Me onlangs aangeschafte ultimi's ( gemaakt door fireman ) verdienen toch om in een leuk jasje gestoken te worden. Een heel klein projectje; maar misschien toch leuk om even te laten zien. De bedoeling:
- hoeken 45 graden af-frezen aan de voorzijde
- lijntje van circa 4 mm, ( willekeurige diepte ) frezen links en rechts
Dit is onlangs al gebeurd.
Daarna:
- 2 keer grondlak
- 2 keer 3005 RAL ( wijnrood ) glanslak
- in het lijntje van 4 mm breed, komt een 4 mm grijze plakrand waardoor het lijntje als ware naar boven komt, dit zorgt tevens ervoor dat de speaker als 1 geheel word gezien met de stand ( aangezien ik grijze stands heb ).
Zoals ik al zei.. heel simpel, maar dit is de eerste keer dat ik zelf hout ga bewerken. Iedereen moet ergens beginnen zullen we maar zeggen:)
Zoals de monitor was toen ik hem overnam:

Drivertjes:

Ringrad close up ( beauty

Woofie:

45 graden gefreest ( niet de complete rand ), wilde het wat subtieler houden. Zo lijkt het op een afstand, en van bepaalde hoeken een beetje ronder.

Hier kan je het lijntje een beetje zien ( blijft lastig met die digitale ).

2 Foutjes bij het frezen, immers niet door mij. Blijft lastig zo'n lijntje frezen, de precisie komt hier erg aan de orde, hierdoor 2 keer een kleine uitslag naar de buitenkan. Dit opgevuld met plamuur, even schuren en dan hopen dat we er niks meer van zien. Eventueel tips?
Morgen en de rest van de week begin ik met lakken/schuren/verven, foto's zal ik telkens posten.
Een beetje het idee ( in paint ) kan verder nog niks in speciale programma's

Groetjes
Sjors