Hij stond al op de lijst.. die mooie buizenbak...audiomanics schreef:Ik neem ook 2 x 9 watt SE mee... die van de site...(mijn site)
Luisterdag ZelfbouwAudio in het Noorden 21 oktober 2006.....
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
PF.. daar heb ik de kracht niet voor ...richard schreef:De Prins Bernhardhoeve in Zuidlaren zat toch in zwaar weer? Misschien kunnen we het complex van de ondergang redden? Luisterruimtes zat.sietse schreef:Of de ZAF-dagen in de ZAF hallen in.........noem es een leuke locatie? Kijk, weet je wel, wij als zelfbouwers........audiomanics schreef:Was de Hobby Computer Club zo ook niet begonnen een jaar of wat geleden..... dus binnenkort het ZelfbouwAudioForum op de ZAF-dagen in de Rai![]()
Kees
Voorlopig Luisterschema ZelfbouwAudio te Beetserzwaag
Bijgewerkt op 27 augustus 2006:
Alle zaken/veranderingen mbt de planning
graag doorgeven aan de organisator(en)cq bedenker(s)
.
Voortrap:
1: Eigenbouw (zonder poespas.).............Sietse
(met 12 ingangen geen mc/md voortrap)
Tijd: Speakers: Versterker: CDspeler
11.00-11.45 1: Visaton Casablanca's....(imp. 6 ohm).....mluyben....UcD 400 of Mini mono's .........Denon DCD735.??
11.45-12.30 2: Visaton TL 3 pitters....(2 ohm)...sietse.....Bryston 4B-NRB klasse AB...........HK 7600 ?
12.30-13.15 3: Tangband hoorn R2D2..roland.....................................................................??.
13.15-14.00 4: Sostratos TL Sceanpeak.........(4 ohm)...ovni.......Minimono's UcD180.................HK 7600?
14.00-14.45 5: Rondo Saba green cones.....(8 ohm).................Quad II buizen.....................Sony PS1.??.
14.45-15.30 6: Fostex WADDENHOORN....(8 ohm).. weidok........ Audion SE 300B-XLS.................. Sony PS1
15.30-16.15 7: Proteus.(we zien wel of ze klaar zijn ).richard.Bryston 4B-NRB klasse AB......Technics A10 CD/DVD.??
Reserve 8: Visaton TL 4pitters.(we zien wel of ze klaar zijn )...sietse??.....UcD 400.............HK 7600?
De sets worden alleen bediend door de bouwers en/of bezitters zelf.
Er wordt dus niets aangesloten, versjouwd of bediend door iemand anders
dan de bouwers/eigenaren zelf!!!
Of deze moet uitdrukkelijk toestemming geven hiervoor, dat spreekt voor zich.
De apparatuur moet in goede conditie zijn en voldoende beveiligd zijn.
Zo niet dan eerst onderling overleggen met de bouwers/eigenaren van de apparatuur
waarop moet worden aangesloten.
De bouwer/eigenaar van de set heeft eerste keuze voor de gedraaide muziek.
Als de set is samengesteld uit meerdere items van verschillende bouwers/eigenaars
dienen deze onderling te bepalen welke muziek zal worden afgespeeld.
Het is natuurlijk wel zo fijn als er ruimte overblijft voor inspraak van de luisteraars.
Hou daarom een beetje rekening elkanders muzieksmaak.
de redactie Weidok
Bijgewerkt op 27 augustus 2006:
Alle zaken/veranderingen mbt de planning
graag doorgeven aan de organisator(en)cq bedenker(s)
Voortrap:
1: Eigenbouw (zonder poespas.).............Sietse
(met 12 ingangen geen mc/md voortrap)
Tijd: Speakers: Versterker: CDspeler
11.00-11.45 1: Visaton Casablanca's....(imp. 6 ohm).....mluyben....UcD 400 of Mini mono's .........Denon DCD735.??
11.45-12.30 2: Visaton TL 3 pitters....(2 ohm)...sietse.....Bryston 4B-NRB klasse AB...........HK 7600 ?
12.30-13.15 3: Tangband hoorn R2D2..roland.....................................................................??.
13.15-14.00 4: Sostratos TL Sceanpeak.........(4 ohm)...ovni.......Minimono's UcD180.................HK 7600?
14.00-14.45 5: Rondo Saba green cones.....(8 ohm).................Quad II buizen.....................Sony PS1.??.
14.45-15.30 6: Fostex WADDENHOORN....(8 ohm).. weidok........ Audion SE 300B-XLS.................. Sony PS1
15.30-16.15 7: Proteus.(we zien wel of ze klaar zijn ).richard.Bryston 4B-NRB klasse AB......Technics A10 CD/DVD.??
Reserve 8: Visaton TL 4pitters.(we zien wel of ze klaar zijn )...sietse??.....UcD 400.............HK 7600?
De sets worden alleen bediend door de bouwers en/of bezitters zelf.
Er wordt dus niets aangesloten, versjouwd of bediend door iemand anders
dan de bouwers/eigenaren zelf!!!
