Af en toe niet te bereiken

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

SARK schreef:
Ik hoop dat er een goeie back-up is gemaakt :D
naast er op vertrouwen dat de provider back-ups maakt, doen we zelf ook (bijna) dagelijks een back-up van het forum maken
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

robert schreef:
Enige oplossing: minuutje wachten en nogmaals op 'OK' klikken, totdat je erdoor komt. En hopen dat de time-out je niet inmiddels heeft uitgelogd :)
Tja en dat leidde gisteren tot een dubbele posting. Misschien toch maar een optie maken dat je je eigen postings weer kan weghalen ;)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Hoi mensen,

De bereikbaarheid van ons forum is de laatste dagen en ook nu rampzalig.
Is daar nou echt niets aan te doen?

Sietse
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

a, ik was niet de enige die er last van had.... laten we maar weer eens gaan klagen, dan komt die nieuwe server er misschien wat sneller
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

op het Computer!Totaal forum (en het fiat600club forum) hebben we er ook last van. We denken zelf dat het iets te maken heeft met de "samenwerking" tussen een php versie (>4.3.x) en phpBB; de serverload is omhooggeschoten.


Verder even een kleine traceroute:

CODE: Selecteer alles

=================================================
=== VisualRoute report on 9-jan-2005 13:53:43 ===
=================================================

Rapport voor www.zelfbouwaudio.nl [69.93.245.132]

Analyse: 'www.zelfbouwaudio.nl' [delta.uwhosting.net]  werd gevonden in 16 hops (TTL=46). It is een HTTP server (running Apache/1.3.33 (Unix) mod_auth_passthrough/1.8 mod_log_bytes/1.2 mod_bwlimited/1.4 PHP/4.3.9 FrontPage/5.0.2.2634a mod_ssl/2.8.22 OpenSSL/0.9.7d). 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| Hop | %Verlies | IP Adres        | Node Naam                                | Lokatie                | Tzone  | ms  | Grafiek    | Netwerk                                                       |
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| 0   |          | 10.0.0.152      | xxxxx-xs4all-nl.lan                      | ...                    |        |     |            | (prive gebruik)                                               |
| 1   |          | 10.0.0.138      | xxxxxxxxxx.lan                           | ...                    |        | 1   | x          | (prive gebruik)                                               |
| 2   |          | 195.190.249.4   | -                                        | ?(Netherlands)         | +01:00 | 8   | x          | KPN Internet Operator                                         |
| 3   |          | 194.109.5.141   | 42.ge-1-1-1.xr2.d12.xs4all.net           | ?(Netherlands)         | +01:00 | 9   | x          | XS4ALL PPP /30 Router subnets                                 |
| 4   |          | 194.109.5.106   | 0.so-3-3-0.xr1.sara.xs4all.net           | ?(Netherlands)         | +01:00 | 10  | x          | XS4ALL PPP /30 Router subnets                                 |
| 5   |          | 62.93.194.145   | mpr2.ams1.ge8-0.pni.xs4all.above.net     | Amsterdam, Netherlands | +01:00 | 10  | x          | MFN/Abovenet Netherlands                                      |
| 6   |          | 208.184.231.254 | pos2-0.cr2.ams2.nl.above.net             | Amsterdam, Netherlands | +01:00 | 116 |    x       | Abovenet Communications, Inc ABOVENET-6                       |
| 7   |          | 64.125.31.169   | pos3-0.cr1.ams2.nl.above.net             | Amsterdam, Netherlands | +01:00 | 148 |    -x----- | Abovenet Communications, Inc ABOVENET                         |
| 8   |          | 64.125.31.153   | so-5-0-0.cr1.lhr3.uk.above.net           | London, UK             | *      | 18  | x-         | Abovenet Communications, Inc ABOVENET                         |
| 9   |          | 64.125.31.186   | so-7-0-0.cr1.dca2.us.above.net           | Washington, DC, USA    | -05:00 | 88  |   x-       | Abovenet Communications, Inc ABOVENET                         |
| 10  |          | 64.125.29.122   | so-0-0-0.cr2.dca2.us.above.net           | Washington, DC, USA    | -05:00 | 88  |   x-       | Abovenet Communications, Inc ABOVENET                         |
| 11  |          | 64.125.28.70    | so-6-0-0.cr2.dfw2.us.above.net           | Dallas, TX, USA        |        | 116 |    x       | Abovenet Communications, Inc ABOVENET                         |
| 12  |          | 64.124.79.77    | 64.124.79.77.theplanet.com               | ...                    |        | 157 |     -x     | Abovenet Communications, Inc ABOVENET                         |
| 13  |          | 70.85.127.62    | dist-vlan32.dsr3-2.dllstx3.theplanet.com | ...                    |        | 125 |     x      | ThePlanet.com Internet Services, Inc. NETBLK-THEPLANET-BLK-13 |
| 14  |          | 70.85.127.76    | dist-vlan22.dsr1-2.dllstx2.theplanet.com | ...                    |        | 125 |     x      | ThePlanet.com Internet Services, Inc. NETBLK-THEPLANET-BLK-13 |
| 15  |          | 12.96.160.49    | car4-1-v2.dllstx2.theplanet.com          | ...                    |        | 126 |     x      | THEPLANET.COM INTERNET SERVICES THEPLANE725-160               |
| 16  |          | 69.93.245.132   | www.zelfbouwaudio.nl                     | ...                    |        | 159 |     -x     | ThePlanet.com Internet Services, Inc. NETBLK-THEPLANET-BLK-9  |
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Roundtrip time naar www.zelfbouwaudio.nl, gemiddeld = 159ms, min = 138ms, max = 182ms -- 9-jan-2005 13:53:43
Aangezien de servers niet in NL staan, ben je al wat meer tijd kwijt. Verder kan je dus idd tijdelijke reroutes hebben die time outs en storingen opleveren.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Hmm Teacher,

