Aluminum honingraat

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Aluminum honingraat

Bericht door Edo »

Iemand een idee waar je dit (Aluminum honingraat platen) in Nederland kan krijgen?
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Wij gebruiken dat wel eens op het werk, maar daar ik momenteel in de ziektewet zit kan ik het niet 1,2,3 navragen.

Heb je erge haast, kan ik proberen een collega te bellen komende week maandag.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

als je dit bedoeld:
Afbeelding
Dit is honingraatplaat, maar ik weet niet zeker of je zoiets bedoeld..
Wat wil je er mee?

Kees
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Jep, da's precies wat ik bedoel.

Ik wil een expiriment gaan doen waarbij tussen kast en eigelijke front een laagje van dit spul zit. Ik kwam dat tegen op een beurs voor prof audio/video.
Deze speakerbouwer maakt studio monitoren en 1 daarvan heeft zo'n constructie. Leuk expiriment dacht ik dus vandaar.

Site waar de speakers staan is http://www.adam-audio.com/
Staat weinig over dat honingraad verhaal, maar hier in de folder staat meer. Zal het tzt even inscannen en hier neerzetten.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Als je de eigenschappen van het plaatje bekijkt heb je ook meteen de site te pakken van die lui die het maken... in Heerlen (dacht ik)

Kees
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Bedankt Kees, zal er eens gaan kijken.

Dit hieronder is ongeveer de opzet:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Dat is een soort van vliegtuig"mdf" :D Wordt veel in de luchtvaart gebruikt als algemeen constuctie materiaal. Je zou voor een leverancier eens Lucht en Ruimtevaart van de TU in Delft kunnen bellen. Maar ik denk dat Jeroen dat via zijn werk of beter zijn vrouw denk ik, makkelijker kan achterhalen. Ik weet dat ze bij werktuigbouw in Delft een gigantische watersnijder voor dat spul hebben.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Misschien wel een idee. Heb maar een paar kleine stukjes nodig als testmateriaal. Misschien nog wel ergens wat restmateriaal te krijgen.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Als je geen haast hebt, wil ik op mijn werk (PA fabrikant) wel eens kijken naar reststukken.
ik meen dat wij dat rechtstreeks uit China betrekken, maar ik kan ernaast zitten.

Bel wel even voor je maandag.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Da's hartstikke mooi. Er is totaal geen haast mee. Moet nog een hoop probleempjes oplossen waar ik nu nog even geen idee van heb hoe ik die ga oplossen. O.a. bevestiging kast/aluminium/speakers.... :(
Maar komt vanzelf.

Thangs again.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Edo schreef:
O.a. bevestiging kast/aluminium/speakers.... :(
Maar komt vanzelf.
Tip: 2K polyurethaanlijm van Bison (is niet bruisend maar wel vullend). Niet goedkoop maar wel super voor dit soort zaken.
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

KT88 schreef:
(PA fabrikant)
[offtopicmode]Waar als ik vragen mag?[/offtopicmode]
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Pjotr schreef:
Edo schreef:
O.a. bevestiging kast/aluminium/speakers.... :(
Maar komt vanzelf.
Tip: 2K polyurethaanlijm van Bison (is niet bruisend maar wel vullend). Niet goedkoop maar wel super voor dit soort zaken.
Die constructie had ik al gevonden, alleen om nu ook de units zo vast te maken... :) ...leek me niet zo'n goed idee. Dus daar ben ik nog naar wat oplossingen aan het zoeken.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Edo schreef:
Die constructie had ik al gevonden, alleen om nu ook de units zo vast te maken... :) ...leek me niet zo'n goed idee. Dus daar ben ik nog naar wat oplossingen aan het zoeken.
Maar Edo toch, jij gebruikt toch altijd goed units die er nooit meer uithoeven? :P :lol: :lol:

Je drivers direct op dat laminaat zetten is sowieso geen goed idee. Dan zou ik er toch eerst een plank ozi op lijmen. Heb van dat spul in mijn handen gehad destijds. Het is er in vele soorten. Met dun 0,2 mm alu aan de buitenkant maar ook met verschillende soorten kunststofplaat aan de buitenkant. Dat laatste is veel stootbestendiger.
Gebruikersavatar
Rademakers
Berichten: 199
Lid geworden op: wo 24 nov 2004, 1:57
Locatie: Rotterdam

Bericht door Rademakers »

Misschien een idee: Ik ben zelf met de papieren variant bezig. Bedoeling is om de baffle als een gefreesde ring van 25 mm MDF/ berken in te lijmen tussen de materialen waar je het honeycomb tussen lijmt (bij mij 3 mm berken multiplex).
Ook de randen van de plaat worden op die manier verstevigd. Het uiteindelijke materiaal is qua klank echt dood als een pier (meer als MDF van dezelfde dikte).

Mvg Johan
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

audiomanics schreef:
Als je de eigenschappen van het plaatje bekijkt heb je ook meteen de site te pakken van die lui die het maken... in Heerlen (dacht ik)

Kees
Ha die Kees, als je nu voortaan gewoon gelijk die link er bij post: http://www.hopro-international.com/ :D

Zit idd in Heerlen. Maar wat zij gebruiken is kunststof honingraat. Heb eens wat verder op die site gekeken en ze hebben dat honingraat ook ongelamineerd. Dan is het mooi buigbaar. Lijkt mij ideaal voor Edo want dan kun je ook elipsvormige kasten ozi maken door het bv tussen 2 lagen vliegtuigtriplex te lijmen.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Dat was de volgende stap eventueel Peter.
Ongelamineerd aluminium tussen MDF. Zeer licht en stevig en erg dood...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Nu zit er wel een nadeel aan lichte kasten: Ze schudden veel meer door de reactiekrachten van de woofer. Moet je eigenlijk 2 woofers tegenover elkaar zetten en die met stevige verbindingsbalken met elkaar verbinden.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Klein boekenplank modelletje van paar liter zal denk ik net gaan.
Grotere kasten met grotere zwaardere woofers wordt een probleem. Maar lekker 5 liter kastje of iets met 10...13 cm woofertje komt denk ik wel goed.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Jan-Willem schreef:
KT88 schreef:
(PA fabrikant)
[offtopicmode]Waar als ik vragen mag?[/offtopicmode]
Soundprojects, vroeger Master Blaster, in Hilversum.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

KT88 schreef:
Jan-Willem schreef:
KT88 schreef:
(PA fabrikant)
[offtopicmode]Waar als ik vragen mag?[/offtopicmode]
Soundprojects, vroeger Master Blaster, in Hilversum.
He, in die stad werk ik ook.... :)
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Was ik je bijna vergeten, Edo...........

Ons spul komt rechtstreeks uit China, en volgens mijn collega hebben we op dit moment geen reststukjes liggen.

Het zit slechts in een bepaald type topkast, wat vaak op bestelling wordt geleverd, vandaar dat het spul ook niet op voorraad ligt.
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Edo, is dit niet gewoon dat "master base" materiaal?

Ik ben het wel tegengekomen in kunststof. ( persplex, spel ik dat goed? ) Maar dat is waarschijnlijk te star?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

fireman schreef:
Edo, is dit niet gewoon dat "master base" materiaal?
Lijkt het wel op ja.
Plaats reactie