VIFA premium 33

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
audiojohn
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 07 jan 2005, 17:09
Locatie: Delden

VIFA premium 33

Bericht door audiojohn »

Hallo allemaal,
Na lang dubben :? (luisteren) ga ik dan zelf luidsprekers bouwen.
Allen m'n keuze staat nog niet helemaal vast, maar de premium 33 stond mij wel aan behalve de kast. :(
Ik heb zelf een nieuw ontwerp getekend zie plaatje(inventor) wat ik mooier vindt.

Afbeelding

Mijn vraag is heeft er iemand ervaring met dit type luidspreker zoja hoe zijn die?
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Hoi audiojohn,

Mooie box. Maar wat wil je nu eigenlijk weten?

Sietse
Gebruikersavatar
audiojohn
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 07 jan 2005, 17:09
Locatie: Delden

Bericht door audiojohn »

Wat wil ik eigenlijk weten!
Nou
- Heeft iemand deze luidspreker gebouwd en wat zijn z'n ervaringen mbt plaatsing, versterker etc.
- Ik heb zelf een mening hoe deze luidspreker klink maar wat zijn jullie ervaringen (niet allen positieve maar ook negatieve).
- Heeft iemand ervaring met het “verbeteren” van deze luidspreker.

P.S.
Ik heb een Denon PMA-700V versterker.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Maar je moet nog een set speakers aanschaffen?
Ik denk, dat als je zelf vindt dat, dat wat je gehoord hebt, je wel aanstaat, je het gewoon moet gaan doen. Ik ken de premium 33 niet en ik ben kennelijk niet de enige. Maar het lijkt mij zo toe dat in deze kast andere speakers ook goed moeten kunnen werken. Maar de speakers zijn bepalend voor het kastvolume en de poort.
Dus bedenk eerst een set speakers en stel de vraag dan nog eens. Mogelijk is bijstand geven dan beter mogelijk.

Groetjes Sietse
Gebruikersavatar
audiojohn
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 07 jan 2005, 17:09
Locatie: Delden

Bericht door audiojohn »

Hoi Sietse,
De Vifa premium 33 is een compleet pakket met drivers en filter (speakerland)
zie: http://www.speakerland.nl/vifa-l.htm

Voor het hoog wordt gebruikt D2905/9500 (Scan-Speak)
En voor het laag VIFA PL18WO-09-08 (2x)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Het ziet er daar ook niet slecht uit. Het merk van de speakers is volgens mij ook niks mis mee. Lees daar op de forums wel eens positive reacties over.
Ik denk dat ik ze zou gaan bouwen met hun filter. Dan kijken wat je er aan zou willen verbeteren.
Maar misschien kan iemand anders er meer van zeggen.

Groet Sietse
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”