Waarom heb ik er dan met DiyAudio.com geen last van? Hoewel het af en toe nog wel voorkomt lijkt het wel een stuk minder dan in het begin.
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Bericht door Rudy »

en vandaag plots een stuk meer, freaky :!:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb ook steeds meer problemen contact te krijgen...
Gebruikersavatar
telefunken
Berichten: 94
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 21:39
Locatie: Poortugaal

Bericht door telefunken »

Leeuwarden schreef:
Ik heb ook steeds meer problemen contact te krijgen...
dan ben je niet de eenige,ik word er een beetje moe van.
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Bericht door Rudy »

kweet niet of je er iets aan hebt
Could not query forums information

DEBUG MODE

SQL Error : 2013 Lost connection to MySQL server during query

SELECT f.*, p.post_time, p.post_username, u.username, u.user_id FROM (( phpbb_forums f LEFT JOIN phpbb_posts p ON p.post_id = f.forum_last_post_id ) LEFT JOIN phpbb_users u ON u.user_id = p.poster_id ) ORDER BY f.cat_id, f.forum_order

Line : 167
File : /home/lelievel/public_html/forum/index.php
phpBB : Critical Error

Could not obtain ban information

DEBUG MODE

SQL Error : 2013 Lost connection to MySQL server during query

SELECT ban_ip, ban_userid, ban_email FROM phpbb_banlist WHERE ban_ip IN ('d5e0538a', 'd5e053ff', 'd5e0ffff', 'd5ffffff') OR ban_userid = 133 OR ban_email LIKE 'Rudy.ruts@pandora.be' OR ban_email LIKE '@pandora.be'

Line : 131
File : /home/lelievel/public_html/forum/includes/sessions.php
Groetjes
Rudy
robert
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 9:27
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door robert »

Rudy schreef:
kweet niet of je er iets aan hebt
....
Groetjes
Rudy
Bedankt. Dit bevestigt dat de mySQL-server er af en toe gewoon uitligt... heb ik toendertijd aangegeven. Ik zal nogmaals een emailtje schrijven.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Het was vandaag weer knudde. Maar eerlijk gezegd hindert het mij niet zo.

