T-amp in de auto

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Om effe een idee te geven van de wisselingen van spannigen in een auto:

Afbeelding

Tijdsbestek is ongeveer een maand ;) De dippen zijn de momenten dat de auto uit staat (en start).

Zoals je ziet, het is absoluut wel nodig dat er iets van een regelaar voor komt.

Dat Omnes audio ding kan ook alleen maar op max 16V draaien omdat er gewoon een regelaar in zit natuurlijk.
Laatst gewijzigd door voodooless op ma 25 sep 2006, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Niet om te vervelen, maar krijg je met een 12V regelaar geen problemen als je accuspanning onverhoopt onder de 12V zakt?

Groeten Mark
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

markje schreef:
Niet om te vervelen, maar krijg je met een 12V regelaar geen problemen als je accuspanning onverhoopt onder de 12V zakt?
dan heb ik meer om me druk over te maken dan of de versterker wel voldoende vermogen levert :roll: zolang t maar niet kapot gaat
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Die spanning duikt alleen onder de 12V bij starten en heel lang stilstaan, lijkt me geen probleem.
De uitgang volgt verder gewoon de ingang, minus 0.3V , tot aan het punt waar de regeling begint in te grijpen en de uitgang gestabiliseerd blijft op 12V (of op wat je instelt met de spanningsdeler).

Geen probleem dus!
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

KT88 schreef:
De uitgang volgt verder gewoon de ingang, minus 0.3V , tot aan het punt waar de regeling begint in te grijpen en de uitgang gestabiliseerd blijft op 12V (of op wat je instelt met de spanningsdeler).

Geen probleem dus!
O zo, ik dacht dat ze de uitgang dichtgooide als de ingangsspanning te laag werd...

Op zich dus geen probleem, behalve het vermogen van de amp. Hoeveel leveren die dingen dan?

Groeten Mark
Plaats reactie