ik ben bezig met een mooi rek voor de HT installatie. Tevens wil ik er mijn platenspeler bovenop zetten (wegen kleine kinders voorlopig maar niet in de woonkamer). Ik heb t rek gemaakt van 29mm dik spaanplaat (ook bekend als keukenwerkblad), maar twijfel of ik de bovenste plaat (waar de platenspeler dus opkomt) nog extra wil stabiliseren met Hawaphon.
Kent iemand dit spul? HH heeft t wel eens toegepast in een speaker, maar hoe goed zou dit werken voor een plank, die staat toch middels de staanders vrij direct op de grond. Het is vrij prijzig spul (€45 voor 73*114cm) namelijk, en ik heb bij lange na niet een hele plaat nodig, hooguit een kwart.
Ik heb mijn Thorens met mdf bodemplaat met beugels aan de muur
te hangen voldoet al jaren goed.... misschien een optie
Rega heeft volgens mij ook een muurbeugel??
Ik heb het pas gebruikt in mijn speaker projectje. Het is echt loodzwaar en het maakt de kast zo dood als een pier. Lijkt me ook goed te werken onder een plank.
google is your friend, iemand die flink wat van dat zpul over heeft, vond dit topic en stuurde me een meel. €15 per m² is de vraagprijs, t spul ligt in Antwerpen. nog meer mensen interesse?
ik ga t alsnog onder de plank van m'n platenspeler plakken, en zal ook de wanden van m'n monitor er mee doen.
Ik heb misschien ook wel interesse. Zal dan een 5 m2 nemen. Kan ik voorlopig vooruit.
Ik ben over een week of 2 wel weer eens in Antwerpen. Kan het dan ook ophalen. Eventueel zou ik het dan weer naar je door kunnen sturen. De Belgische post is nu niet de beste...
Bij draaitafels geldt naar mijn idee: massa, massa en nog eens massa.
Als je geen muurstatief gebruikt, neem dan een houten kist, gevuld met (silver) zand. Hoogte aanpassen op lichaamslengte, zodat je niet steeds hoeft te bukken.
Daarop de draaitafel, eventueel met een dikke plaat MDF ertussen.
Goed waterpas zetten.
Trillingen vanuit de vloer mogen de draaitafel niet bereiken, trillingen uit de draaitafel moeten worden afgevoerd of "geabsorbeerd" in de massa.
Bij draaitafels geldt naar mijn idee: massa, massa en nog eens massa.
Als je geen muurstatief gebruikt, neem dan een houten kist, gevuld met (silver) zand. Hoogte aanpassen op lichaamslengte, zodat je niet steeds hoeft te bukken.
Daarop de draaitafel, eventueel met een dikke plaat MDF ertussen.
Goed waterpas zetten.
Trillingen vanuit de vloer mogen de draaitafel niet bereiken, trillingen uit de draaitafel moeten worden afgevoerd of "geabsorbeerd" in de massa.
De met zand gevulde kist zou je ook nog met luchtbanden op de vloer kunnen zetten. Alleen een van de vloer losgekoppelde fundering op eigen heipalen staat stiller (tenzij de trams en vrachtwagens door de staten denderen).
ik zal je zo een meel sturen. ik ga zo (morgen) voor 4 weken op vakantie, als je gaat neem je dan voor mij ~2m² mee? en ga je niet, dan zie ik t na m'n vakantie wel