken!
vandaag het achterpaneel eindelijk gelijmd en de spleetjes en vijsgaten geplamuurd en geschuurd. Nu is de kist klaar om gespoten te worden.
ik had gedacht aan zwartglans met een matte vernis?
Komt dit mooi uit?
Het oppervlak ga ik niet 100% vlak krijgen als een spiegel dus een dikke verf is wel gewenst.
Zijn er verfsoorten welke minder snel 'kraken' in de buurt van spleten, bv bij het 'zetten' van de kist
Thx
ik had gedacht aan zwartglans met een matte vernis?
Komt dit mooi uit?
Het oppervlak ga ik niet 100% vlak krijgen als een spiegel dus een dikke verf is wel gewenst.
Zijn er verfsoorten welke minder snel 'kraken' in de buurt van spleten, bv bij het 'zetten' van de kist
Thx
