Geluid uit filter
Moderator: Beheerdersteam
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
Geluid uit filter
Een vraag aan jullie:
Kan er geluid uit een filter komen ? Dus een filter voor een speaker/sub (niet-actierf).
(Later zal ik zeggen waarom ik deze vraag stel)
Kan er geluid uit een filter komen ? Dus een filter voor een speaker/sub (niet-actierf).
(Later zal ik zeggen waarom ik deze vraag stel)
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Als je toch al niet meteen wil zeggen waarom, zeg dan in ieder geval onder welke omstandigheden...
Als ik een filter laat vallen hoor ik "bom" of "tik" afhankelijk van de grootte.. Als ik 'm overbelast zou ik "poef" kunnen horen, ware het niet dat het omgevingslawaai waarschijnlijk te hoog is dan..
Verklaar je nader???..
Kees
Als ik een filter laat vallen hoor ik "bom" of "tik" afhankelijk van de grootte.. Als ik 'm overbelast zou ik "poef" kunnen horen, ware het niet dat het omgevingslawaai waarschijnlijk te hoog is dan..
Verklaar je nader???..
Kees
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
Nou zo zit het dus: Ik heb m'n sub af (de kast dan), nu ging ik deze sub even met een filter aansturen, dat in een andere sub zat. Ik wou gewoon eens luisteren, sub gaat lwel lekker (60L gesloten)
Nu hoorde ik wat hoog, ik snaptehet al niet.. ik luisteren.. nog eens luisteren, hoorde ik weer niks. Opeens zat ik dicht bij het filter, en ik hoorde het sterker. Ik kan gewoon dus horen welke muziek er word gedraaid, wel op een laag volume. Het is/zijn idd denk ik de condensator(en). Vond het wel heel vaag, vandaar dat ik hier een topic open.
Nu hoorde ik wat hoog, ik snaptehet al niet.. ik luisteren.. nog eens luisteren, hoorde ik weer niks. Opeens zat ik dicht bij het filter, en ik hoorde het sterker. Ik kan gewoon dus horen welke muziek er word gedraaid, wel op een laag volume. Het is/zijn idd denk ik de condensator(en). Vond het wel heel vaag, vandaar dat ik hier een topic open.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
zullen waarschijnlijk spoelen zijn. Daar zit doorgaans meer speling in dan bij condensatoren
Als je het aandurft, kun je de spoelen eens losnemen en onderdompelen in ("audiofiele") bijenwas... Daarmee worden alle spelingen een beetje opgevuld. Ik denk dat kaarsvet.. makkelijker te krijgen... evengoed kan werken.. Ik betwijfel of giethars vloeibaar genoeg is om echt overal door te dringen..
Kees
Als je het aandurft, kun je de spoelen eens losnemen en onderdompelen in ("audiofiele") bijenwas... Daarmee worden alle spelingen een beetje opgevuld. Ik denk dat kaarsvet.. makkelijker te krijgen... evengoed kan werken.. Ik betwijfel of giethars vloeibaar genoeg is om echt overal door te dringen..
Kees
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
Ok! Dan koop ik gewoon een goed filteraudiomanics schreef:zullen waarschijnlijk spoelen zijn. Daar zit doorgaans meer speling in dan bij condensatoren![]()
Als je het aandurft, kun je de spoelen eens losnemen en onderdompelen in ("audiofiele") bijenwas... Daarmee worden alle spelingen een beetje opgevuld. Ik denk dat kaarsvet.. makkelijker te krijgen... evengoed kan werken.. Ik betwijfel of giethars vloeibaar genoeg is om echt overal door te dringen..
Kees
Ik denk....ik denk.....ik denk dat je sub BEHEKST IS!!!!! HIHIHIHIHIIIIIIIIIIII...................(uitstervende klinker i, op de achtergrond rinkel rinkel kletter kletter)
Misschien dat een paranormaal persoon jou kan helpen?
