Programma voor zaagplan?
Moderator: Beheerdersteam
Programma voor zaagplan?
Ik was vandaag bij de houthandel voor wat planken (nogal wat). Maar ze wilden een zaagplan hebben. Nu teken ik dat liever niet op papier, en hoop dat er een soort handig programma voor is. Of alleen om 2D te tekenen, of zelfs om ook iets te calculeren (optimaal zaagplan oid). Uiteraard mag het nix kosten
Suggesties?
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Programma voor zaagplan?
Andere bouwmarkt uitzoekenrjonkers schreef:Suggesties?
Als ze zelf nog te dom zijn om een beetje plakjes uit een grote te zagen, dan zou ik ze ook het zagen niet aanvertrouwen. Ik heb nog nooit gehoord van een bouwmarkt die een zaagplan wil zien
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Programma voor zaagplan?
deepspace schreef:Andere bouwmarkt uitzoekenrjonkers schreef:Suggesties?![]()
Als ze zelf nog te dom zijn om een beetje plakjes uit een grote te zagen, dan zou ik ze ook het zagen niet aanvertrouwen. Ik heb nog nooit gehoord van een bouwmarkt die een zaagplan wil zien
maar op je vraag: een aantal simulatie progs (bv AudioCAD, maar ook vast wel anderen) kunnen een zaagplan maken aan de hand van je simu en wat door jou op te geven zaken
Re: Programma voor zaagplan?
Dan moet je naar een goede bouwmarkt gaan! De toko waar ik mijn hout heb gehaald voor mijn zuilen (lees: meer dan 240 stukken plaat), wilde ook een zaagplan.deepspace schreef:Andere bouwmarkt uitzoekenrjonkers schreef:Suggesties?![]()
Als ze zelf nog te dom zijn om een beetje plakjes uit een grote te zagen, dan zou ik ze ook het zagen niet aanvertrouwen. Ik heb nog nooit gehoord van een bouwmarkt die een zaagplan wil zien
Die hebben overigens een tafel waarop hij gewoon de tekening invoert, en de computer dan de tafel zelf inregelt enzo. Dat heeft vooral als voordeel dat ALLE planken die 300mm breed moesten zijn, ook echt 300mm breed waren. Dus je stapelt ze op elkaar, en je kunt met je vingers van beneden naar boven zonder ENIGE oneffenheid te voelen.
Dus er zijn er wel degelijk
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Programma voor zaagplan?
Dat is natuurlijk geniaal, maar als het toch al een computer is, dan kan die toch ook even snel een zaagplan zo efficient mogelijk verzinnenvigier schreef:deepspace schreef:Die hebben overigens een tafel waarop hij gewoon de tekening invoert, en de computer dan de tafel zelf inregelt enzo. Dat heeft vooral als voordeel dat ALLE planken die 300mm breed moesten zijn, ook echt 300mm breed waren. Dus je stapelt ze op elkaar, en je kunt met je vingers van beneden naar boven zonder ENIGE oneffenheid te voelen.rjonkers schreef:Suggesties?

