Programma voor zaagplan?

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
rjonkers

Programma voor zaagplan?

Bericht door rjonkers »

Ik was vandaag bij de houthandel voor wat planken (nogal wat). Maar ze wilden een zaagplan hebben. Nu teken ik dat liever niet op papier, en hoop dat er een soort handig programma voor is. Of alleen om 2D te tekenen, of zelfs om ook iets te calculeren (optimaal zaagplan oid). Uiteraard mag het nix kosten :D Suggesties?
voodooless
Contacteer:

Re: Programma voor zaagplan?

Bericht door voodooless »

rjonkers schreef:
Suggesties?
Andere bouwmarkt uitzoeken :?:

Als ze zelf nog te dom zijn om een beetje plakjes uit een grote te zagen, dan zou ik ze ook het zagen niet aanvertrouwen. Ik heb nog nooit gehoord van een bouwmarkt die een zaagplan wil zien :roll:
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

deepspace schreef:
rjonkers schreef:
Suggesties?

Als ze zelf nog te dom zijn om een beetje plakjes uit een grote te zagen, dan zou ik ze ook het zagen niet aanvertrouwen. Ik heb nog nooit gehoord van een bouwmarkt die een zaagplan wil zien :roll:
:lol: helemaal mee eens

maar op je vraag: een aantal simulatie progs (bv AudioCAD, maar ook vast wel anderen) kunnen een zaagplan maken aan de hand van je simu en wat door jou op te geven zaken
vigier

Bericht door vigier »

deepspace schreef:
rjonkers schreef:
Suggesties?

Dan moet je naar een goede bouwmarkt gaan! De toko waar ik mijn hout heb gehaald voor mijn zuilen (lees: meer dan 240 stukken plaat), wilde ook een zaagplan.
Die hebben overigens een tafel waarop hij gewoon de tekening invoert, en de computer dan de tafel zelf inregelt enzo. Dat heeft vooral als voordeel dat ALLE planken die 300mm breed moesten zijn, ook echt 300mm breed waren. Dus je stapelt ze op elkaar, en je kunt met je vingers van beneden naar boven zonder ENIGE oneffenheid te voelen.

Dus er zijn er wel degelijk ;)
rjonkers

Bericht door rjonkers »

Tja, 'eerst' deden ze nooit zo moeilijk. Was heet natuurlijk en zomer/vakantie, moeilijk moeilijk ... Maar ik kan me er iets bij voorstellen, ik had een lijst met 50 plankjes oid. Hadden ze duidelijk even geen zin in... Maarre, met die computer klinkt slim, welke regio?
vigier

Bericht door vigier »

Dan moet je afzakken tot in belgie. Is trouwens niet gratis zagen hoor!
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

vigier schreef:
deepspace schreef:
rjonkers schreef:
Suggesties?
Die hebben overigens een tafel waarop hij gewoon de tekening invoert, en de computer dan de tafel zelf inregelt enzo. Dat heeft vooral als voordeel dat ALLE planken die 300mm breed moesten zijn, ook echt 300mm breed waren. Dus je stapelt ze op elkaar, en je kunt met je vingers van beneden naar boven zonder ENIGE oneffenheid te voelen.
Dat is natuurlijk geniaal, maar als het toch al een computer is, dan kan die toch ook even snel een zaagplan zo efficient mogelijk verzinnen :D
vigier

Bericht door vigier »

Dat deed dat apparaat ook. Maar hij wilde wel van te voren een eerste idee hebben (ik had het alleen uitgebreid uitgewerkt. Zo uitgebreid hoefde nou ook weer niet zei hij achteraf haha)
Wijx

Bericht door Wijx »

autocad
Matthias
Contacteer:

Bericht door Matthias »

Ik heb een tijdje een gratis stukje software gehad waar je een zaagplan mee kon maken...
Weet alleen niet meer hoe het heet. :-(

Oh...ik heb het nog.... Cutlist Plus!
Stuur me ff een mailtje, dan mail ik het naar je!

Matthias.

Edit: Uuuh, niet gratis.
Ik heb een gecrackte versie. :oops:
Plaats reactie