Nieuw tijdschrift?

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Nieuw tijdschrift?

Bericht door voodooless »

Iemand bekend met dit tijdschrift:

http://www.acoustic-design-magazin.de

Blijkt er vanaf mei te zijn....
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Ken het blad niet, maar Udo Wohlgemuth ... da's toch die gast van K&T :?:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

SARK schreef:
Ken het blad niet, maar Udo Wohlgemuth ... da's toch die gast van K&T :?:
klopt, das de kerel die de kasten bouwt. Beetje alternatieveling, maar wel heel sympathiek.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Die kop kwam me ook al bekend voor, en ook het "soort kasten" is inderdaad op z'n K+T's ;) Niet mijn smaak, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen mooie ontwerpen tussen zitten.

Ander voordeel: op de website staat alles netjes om na te lezen!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Nog een luidspreker-zelfbouw tijdschift? Ik vraag me af of daar markt voor is.
Trouwens wel erg geschikt voor een beginnend hobbyist, stap-voor-stap uitleg hoe een luidspreker is te bouwen.

Dit vind ik trouwens wel een aardig concept:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

asterduc schreef:
SARK schreef:
Ken het blad niet, maar Udo Wohlgemuth ... da's toch die gast van K&T :?:
klopt, das de kerel die de kasten bouwt. Beetje alternatieveling, maar wel heel sympathiek.
ex-K&T dus :roll: maar idd een erg sympatieke vent met heerlijke no-nonsense aanpak, plezierige tegenpool van Timmermans
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Ik zie nu zelfs dat je gewoon PDF'jes kunt downloaden voor niks :) (achteraf gezien is dat gewoon de website in PDF formaat ;)

Volgens mij is het "tijdschrijft" ook niet meer dan deze website...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik heb t zo eens gelezen: goed leesbaar, leuk geschreven, prima initiatief van Udo :!:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
ex-K&T dus :roll: maar idd een erg sympatieke vent met heerlijke no-nonsense aanpak, plezierige tegenpool van Timmermans
Ja, is hij er niet op het zelfde moment uitgeknkkerd als Timmemans toen het blad werd overgenomen en wat meer Popi Jopie moest worden van de uitgever? Of vergis ik mij nu?

Het is idd erg leuk om te lezen, helder en begrijpelijk. Mooi initiatief :)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

nee, vorig jaar heeft hij nog vanalles gedaan, o.a. een set van 3 TL subwoofers met Peerless. hij was 2 handen op 1 buik met Heinz Schmidt die vorig jaar is overleden. ik gok dat de nieuwe redactie niet zo goed met 'm overweg kon ofzo?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Ok, bedabkt Henkjan,

Volg K&T de laatste jaren niet meer zo regelmatig. Na het vertrek van Timmermans was het blad enorm ingezakt en het heeft behoorlijk lang geduurd voordat het weer een beetje bijtrok en niveau kreeg.

Het was voor mij destijds vooral interessant vanwege de grondige en uitgebreide speakertesten. Dat werd later door HH overgenomen en voortgezet.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik vind persoonlijk nu juist HH wat inkakken, het komt op mij allemaal erg gemakzuchtig over, veel te weinig achtergrond over de ontwikkeling en het ontwerpproces (laatste voorbeeld die plagiaat (kwa uiterlijk) high end speaker in de jongste uitgave: we hebben die units, dit is t filter, en ohh wat klinkt t mooi). is gelukkig niet altijd zo, maar imho wel steeds vaker.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Henkjan schreef:
ik vind persoonlijk nu juist HH wat inkakken, het komt op mij allemaal erg gemakzuchtig over, veel te weinig achtergrond over de ontwikkeling en het ontwerpproces (laatste voorbeeld die plagiaat (kwa uiterlijk) high end speaker in de jongste uitgave: we hebben die units, dit is t filter, en ohh wat klinkt t mooi). is gelukkig niet altijd zo, maar imho wel steeds vaker.
Kan ik me wel in vinden hoor. Ook worden ze me wat te "high-end". Teveel geneuzel over dure condensatoren en spoelen en hoe dat de speaker zoveel beter zou maken (waardoor je uiteindelijk aan het filter meer kwijt bent dan de units). Vaak heb je dan ook het idee dat de fabrikanten daar druk op uitoefenen... Of het echt zo is weet ik niet, het is in ieder geval wel het gevoel dat ik krijg. Het is soms alsof ik een normaal hifi tijdschrift aan het lezen ben ;)

Het blijven echter allebei (en nu drie) leuke tijdschriften!
Plaats reactie