centerspeaker met 4 * adire extremis en 1 * jordan jx92s

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
de vuilnisman
Berichten: 123
Lid geworden op: di 31 aug 2004, 12:46

centerspeaker met 4 * adire extremis en 1 * jordan jx92s

Bericht door de vuilnisman »

Ik heb op dit moment 1 jordan jx92s in gebruik als centerspeaker. Daarnaast heb ik nog vier adire extremis liggen. Dus ik dacht wat als ik deze nou eens samenvoeg tot een monster center, enn beetje zoals de Kef Reference 204c. Alleen ik heb een probleem hoe ga ik dit filteren? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

De Jordan met het fullrange signaal en de Adire met een aparte subwooferversterker? Desnoods zou je het laagste laag uit het signaal voor de Jordan kunnen filteren met een dikke condensator. De belastbaarheid wordt dan wat groter.
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

ff een off topic vraagje,

Wat kan je mij qua klank enz enz meer vertellen over de Jordan :?:

Ik heb namelijk een maand of 4 geleden die namelijk besteld via via, maar nog niet binnen :roll:
de vuilnisman
Berichten: 123
Lid geworden op: di 31 aug 2004, 12:46

Bericht door de vuilnisman »

Ik vind de jordan jx92s goed klinken. Heb je al eens op www.diyaudio.com gekeken daar staat veel over de Jordan geschreven.

Ik kan het signaal scheiden door middel van de filter in de receiver. Dit zou dan op 100hz zijn. Ik zelf dacht meer aan een scheidingsfrequentie rond 400-500hz.
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

weer een leesvoer site erbij :D

Die kon ik nog niet...

Misschien iets om sticky te maken, dat iedereen goede site's post, met een beetje commentaar erbij.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Maurice01 schreef:
weer een leesvoer site erbij :D

Die kon ik nog niet...

Misschien iets om sticky te maken, dat iedereen goede site's post, met een beetje commentaar erbij.
op de frontpage www.zelfbouwaudio.nl staat al een mooie verzameling links
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

:D

Die had ik al gezien Henk Jan....

Ik heb volgens mij voldoende sites om de komende jaren te lezen :roll:


ff offtopic verder, ik was/ben enorm gecharmeerd van de Tangbands die ik van jou gekocht heb.

met name de focusing en plaatsing ( kan haast niet anders met 2 enkele drivers )

dus eigenlijk daarom interesse in een high end breedbander , ipv de zuilen die ik nu heb.
ben alleen bang dat het euhhhh "Ballen" gaat missen :shock:
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: centerspeaker met 4 * adire extremis en 1 * jordan jx92s

Bericht door voodooless »

Je gaat met die adires een groot probleem krijgen: de Jordan is maar 88 dB, en met vier van die adires, kom je daar dik en dubbel overheen. De extermis is 86 dB, dus je zou er wel twee kunnen gebruiken, en dan lekker laag filteren om zo ook geen problemen te kijgen met de afstraling.

Ik heb wel gehoort dat de afscherming van de extremis niet 100% is.
Laatst gewijzigd door voodooless op vr 28 jul 2006, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Waarom die Jordan JX92 niet gewoon als centre (small instellen, dan geen filter nodig), de vier adire extremis gebruik je dan voor (2) sub(s)?
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”