DualdudE schreef:Volgens mij heb je geen filter nodig voor de FRS8? Alleen als je de Tangband W3-871S gebruikt (zoals m'n huisgenoot).
Ik kwam onderstaande plaatje tegen
Weet alleen niet meer waar... En ik probeer het gewoon. Die onderdelen voor het filter zijn maar iets van 7,-. Als het zonder beter klinkt, dan zonder. Maar ik dacht dat zo'n filter altijd nodig was ...
b_force schreef:leuk projectje, en het kost idd bijna niks zoiets

Waarom ben je toruwens voor de visaton gegaan en niet voor de tangband ?
ehm waarom nog een keer de plaatjes ?
Omdat ik echt superbudget wilde

En die Tangbands zijn iets van 2x zo duur als de Visatons.
Daarnaast heb ik alles heel goedkoop, heb zelfs een hele goedkope aansluit terminal.
Als dit bevalt qua geluid, kan ik altijd nog "upgraden" naar die Tangbands
Bedankt SARK, had verkeerde links neergezet
Wowly schreef:Allereerst welkom op dit leuke forum,
Ik zag dat je al behoorlijk precies aan het aftekenen bent geweest. Wat ik altijd doe (als ik zelf zaag tenminste) is zeer ruwweg het zaagplan maken op het hout, maar precies op papier.
Bedankt
Het lijkt preciezer dan het is hoor. Aangezien het straks op de zaagband en dan wordt het daarmee afgemeten. ging grotendeels ook om de kleine stukjes die ik nodig heb. Scheelt me een extra plank MFD halen
Wowly schreef:
Zorg ervoor dat panelen die dezelfde breedte of hoogte hebben ook in één keer gezagen worden (met één zaagsnede), dan zullen de panelen identiek worden. Zorg er ook voor dat je je geleider gebruikt van de zaagbank, dan worden die ijden ook allemaal volmaakt gelijk. Nu nauwkeurig werken is later problemen voorkomen. Zorg er oom voor dat wat je gezaagd hebt dat je het los in elkaar zet, dan zie je makkelijk of je nog kleine en grote foutjes gemaakt hebt. Die kun je dan nog vaak corrigeren met materiaal wat je nog moet zagen. Bijvoorbeeld, de frontplaat blijkt te smal zijn gezaagd. Je kunt dan de zijpanelen groter maken en de frontplaat nóg smaller zodat ie nu binnen beide zijpanelen valt.
Alles is wel goed uit getekend. En gebeurd op 1 machine, dus die zaagsnede moet gelijk zijn. En inderdaad, nu nauwkeurig werken scheelt een hoop
Wowly schreef:
Maak alvast een hulpstuk waarmee je de gaten voor de units moet frezen en oefen hiermee (zelf nog vlk voo dat je de gaten in de kast gaat frezen.
Als je durft kunt je zelfs het beste eerst de gehele kast afmaken en ná het afwerken (fineren/lakken) pas de gaten frezen. Niet iedereen is het hier mee eens, maar als je wat ervaring hebt werkt dat het strakste.
Ja, ik heb genoeg MDF over om te testen met het frezen. Dat heb ik ook nog nooit gedaan. Krijg wel wat hulp van een vriend van me, maar wil het toch ook zelf doen. Als dit allemaal bevalt, moeten er in mijn HT ook zelfbouwspeakers natuurlijk
En ik denk dat ik de kast zowieso eerst in elkaar zet (lees lijm

) voordat ik ga boren en frezen.
Wowly schreef:
Dus, niet alles axact aftekenen maar beginnen met de paar goede zaagsnede's welke je daarna opdeeld in afonderlijke plankjes. Deze meteen passen en kijken of het goed in elkaar zit.
Gelukkig heb ik het niet zo druk op me werk dat het even tussendoor kan hier. Want ik wil inderdaad kijken of alles wel past. Scheelt heen en weer rijden.
Als alles goed gaat morgen fotos weer hiervan.