Conrad heeft enkele 30 mm trafo's, maar die zijn alleen 12 V. Verder heb ik bij BMM, farnell, en reichelt.de gekeken. Helaas zonder al te veel succes
Wie-O-wie weet waar ik succes zou kunnen hebben?
Moderator: Beheerdersteam
35 mm zonder de bevestigingsmaterialen. Bovendien komen de aansluitdraden meestal uit de bovenkant (of onderkant), die dikte komt er ook nog bij.rho schreef:Ga eens kijken bij Amplimo. (www.amplimo.nl)
80VA ringkernen zijn 35mm hoog. 2 stuks brengt je op 160VA. Voldoende lijkt me.
Heb nog niet kunnen meten, maar er zit een rubber tussen bovenkant en trafo en tussen onderkant en trafo. Geen kortsluitwikkeling dus.deepspace schreef:Die extra platte conrad dingen zijn dus maar 12V. Heb ik niets aan.
Rho, kun je misschien meten hoeveel plek je hebt. Let er wel op dat er door het midden van de trafo geen verbinding man zijn van boven naar onderkant!
Er zijn toch wel kunstof bouten/moeren te krijg voor deze trafo'sdaniel schreef:je hebt wel een kortsluitwikkeling als je een metalen bout gebruikt die zowel de bovenkant als de onderkant van de kast raakt. De kast is dan je kortsluitwikkeling. Rubber ringen onder je trafo doen daar niks aan af.
Daniel
Als die bout m'n kast aan de bovenkant zou raken zou de trafo niet passen. Die bout steekt namelijk niet uit boven de trafo.daniel schreef:je hebt wel een kortsluitwikkeling als je een metalen bout gebruikt die zowel de bovenkant als de onderkant van de kast raakt. De kast is dan je kortsluitwikkeling. Rubber ringen onder je trafo doen daar niks aan af.
Daniel
5 mmrho schreef:Als die bout m'n kast aan de bovenkant zou raken zou de trafo niet passen. Die bout steekt namelijk niet uit boven de trafo.daniel schreef:je hebt wel een kortsluitwikkeling als je een metalen bout gebruikt die zowel de bovenkant als de onderkant van de kast raakt. De kast is dan je kortsluitwikkeling. Rubber ringen onder je trafo doen daar niks aan af.
Daniel
Owja, ff gemeten: je hebt 5mm plaats boven de trafo. (gemeten vanaf de bovenste flens die je trafo vasthoudt tot tegen de onderkant van het deksel)
Nee, ik wil toch gewoon liever 1 HE. Het is ook juist een uitdaging om alles erin te krijgen. Ik heb ondertussen al een kast besteld. Eentje van Stageline. Daarin heb ik 42 mm plek van binnen. De trafo's gaan dus wel passen.richard schreef:Waarom geen 2HE? Het ziet er mischien niet zo heel strak uit maar dan kun je de componenten makkelijker uitzoeken op specificatie in plaats van op afmetingen. Een DACT wordt ook al krap in een 1HE.