Door alle drukte en vakantie heb ik weken niets aan de Cantate gedaan, nu heb ik weer wat meer tijd en dus maar weer eens aan de slag.
Gisteren ben ik begonnen met wat metingen met behulp van Audiotester, hieruit bleek dat de truk met de offaxis geplaatste driver goedwerkt maar ook dat het laag vreemd trapsgewijs afvalt.
In simulaties was dit niet naar voren gekomen maar daarvan bleek al wel dat het laag terughoudend zou zijn.
Na nieuwe simulaties te hebben gedaan bleek een hogere afstemming van de basreflex uitkomst te bieden.
Daar ik de afstemming bewust eerst lager aan gehouden heb was het een kwestie van de reflexpijp inkorten, bij de daarop volgende meting was het laag aanzienlijk vlakker maar ook krachtiger.
Klankmatig vertaald zich dit in een droger en steviger laag, nu is hij klaar voor de afwerking en daar ben ik dan ook vandaag mee begonnen.

De voet moest gedemonteerd worden voor het aflakken evenals de driver, reflexpijp en aansluitterminal.
Ik heb gekozen voor mahonie rood voor het front en zijdemat zwart voor de achterkant en voet.
Kevin