nieuw project
Moderator: Beheerdersteam
Tja, zou kunnen.
Linker sectie: Ik zou die gele spoel nog 45* rechtsom draaien en nog iets laten zakken naar beneden. Dan zitten ze zoals eerst maar met ruimte t.o.v. elkaar en op afstand van de gevaarlijkste grote spoel. Als het dan ook nog zo is dat de twee afdelingen op de foto door een ijzeren plaat worden gescheiden heb je helemaal geen probleem.
Linker sectie: Ik zou die gele spoel nog 45* rechtsom draaien en nog iets laten zakken naar beneden. Dan zitten ze zoals eerst maar met ruimte t.o.v. elkaar en op afstand van de gevaarlijkste grote spoel. Als het dan ook nog zo is dat de twee afdelingen op de foto door een ijzeren plaat worden gescheiden heb je helemaal geen probleem.
en hoe heb je dat gemeten? Dat kan namelijk niet. Wel andere straling overigensfireman schreef:Hoe dik is bij jou een streepje?Wijx schreef:zo'n steepje ijzer zal ook geen verschil maken
Ik had 2 mm plaatstaal en alles magnetische straling was weg bij de tweeter en woofer van Dynaudio.
Was in mijn Dynaudio Nuance.
het fineren zag ik wel tegenop want gelijk een ronding of dit wel zo wijs was.
gelukkig viel `t 100% mee,geen zware blunders slechts een hoekje waar een splinter af sprong,maar het is dan ook erg grof hout wat snel splinterd:wenge





voor een eerste keer ben ik zeer tevreden,ben benieuwd hoe `t eindresultaat wordt.
gelukkig viel `t 100% mee,geen zware blunders slechts een hoekje waar een splinter af sprong,maar het is dan ook erg grof hout wat snel splinterd:wenge





voor een eerste keer ben ik zeer tevreden,ben benieuwd hoe `t eindresultaat wordt.
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
Oei, succes met frezen van de gaten, ik hoop dat het niet wegsplintert. Ik heb ook ervaring met Wenge, maar dan massief, het zet enorm uit en scheurt enzo. Eigenlijk is het rothout om mee te werken. Maar het is wel heel mooi uiteraard. Denk je erom bij het frezen en schuren een mondkapje om te doen, want Wengé is nogal giftig.
giftig? had je dat niet eerder kunnen vertellen
vandaar die koppijn ik dacht nogwel dat `t van `t bier kwam.
het is een ongelooflijke harde houtsoort,voor de eerste laklaag heb ik met 60,80,120 en 150 geschuurd en ben nog niet door de helft van `t fineer heen en wel ruim 2,5 uur staan schuren.
ik heb ervoor gekozen om hem eerst een keer te lakken voor ik de units erin frees ivm splinteren.
heb wat foto`s gemaakt van de kast na `t schuren echt een ongelooflijk verschil met het ongeschuurde fineer.
het is een ongelooflijke harde houtsoort,voor de eerste laklaag heb ik met 60,80,120 en 150 geschuurd en ben nog niet door de helft van `t fineer heen en wel ruim 2,5 uur staan schuren.
ik heb ervoor gekozen om hem eerst een keer te lakken voor ik de units erin frees ivm splinteren.
heb wat foto`s gemaakt van de kast na `t schuren echt een ongelooflijk verschil met het ongeschuurde fineer.
we zijn dit weekend weer lekker opgeschoten.




ondertussen de tweede laklaag erop,en de gaten voor de woofers gefreesd,spannend want ik was erg bang voor splinteren maar door de laklagen geen splinter eraf.
het frezen is mooi strak zelfs zo strak dat ik nog in m`n vinger sneed toen ik er ff aan moest zitten
morgenavond de tweeters erin,ik heb wat rvs plaatjes besteld als terminal als die morgen binnen zijn gaan die ook gefreesd worden.
dan nog een keer of 3 lakken en dan........




ondertussen de tweede laklaag erop,en de gaten voor de woofers gefreesd,spannend want ik was erg bang voor splinteren maar door de laklagen geen splinter eraf.
het frezen is mooi strak zelfs zo strak dat ik nog in m`n vinger sneed toen ik er ff aan moest zitten
morgenavond de tweeters erin,ik heb wat rvs plaatjes besteld als terminal als die morgen binnen zijn gaan die ook gefreesd worden.
dan nog een keer of 3 lakken en dan........
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:







