centerspeaker met 4 * adire extremis en 1 * jordan jx92s
Moderator: Beheerdersteam
-
de vuilnisman
centerspeaker met 4 * adire extremis en 1 * jordan jx92s
Ik heb op dit moment 1 jordan jx92s in gebruik als centerspeaker. Daarnaast heb ik nog vier adire extremis liggen. Dus ik dacht wat als ik deze nou eens samenvoeg tot een monster center, enn beetje zoals de Kef Reference 204c. Alleen ik heb een probleem hoe ga ik dit filteren? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
-
de vuilnisman
Ik vind de jordan jx92s goed klinken. Heb je al eens op www.diyaudio.com gekeken daar staat veel over de Jordan geschreven.
Ik kan het signaal scheiden door middel van de filter in de receiver. Dit zou dan op 100hz zijn. Ik zelf dacht meer aan een scheidingsfrequentie rond 400-500hz.
Ik kan het signaal scheiden door middel van de filter in de receiver. Dit zou dan op 100hz zijn. Ik zelf dacht meer aan een scheidingsfrequentie rond 400-500hz.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
op de frontpage www.zelfbouwaudio.nl staat al een mooie verzameling linksMaurice01 schreef:weer een leesvoer site erbij![]()
Die kon ik nog niet...
Misschien iets om sticky te maken, dat iedereen goede site's post, met een beetje commentaar erbij.
Die had ik al gezien Henk Jan....
Ik heb volgens mij voldoende sites om de komende jaren te lezen
ff offtopic verder, ik was/ben enorm gecharmeerd van de Tangbands die ik van jou gekocht heb.
met name de focusing en plaatsing ( kan haast niet anders met 2 enkele drivers )
dus eigenlijk daarom interesse in een high end breedbander , ipv de zuilen die ik nu heb.
ben alleen bang dat het euhhhh "Ballen" gaat missen
- voodooless
- Contacteer:
Re: centerspeaker met 4 * adire extremis en 1 * jordan jx92s
Je gaat met die adires een groot probleem krijgen: de Jordan is maar 88 dB, en met vier van die adires, kom je daar dik en dubbel overheen. De extermis is 86 dB, dus je zou er wel twee kunnen gebruiken, en dan lekker laag filteren om zo ook geen problemen te kijgen met de afstraling.
Ik heb wel gehoort dat de afscherming van de extremis niet 100% is.
Ik heb wel gehoort dat de afscherming van de extremis niet 100% is.
Laatst gewijzigd door voodooless op vr 28 jul 2006, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.