dit is meteen mijn eerste post
Ik ben in het bezit van een paar B&W dm570 speakers, klingen fantastisch, wel dat deden ze, want nu klinkt een van de woofers lichtjes distorted, een soort ruizige overdrive .. achtigs
Ik heb op advies ook geprobeerd mogelijke deeltjes tussen de spreekspoel en de magneet te verwijderen met de stofzuiger. Niets helpt, hij blijft heel lichtjes schuren en ik kan het geluid moeilijk lokaliseren. Het lijkt zelfs eerder te komen van de rubberen rand die de conus met het frame verbind, maar het is moeilijk te zeggen.
Wat zou er juist aan de hand kunnen zijn ?
Ik kan hem bij B&W nog altijd vervangen voor 95euro. Maar ik zou hem indien mogelijk natuurlijk liever zelf herstellen, moest iemand een idee hebben waar het probleem kan liggen.
Ik vroeg me ook af, deze speakers zijn van 1989 en er is ondertussen heel wat veranderd dus je vind waarschijnlijk wel betere 3rd party woofers ? Is het mogelijk deze te vervangen ? Ik ken nu niet zoveel van de verschillende merken, maar ik kom bvb Peerles of Scan-Speak nog al eens tegen. Enige suggesties ? Of kan je ze niet zomaar vervangen ivm het scheidingsfilter woofer combinatie ?
greetz