Denk dat het weinig opschiet bij die server wat je er ook aan mailt. We zijn vast de enige niet ... :roll:

Verhuizen dan maar?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Na de verhuizing is het vanavond niet echt denderend met de bereikbaarheid...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

je drukt je beleefd uit... ik kreeg meerdere keren:
Warning: mysql_connect(): Too many connections in /home/lelievel/public_html/forum/db/mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/lelievel/public_html/forum/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/lelievel/public_html/forum/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ach weet je... Het is geen zaak van leven en/of* dood (*doorhalen wat niet gewenst is).

Jan
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Ik kon de hele ochtend en een stukje middag geen verbinding krijgen met het forum en de www site, zijn er meerdere mensen die hetzelfde probleem hadden?
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 607
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 12:02
Locatie: Hellevoetsluis/Vlissingen

Bericht door michiel »

laatste dagen heb ik vaker problemen...
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Afbeelding
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Edo schreef:
Afbeelding
[-(
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Warning: mysql_connect(): User lelievel_phpbb has already more than 'max_user_connections' active connections in /home/lelievel/public_html/forum/db/mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/lelievel/public_html/forum/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/lelievel/public_html/forum/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database
Helaas meer regel dan uitzondering :(
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Warning: mysql_connect(): User lelievel_phpbb has already more than 'max_user_connections' active connections in /home/lelievel/public_html/forum/db/mysql4.php on line 48
Deze mededeling krijg ik ook steeds vaker. Dit is belachelijk, zo druk hebben we het nou ook niet hier. Het wordt nu echt tijd om naar een andere provider te verhuizen, het heeft nu wel lang genoeg geduurd. De lol gaat er zo wel goed af.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Helemaal mee eens. De bereikbaarheid is beneden alle peil.

Jeroen
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Of je hoster heeft zn server niet op orde, of het is een spambak.

SQL kan het aantal simultane requests niet meer aan, en popt eruit, instellingen kunnen veranderd worden (door de host), of hij hangt aan zn maximum (dus server volgegooid met sites (PHP))
Gebruikersavatar
Zoonvan
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 14 mar 2005, 20:52

Bericht door Zoonvan »

Hm ik zit dit zo even te lezen en het is eigelijk best wel simpel met wat er mis is...
Het hangt een beetje af van wat voor configuratie de webhost gebruikt, of hun mysql (database) server een apparte server is of op dezelfde server draait als waar ook de webserver op draait.
Alle 'max_user_connections' fouten duiden er op dat de mysql server waarschijnlijk geshared is met andere websites of dat de 'set-variable = max_connections=<nummer>' in my.cnf van mysql te laag staat.
Als hij niet zo nu en dan de 'SQL Error : 2013 Lost connection to MySQL server during query' fout zou geven, wat aangeeft dat de mysql serverload toch om 1 of andere reden veel te hoog is, zou alleen nieuwe snellere hardware een oplossing wezen.
Men zou ook eens kritisch naar de timeout waarde voor mysql connecties kunnen kijken, als mysql iedere connectie een uur lang open houd om te wachten op volgende commandos dan loopt hij natuurlijk ook snel tot aan zijn maximum...

Het lijkt mij overigens stug dat het een 'spambak' is aangezien men met linux draait, ook het feit dat de server in het buitenland zou staan speelt ook geen rol met de prestaties.

Natuurlijk zijn alle gefrustreerde gebruikers, die even niet op hun doel kunnen komen en ook nog eens een paar keer op refresh drukken om te zien of het dan wel werkt, ook niet bevordelijk voor de server prestaties.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Dat probleem ligt dus bij de provider die de server beheert. We hebben het eigenlijk al vanaf het begin en het lijkt de laatste tijd wel steeds erger te worden. Het komt vaak genoeg voor dat de server helemaal niet reageert! Soms de hele dag niet.

Denk dat we kunnen kiezen: Of door tobben zoals we al een half jaar doen of collecteren en verhuizen. My 2 cents ;)
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”