Of deze moet uitdrukkelijk toestemming geven hiervoor, dat spreekt voor zich.
De apparatuur moet in goede conditie zijn en voldoende beveiligd zijn.
Zo niet dan eerst onderling overleggen met de bouwers/eigenaren van de apparatuur
waarop moet worden aangesloten.
De bouwer/eigenaar van de set heeft eerste keuze voor de gedraaide muziek.
Als de set is samengesteld uit meerdere items van verschillende bouwers/eigenaars
dienen deze onderling te bepalen welke muziek zal worden afgespeeld.
Het is natuurlijk wel zo fijn als er ruimte overblijft voor inspraak van de luisteraars.
Hou daarom een beetje rekening elkanders muzieksmaak.
de redactie Weidok
Laatst gewijzigd door weidok op zo 27 aug 2006, 21:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik had mijn Casa's graag een keer gehoord op een UcD400 of de Mini Mono's. ik hoop dat dit mogelijk is...
Aangezien ik dus niet een eigen versterker meeneem hoop ik wel dat iedereen op tijd is [vooral die met een UcD
]
Anders is het misschien verstandig om als eerste iemand te nemen die ook een versterker mee neemt....
Aangezien ik dus niet een eigen versterker meeneem hoop ik wel dat iedereen op tijd is [vooral die met een UcD
Anders is het misschien verstandig om als eerste iemand te nemen die ook een versterker mee neemt....
Oeps .. je hebt gelijk.. vanaf 10.00 uur opbouwenmluyben schreef:Ik meende trouwens dat we pas vanaf 10:00 daar terecht konden![]()
Als we om 10:00 beginnen moeten we vanaf 9:30 opbouwen, of vergis ik me nu...
dus vanaf 11.00 uur luisteren ... zal het schema wel aanpassen..
zal ik de pauze er maar uit gooien dan ??
ucd 400 of minimono's ?? zeg het maar
neem de mission cyrus 2 mee als backup systeem
Ja .... en ook over zeilbootjesHenkjan schreef:er moet wel genoeg gelegenheid blijven tot kletsen hèweidok schreef:zal ik de pauze er maar uit gooien dan ??
Ik zit overigens met het volgende:
"De muziek keuze wordt in eerste instantie gemaakt door de eigenaar van de set of de eigenaren ..... nu zie ik bijna overal Herman Karton 7600 achter staan ......"
Het lijkt mij beter om te stellen dat de eigenaar van de speaker in eerste instantie de keuze maakt. Als iemand de minimono's wil proberen moet hij (of zij natuurlijk
Daarnaast stel ik vast dat ik geen klassieke cd bezit die ik als referentie naar voren wil schuiven.
Eigenlijk wil ik niet langer dan een minuut of 20 mijn muziek draaien, de rest mag ter plekke door de criticasters worden ingevuld. Als Sostratos daardoor op z'n bek gaat heeft 'ie pech gehad.
Lijkt mij ook een goed compromis, een aantal nummers zelf kiezen en de rest door de anderen.ovni schreef:Eigenlijk wil ik niet langer dan een minuut of 20 mijn muziek draaien, de rest mag ter plekke door de criticasters worden ingevuld. Als Sostratos daardoor op z'n bek gaat heeft 'ie pech gehad.
Maar dat zal ieder voor zijn eigen set mogen beslissen of hij dat wil.
Eerst maar es afwachten in hoeverre de acoustiek meewerkt.Als Sostratos daardoor op z'n bek gaat heeft 'ie pech gehad.
De muziekkeuze.
Het maakt mij niet zoveel uit welke muziek er uit mijn boxjes komt. Ik neem wel cd's mee, maar vooral om verschil in box-systemen te kunnen beluisteren. Want dat ontbreekt mij al een aantal jaren.
Ik hoop dat we nog tijd zullen hebben om een UcD eindtrap te kunnen vergelijken met een AB eintrap en dan met een zelfde voorversterker. Keuze boxen en speler aan de aanwezigen.
Verders zal het wel zo gaan worden dat we er geen wedstrijd van zullen maken, wie de beste boxen heeft. Want dan zou je alles op 1 installatie met steeds de zelfde muziek moeten beluisteren.
En Henkjan heeft gelijk, tijd voor leuteren moet er ook zijn, maar daar zit ik niet zo over in...
Laatst gewijzigd door sietse op ma 28 aug 2006, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben het met Richard eens... Ik wil ook een paar nummers [20min?] eigen assortiment laten horen en de rest van de tijd wat andere willen horen.
het gaat er mij niet om, om ze zo goed mogelijk uit de bus te laten komen maar meer waar de verschillen liggen in vergelijk met andere luidsprekers.
Het is niet een compromiloos ontwerp [scherpe hoeken, ronde zijden, enz], dus het kan altijd beter.

Oh ja, als ik een versterker mag kiezen dan de UcD400....of toch de MiniMono.....of kwam er ook een UcD700....
