Hoorns met breedbandluidsprekers
Moderator: Beheerdersteam
Kleine update/ontdekking:rho schreef:Kan je volgende keer geen gleufjes maken aan de achterkant van de triplex? Dan kan je 'm beter plooïen.
Je kunt bij 2 mm triplex vrij makkelijk een van de buitenste lagen lospeuteren met een hobby mes. Tenminste, als je dat met kleine groefjes probeert te doen is dat een ellende, maar hele vlakken gaat een stuk beter.
Ik had de stapel uitgezaagde en gelakte triplex-plaatjes van toeter nummer twee maar opgeslagen, voor een lumineus idee. Gisteravond in een aanval van verveling dit geprobeerd en het lijkt erop dat een strook van 10 cm weghalen, in het gebied dat het meest moet buigen, al een heel stuk helpt. Ik vraag me nog af, of je dan de overgang van dikker naar dunner gaat zien, of dat het meevalt. We zullen zien.
Er gaat een 5-10cm dikke laag PUR-schuim overheen, dat loopt voor nu wel los. Het trilt dan wel, maar is goed gedempt. Uiteindelijk gaat dit naar een dubbele zandgevulde constructie, met verstevigingen ertussen, dat wordt andere koek. De tie-rips en PUR gaan dan de deur uit, maar hoe ik het dan ga doen weet ik nog niet helemaal. Op dit moment concentreer ik me even op het succesvol buigen van triplex...rho schreef:Lijkt me een goede methode. Je moet na het af-monteren van de hoorn misschien wel weer wat versteviging aanbrengen op die plaatsen. Kwestie dat de hoorn daar niet mee gaat resoneren.
In principe hecht het heel goed, maar het moet wel echt contact maken als je het erop spuit. Als het schuim er als een soort losse ril op komt, dan zwelt het op en rolt het er zo vanaf. Druk je de spuitmond goed tegen het triplex aan (en druk je eventueel na aanbrengen even aan met een houtje), dan zit het beter en droogt het als één geheel met het triplex op.
Met een compleet gepurde hoorn kan ik voetballen, gaat met wat zorg dus wel goed.
Met een compleet gepurde hoorn kan ik voetballen, gaat met wat zorg dus wel goed.