Als je nu death metal speelt, wordt het dan erger? oeioeioei
Als je corry konings speelt, nee, niet doen hoor, dan gebeuren er enge dingen........
Geintje natuurlijk, ik denk dat de techies alhier het beter weten
Wowly
Misschien dat een paranormaal persoon jou kan helpen?
Als je nu death metal speelt, wordt het dan erger? oeioeioei
Als je corry konings speelt, nee, niet doen hoor, dan gebeuren er enge dingen........
Geintje natuurlijk, ik denk dat de techies alhier het beter weten
Wowly
Dit is de reden dat ik met Air Therm spoelen van Intertechnik ga experimenteren. Morgen ga ik er een paar ophalen bij PLS audio (die doet nooit moeilijk om speciaal voor jou een paar niet op voorraad zijnde onderdelen te bestellen) en in de loop van de week hoop ik te rapporteren of er hoorbare verschillen zijn. En of die verschillen hetzelfde karakter hebben als wat een foliespoel geeft tov een gewone luchtspoel.Jan-Willem schreef:Ok! Dan koop ik gewoon een goed filteraudiomanics schreef:zullen waarschijnlijk spoelen zijn. Daar zit doorgaans meer speling in dan bij condensatoren![]()
Als je het aandurft, kun je de spoelen eens losnemen en onderdompelen in ("audiofiele") bijenwas... Daarmee worden alle spelingen een beetje opgevuld. Ik denk dat kaarsvet.. makkelijker te krijgen... evengoed kan werken.. Ik betwijfel of giethars vloeibaar genoeg is om echt overal door te dringen..
Kees
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
check even met Roland (je weet wel, die van www.crafty.nl), die heeft binnenkort Jantzen spoelen en die zijn al met lak gebakken
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
Daar inboxt hij mij net overHenkjan schreef:check even met Roland (je weet wel, die van www.crafty.nl), die heeft binnenkort Jantzen spoelen en die zijn al met lak gebakken
edit: wel bedankt
Hoi Jan Willem
Je stond er ook zo met je neus boven op met die link naar crafty, kon het even niet laten.
Op de duitse versie van de mundorf site staan microphonie metingen aan spoelen uit een oude hobby hifi.
http://www.mundorf.com/deutsch/bauteile ... richte.htm
Groet Roland
Je stond er ook zo met je neus boven op met die link naar crafty, kon het even niet laten.
Op de duitse versie van de mundorf site staan microphonie metingen aan spoelen uit een oude hobby hifi.
http://www.mundorf.com/deutsch/bauteile ... richte.htm
Groet Roland
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ik heb hele dure Mundorf Zero-Ohms... Daarbij kan ik de wikkelingen gewoon heen en weer schuiven
Ik heb ze echter nog niet kunnen horen (zitten achter in de kast en dan zou ik de luidspreker moeten vervangen door een 500W weerstand van 8 Ohm... En die heb ik (nog) niet in mijn schuurtje liggen...
Kees
Ik heb ze echter nog niet kunnen horen (zitten achter in de kast en dan zou ik de luidspreker moeten vervangen door een 500W weerstand van 8 Ohm... En die heb ik (nog) niet in mijn schuurtje liggen...
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Hoi Hoi Hoi.. dat ken ik... ik dacht dat ik de enige gek was... Join the club..
Maar euh een filter voor een Sub? bij zo'n 100Hz kom ik al op zo'n 20mH en 150uF aan C's voor een tweede orde (8 Ohm)
moet je gewoon actief filteren dus..
Die hebben ze zelfs bij Mundorf niet.. trowens voor dat geld zet je amper een hele dikke sub met versterker neer...
subamp van Hypex... hopies te koop overal..
Kees
Maar euh een filter voor een Sub? bij zo'n 100Hz kom ik al op zo'n 20mH en 150uF aan C's voor een tweede orde (8 Ohm)
Die hebben ze zelfs bij Mundorf niet.. trowens voor dat geld zet je amper een hele dikke sub met versterker neer...
subamp van Hypex... hopies te koop overal..
Kees
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