Ik ben benieuwd wat nu het verschil zal zijn tussen deze UcD versterkers
het gaat er mij niet om, om ze zo goed mogelijk uit de bus te laten komen maar meer waar de verschillen liggen in vergelijk met andere luidsprekers.
Het is niet een compromiloos ontwerp [scherpe hoeken, ronde zijden, enz], dus het kan altijd beter.
Ik vermoed dat er nog genoeg ge-O-H-ed gaat wordenEn Henkjan heeft gelijk, tijd voor leuteren moet er ook zijn, maar daar zit ik niet zo over in...
Oh ja, als ik een versterker mag kiezen dan de UcD400....of toch de MiniMono.....of kwam er ook een UcD700....
Ik ben benieuwd wat nu het verschil zal zijn tussen deze UcD versterkers
Alles is mogelijk.. en niks moet.. babbelen magovni schreef:Ik zit overigens met het volgende:Henkjan schreef:er moet wel genoeg gelegenheid blijven tot kletsen hèweidok schreef:zal ik de pauze er maar uit gooien dan ??
"De muziek keuze wordt in eerste instantie gemaakt door de eigenaar van de set of de eigenaren ..... nu zie ik bijna overal Herman Karton 7600 achter staan ......"
Het lijkt mij beter om te stellen dat de eigenaar van de speaker in eerste instantie de keuze maakt. Als iemand de minimono's wil proberen moet hij (of zij natuurlijk) dat vooral doen met de hem/haar bekende cd's.
Daarnaast stel ik vast dat ik geen klassieke cd bezit die ik als referentie naar voren wil schuiven.
Eigenlijk wil ik niet langer dan een minuut of 20 mijn muziek draaien, de rest mag ter plekke door de criticasters worden ingevuld. Als Sostratos daardoor op z'n bek gaat heeft 'ie pech gehad.
van elkaar leren nog mooier
de bouwers van de speakers hebben de eerste in keuze cdspeler.. eindtrappen etc. en muziekkeuze zeg het maar..
En de Sostratos gaat gewoon zijn werk doen
Dat komt wel goed ovni !!!!
De akoestiek ter plekke is voor ons allemaal "afwachten" dus
alle speakers zullen anders klinken dan onder normale huiskamer omstandigheden..
Je kan bv. je speakers ook 20 min. met de bryston eindtrap laten horen en dan 20 min met een hypex ucd..sietse schreef:Ik hoop dat we nog tijd zullen hebben om een UcD eindtrap te kunnen vergelijken met een AB eintrap en dan met een zelfde voorversterker. Keuze boxen en speler aan de aanwezigen.
En Henkjan heeft gelijk, tijd voor leuteren moet er ook zijn, maar daar zit ik niet zo over in...
cd speler naar keuze
Het schema is een alleen maar leidraad.. en "voorlopig"
de speakerbouwers kunnen zelf aangeven welke combi
zij zelf het meest geschikt achten dus zij hebben de eerste
keus..
en de muziek gewoon wat je zelf lekker vind klinken..
speciale testmuziek is echt niet nodig
maar de luisteraars mogen ook wel meebeslissen..
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Jeetje Jan, dat is knap balen.
ik had het donderdag met Martin nog over je. Het was ons opgevallen dat je wel erg stil was op het forum. hij vertelde me toen dat je een oorontsteking had gehad. hij wist alleen ook niet hoe ernstig de schade was.
Is de ontsteking naar binnen gegaan?
Kom anders gewoon voor de gezelligheid naar Beetsterzwaag of heb je teveel pijn eraan?
ik had het donderdag met Martin nog over je. Het was ons opgevallen dat je wel erg stil was op het forum. hij vertelde me toen dat je een oorontsteking had gehad. hij wist alleen ook niet hoe ernstig de schade was.
Is de ontsteking naar binnen gegaan?
Kom anders gewoon voor de gezelligheid naar Beetsterzwaag of heb je teveel pijn eraan?
Kleine pauze inlassen om de zaak om te bouwennando schreef:Ik zie dat mijn Quad II's zijn ingedeeld. Bedenk wel dat het een beetje een gevoelige luidpspreker moet zijn met 15 watt.
ALs de ene demo om 14:00 eindigd kan de andere natuurlijk nog niet om 14:00 starten, je zit met opbouwen. een kleine opbouw pauze inlassen?
is altijd mogelijk.. hebben we gelijk even tijd
om te kletsen.. nietwaar
Helaas .. een trieste medeling van onze versterkerspecialist LeeuwardenLeeuwarden schreef:Heren,
Dik drie maanden geleden heb ik een bijzonder zware ooronsteking gekregen met helaas alle gevolgen van dien. Het is op dit moment zeer de vraag of mijn audiohobby in de toekomst mijn hobby kan blijven. Het lijkt mij derhalve beter om niet naar Beetsterzwaag te gaan...
Jan
Jan komt niet naar de luisterdag.. dus oook geen UcD400 klasse D..
jammer maar het is niet anders..
Met pijn in mijn hart heb ik de lijst aangepast zie post 1 pagina 1 !!
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:

