7.1 Kanaals Microcontroller Gestuurde Volumeregelaar
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Die ctjes tussen kast en de in/outputs, heb je daar nog een slimme truuk voor? Solderen op alu gaat niet lukken.
En het grounden van de kast. Rudy heeft ooit er wat over gezegt, maar dat vind ik zo niet weer.
Ik heb de kast nu met 1 MOhm aan aarde. Voorheen heb ik problemen gehad met ESD toen ik hem rechtstreeks aan gnd had.
/offtopic
Weet jij misschien waar ik geschikte 4 polige jackpluggen kan kopen voor een Audigy geluidskaart?
Ik heb 4 polige pluggen van reichelt, maar deze maken geen goed contact zodat de zijkanalen het niet doen.
En het grounden van de kast. Rudy heeft ooit er wat over gezegt, maar dat vind ik zo niet weer.
Ik heb de kast nu met 1 MOhm aan aarde. Voorheen heb ik problemen gehad met ESD toen ik hem rechtstreeks aan gnd had.
/offtopic
Weet jij misschien waar ik geschikte 4 polige jackpluggen kan kopen voor een Audigy geluidskaart?
Ik heb 4 polige pluggen van reichelt, maar deze maken geen goed contact zodat de zijkanalen het niet doen.
M3 gaatje boeren, boutje + tandring + soldeerlipjes + moertje.
Twee, eigenlijk. Eentje voor boven, eentje voor onder.
Ik moet binnenkort eens foto's gaan posten van mijn WK versterker voordat die helemaal vol zit met onderdelen, daar heb ik het op dezelfde manier gedaan.
Via 1 meg naar de kast? Foei!
Probeer eens een geschikt punt te vinden (begin bij de voedingsster) waar je direct naar de kast kan.
Anders hebben die EMC condensatoren geen zin, sterker nog, zal het als een extra kruippad gaan werken. Onvoorspelbaar.
Heeft die kast ook randaarde, en is die ook daadwerkelijk aangesloten?
Geen idee over die pluggen, ben daar niet in thuis.
Twee, eigenlijk. Eentje voor boven, eentje voor onder.
Ik moet binnenkort eens foto's gaan posten van mijn WK versterker voordat die helemaal vol zit met onderdelen, daar heb ik het op dezelfde manier gedaan.
Via 1 meg naar de kast? Foei!
Probeer eens een geschikt punt te vinden (begin bij de voedingsster) waar je direct naar de kast kan.
Anders hebben die EMC condensatoren geen zin, sterker nog, zal het als een extra kruippad gaan werken. Onvoorspelbaar.
Heeft die kast ook randaarde, en is die ook daadwerkelijk aangesloten?
Geen idee over die pluggen, ben daar niet in thuis.
DOEN!!KT88 schreef:Ik moet binnenkort eens foto's gaan posten van mijn WK versterker voordat die helemaal vol zit met onderdelen, daar heb ik het op dezelfde manier gedaan.
Oke, danke. Zal ik doenVia 1 meg naar de kast? Foei!
Nopez, mijn hele kamer niet dus...Heeft die kast ook randaarde, en is die ook daadwerkelijk aangesloten?
OkeGeen idee over die pluggen, ben daar niet in thuis.
- voodooless
- Contacteer:
Dankje, deepspace 
Hier heb ik een stel testen van de kaart gevonden:
http://www.digit-life.com/articles2/mul ... -x-fi.html
Ik zal zelf ook nog eens wat gaan meten.
Hier heb ik een stel testen van de kaart gevonden:
http://www.digit-life.com/articles2/mul ... -x-fi.html
Ik zal zelf ook nog eens wat gaan meten.
- voodooless
- Contacteer:
Nee dankje, ik hoef geen Xfi hoor, doet het niet onder linux en is en blijft een gamekaart (wat ik niet doe). Voor muziek afspelen en opnemen op een degelijk systeem het je die 52 miljoen transistoren echt niet nodig
Ik denk dat je puur voor muziek beter een mooie EMU kan kopen voor dat geld (bijvoorbeeld 1212M). Helaas werkt ook die niet met linux samen 
Ik moet het dus met een mooi USB dingetje doen, en die doet loopback op bijna 101 dB Dynamic range en noise
IMD en THD zijn daarvoor weer een tikkeltje slechter. Achja, je kunt niet alles perfect hebben. De Xfi heeft nu eenmaal zeer nette DAC'jes.
Maar ik zou wel ff zelf een lookback testje maken, dat vergelijkt wat eerlijker dat de getallen uit de reviews.
Trouwens, hoe krijg jij de RMAA zo mooi Good en Excelent erbij? Als ik een report maar krijg ik alleen maar de waardes, zonder "conclusie". Heb gewoon de laatste RMAA (5.5).
Ik moet het dus met een mooi USB dingetje doen, en die doet loopback op bijna 101 dB Dynamic range en noise
Maar ik zou wel ff zelf een lookback testje maken, dat vergelijkt wat eerlijker dat de getallen uit de reviews.
Trouwens, hoe krijg jij de RMAA zo mooi Good en Excelent erbij? Als ik een report maar krijg ik alleen maar de waardes, zonder "conclusie". Heb gewoon de laatste RMAA (5.5).
- voodooless
- Contacteer:
Geen id, ik heb het niet gezien.
Mijn layout wat ik op de pc heb staan werkt niet, ik heb enkele aanpassingen moeten doen (weet zo niet welke) en zou je geen kant en klaar ontwerp kunnen geven.
Helaas ben ik de laatste tijd enorm druk met mijn studie, anders had ik misschien best een DIY pakket kunnen maken.
Mijn layout wat ik op de pc heb staan werkt niet, ik heb enkele aanpassingen moeten doen (weet zo niet welke) en zou je geen kant en klaar ontwerp kunnen geven.
Helaas ben ik de laatste tijd enorm druk met mijn studie, anders had ik misschien best een DIY pakket kunnen maken.
Dankjewel.
Als je zelf handig bent met electronica is het wel een leuk project. In dit topic staan al aardig wat dingen in en het topic van daniel staan ook veel handige tips in.
Met een microcontroller, enkele volumeregelaar chips (PGA2310 / PGA2311), eventueel een stel buffers, een lcd en rotary encoder kom je een heel eind
(en veel vrije uurtjes en programmeerkennis)
Als je zelf handig bent met electronica is het wel een leuk project. In dit topic staan al aardig wat dingen in en het topic van daniel staan ook veel handige tips in.
Met een microcontroller, enkele volumeregelaar chips (PGA2310 / PGA2311), eventueel een stel buffers, een lcd en rotary encoder kom je een heel eind
(en veel vrije uurtjes en programmeerkennis)
elektuur heeft ook een dergelijke voorversterker gepubliceerd. Print en geprogrammeerde microcontroller waren te bestellen. In principe een stereo ontwerp, maar was te schalen naar meer-kanaals. Voor 16 kanalen zul je dan zelf software moeten schrijven, maar als ik mij niet vergis was de elektuur software in JAL geschreven, en die is redelijk makkelijk onder de knie te krijgen.
Heette 'The Audio Link'
Heette 'The Audio Link'
Ik zie dat je 1 brug vergeten bent (net schuin onder het kristal) Is dat per ongeluk of is dat een optie die niet gebruikt wordt? Het kan ook zijn dat je die nog moest aansluiten, maar omdat er KLAARRRRRRR staat, dacht ik: hm, die zal ie toch niet vergeten zijn wat zijn plop op een kanaal veroorzaakt?JuuL schreef:![]()
Leuk project trouwens. Tijd voor een S/P-Diff naar 5.1/6.1/7.1 converter?
Groeten,
Mischa
De plannen zijn van tafel jaMarp schreef:Nog steeds zo druk, of zijn de plannen van tafel?Op 24 dec. 2006, JuuL schreef:Helaas ben ik de laatste tijd enorm druk met mijn studie, anders had ik misschien best een DIY pakket kunnen maken.
Nee hoor, er zijn twee bruggen te zien op de foto: de rondjes naast de rode draden.Ik zie dat je 1 brug vergeten bent (net schuin onder het kristal) Is dat per ongeluk of is dat een optie die niet gebruikt wordt? Het kan ook zijn dat je die nog moest aansluiten, maar omdat er KLAARRRRRRR staat, dacht ik: hm, die zal ie toch niet vergeten zijn wat zijn plop op een kanaal veroorzaakt?
Dankje! Nee dat was niet nodig, ik had hem achter mijn pc. Echter gebruik ik nu een receiver en ligt hij in de kastLeuk project trouwens. Tijd voor een S/P-Diff naar 5.1/6.1/7.1 converter?
Ik vraag me wel af waarom ik nu een mail kreeg met melding van plaatsing van reactie: "Melding van het plaatsen van een reactie - 7.1 Kanaals Microcontroller Gestuurde Volumeregelaar". Zal vast door het andere topic komen over volumeregelaar (bugje?).
Groet,
Juul