Hawaphon

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Hawaphon

Bericht door Henkjan »

ik ben bezig met een mooi rek voor de HT installatie. Tevens wil ik er mijn platenspeler bovenop zetten (wegen kleine kinders voorlopig maar niet in de woonkamer). Ik heb t rek gemaakt van 29mm dik spaanplaat (ook bekend als keukenwerkblad), maar twijfel of ik de bovenste plaat (waar de platenspeler dus opkomt) nog extra wil stabiliseren met Hawaphon.

Kent iemand dit spul? HH heeft t wel eens toegepast in een speaker, maar hoe goed zou dit werken voor een plank, die staat toch middels de staanders vrij direct op de grond. Het is vrij prijzig spul (€45 voor 73*114cm) namelijk, en ik heb bij lange na niet een hele plaat nodig, hooguit een kwart.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Nee ken dat spul niet..

Ik heb mijn Thorens met mdf bodemplaat met beugels aan de muur
te hangen voldoet al jaren goed.... misschien een optie
Rega heeft volgens mij ook een muurbeugel??
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

weidok schreef:
....met beugels aan de muur te hangen voldoet al jaren goed.... misschien een optie
had ik vroeger (paar huizen geleden) ook, maar is nu qua indeling van de kamer niet echt iets wat ik wil doen
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Hoi Henk-Jan,

Ik heb het pas gebruikt in mijn speaker projectje. Het is echt loodzwaar en het maakt de kast zo dood als een pier. Lijkt me ook goed te werken onder een plank.

Groet Joost
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

google is your friend, iemand die flink wat van dat zpul over heeft, vond dit topic en stuurde me een meel. €15 per m² is de vraagprijs, t spul ligt in Antwerpen. nog meer mensen interesse?

ik ga t alsnog onder de plank van m'n platenspeler plakken, en zal ook de wanden van m'n monitor er mee doen.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ik heb misschien ook wel interesse. Zal dan een 5 m2 nemen. Kan ik voorlopig vooruit.
Ik ben over een week of 2 wel weer eens in Antwerpen. Kan het dan ook ophalen. Eventueel zou ik het dan weer naar je door kunnen sturen. De Belgische post is nu niet de beste...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Bart_M schreef:
Ik ben over een week of 2 wel weer eens in Antwerpen. Kan het dan ook ophalen.
kijk dat zou mooi uitkomen dan
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Bij draaitafels geldt naar mijn idee: massa, massa en nog eens massa.
Als je geen muurstatief gebruikt, neem dan een houten kist, gevuld met (silver) zand. Hoogte aanpassen op lichaamslengte, zodat je niet steeds hoeft te bukken.
Daarop de draaitafel, eventueel met een dikke plaat MDF ertussen.
Goed waterpas zetten.

Trillingen vanuit de vloer mogen de draaitafel niet bereiken, trillingen uit de draaitafel moeten worden afgevoerd of "geabsorbeerd" in de massa.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

@Bart: wanneer ging je naar Antwerpen?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

KT88 schreef:
Bij draaitafels geldt naar mijn idee: massa, massa en nog eens massa.
Als je geen muurstatief gebruikt, neem dan een houten kist, gevuld met (silver) zand. Hoogte aanpassen op lichaamslengte, zodat je niet steeds hoeft te bukken.
Daarop de draaitafel, eventueel met een dikke plaat MDF ertussen.
Goed waterpas zetten.

Trillingen vanuit de vloer mogen de draaitafel niet bereiken, trillingen uit de draaitafel moeten worden afgevoerd of "geabsorbeerd" in de massa.
De met zand gevulde kist zou je ook nog met luchtbanden op de vloer kunnen zetten. Alleen een van de vloer losgekoppelde fundering op eigen heipalen staat stiller (tenzij de trams en vrachtwagens door de staten denderen).
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Henkjan schreef:
@Bart: wanneer ging je naar Antwerpen?
Volgende week heb ik nog verlof, in de week erna ben ik waarschijnlijk wel in Antwerpen.
Kan je mij het adres eens doorsturen?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik zal je zo een meel sturen. ik ga zo (morgen) voor 4 weken op vakantie, als je gaat neem je dan voor mij ~2m² mee? en ga je niet, dan zie ik t na m'n vakantie wel
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

nog wat gescoord?
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Henkjan schreef:
nog wat gescoord?
Helaas nog niet... :oops:

Ben wel steeds in Antwerpen geweest, maar de werkdagen waren te lang (16 uur).
Dat zal de komende week ook wel het geval zijn. :roll:

Ik heb wel een mail gestuurd naar hem, maar nog niets teruggehoord. Zal eens een reminder sturen.
Plaats reactie