zelfbouw eindversterker subwoofer

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Gray
Berichten: 41
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:11

Bericht door Gray »

In Aalst is er ook ne goeie http://www.gotron.be en ook niet te ver van Gent. :)
Gebruikersavatar
Aquilon
In memoriam †
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 09 feb 2005, 18:08
Locatie: Gent (België)

Bericht door Aquilon »

hoi,

sorry voor het off-topic, maar die winkel langs de Rooigemlaan heeft enkel losse pc-onderdelen, geen electronica componenten, en die winkel in Oostakker heeft wel elektronica spullen in de rekken, echter niet voor de doe-het-zelver (ook geen componenten dus), verkoopt enkel kant-en-klaar PA-stuff dacht ik

Bart
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

fredze schreef:
te hopen dat men versterker af is in de vakantie kheb al koelplaat gemaakt met knopje en fuseholder, ziet er wel strak uit
Foto?

Groeten Mark
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

wel ik moet het natuurlijk nog schuren maar eens dat gedaan is zal het blinken als een spiegel.

alle gaten zyn trouwens al voorgeboord voor de K8060 velleman versterker.

de plaat zit langsbinnen verzonken en geboord zodat er geen lelijke vyzen te zien zyn
Bijlagen
IMAG0378_2.JPG
IMAG0378_2.JPG (26.52 KiB) 2339 keer bekeken
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

eindelijk is hy (byna klaar)
om velleman kits geweest en mij een avondje beziggehouden :)
ik moet enkel nog de trafo inbouwen en testen, en dan kunnen we ons 15 incherke es late bewege se
Bijlagen
IMAG0390.JPG
IMAG0390.JPG (36.74 KiB) 2266 keer bekeken
IMAG0389.JPG
IMAG0389.JPG (22.53 KiB) 2266 keer bekeken
wout
Berichten: 6
Lid geworden op: di 26 sep 2006, 17:51
Contacteer:

Bericht door wout »

hallo

ik ben voor 't school opzoek naar een schematje om te kunnen tekenen in PCB.
We mogen kiezen wat we tekenen
en daarmee wou ik toch iets bruikbaarsmaken.
Ik ben al enkelejaren opzoek naar een goede zelfbouw subwoofer
kan iemand mij even op weg helpen? heb ook al aan de UcD180 gedacht maar ik weet niet goed welke voeding en of ik die zelf kan maken (ben niet zo'n groot licht in de analoge elektronica)

alvast bedankt
Groeten
Wout
Grimbergen België
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Voor de UcD versterkers levert Hypex standaard voedingen.. Ik betwijfel of je veel goedkoper uit bent als je die zelf gaat samenstellen..
Je hebt dan ook nog garantie en service van hun... en dat werkt echt..

Kees
wout
Berichten: 6
Lid geworden op: di 26 sep 2006, 17:51
Contacteer:

Bericht door wout »

audiomanics schreef:
Voor de UcD versterkers levert Hypex standaard voedingen.. Ik betwijfel of je veel goedkoper uit bent als je die zelf gaat samenstellen..
Je hebt dan ook nog garantie en service van hun... en dat werkt echt..
Kees
voeding : UcD supply ST = ok
versterker : UCD180 = ok (teken ik in protel op school als opdracht)
wat heb ik dan nog nodig voor een subwoofer als ik die aan mijn pre sub out wil hangen van mijn Receiver?
filter, MDF, Woofer zelf, ... ?
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

wout schreef:
voeding : UcD supply ST = ok
versterker : UCD180 = ok (teken ik in protel op school als opdracht)
wat heb ik dan nog nodig voor een subwoofer als ik die aan mijn pre sub out wil hangen van mijn Receiver?
filter, MDF, Woofer zelf, ... ?
Begrijp ik het nu goed? Wil je een PCB voor de UcD180 zelf maken? Ik vrees dat dat niet gaat lukken, schema's zijn namelijk niet vrijgegeven. Zo'n ST of zelfs een HG voeding moet wel lukken, meeste ervan is hier en daar wel te vinden.
wout
Berichten: 6
Lid geworden op: di 26 sep 2006, 17:51
Contacteer:

Bericht door wout »

dan koop ik misschien beter die UcD180AD of UcD180ST
en dan maak ik misschien beter van die voeding een proper printje?

heb ik dan alles of vergeet ik iets?
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

wout schreef:
heb ik dan alles of vergeet ik iets?
Trafo?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

softstart misschien nog, eventueel? (niet echt heel nodig bij die kleine versterkertjes)

Kees
wout
Berichten: 6
Lid geworden op: di 26 sep 2006, 17:51
Contacteer:

Bericht door wout »

Welke vouding zou da dan moeten zijn, iemand een idee? is 160 VA genoeg?
en dat schema van die voeding dat staat hier al ergens op dit forum?
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

wout schreef:
Welke vouding zou da dan moeten zijn, iemand een idee? is 160 VA genoeg?
en dat schema van die voeding dat staat hier al ergens op dit forum?
Delen ervan. Voor voedingen kijk ff in de datasheets van de UcD, daar staat voldoende info. Denk dat je met 160 VA wel kan beginnen ja.

Let ook op dat je voor je subwoofer een filter nodig hebt. Mischien is dat nog veel interessanter om daar een PCB voor te maken!
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

vandaag het achterpaneel eindelijk gelijmd en de spleetjes en vijsgaten geplamuurd en geschuurd. Nu is de kist klaar om gespoten te worden.
ik had gedacht aan zwartglans met een matte vernis?
Komt dit mooi uit?
Het oppervlak ga ik niet 100% vlak krijgen als een spiegel dus een dikke verf is wel gewenst.
Zijn er verfsoorten welke minder snel 'kraken' in de buurt van spleten, bv bij het 'zetten' van de kist

Thx
Plaats reactie