Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ik heb gevraagd of het een goed of slecht idee is, het antwoord was dat het voorstel voor een eventuele wijziging in de handleiding UcD180AUX.pdf aan de R&D afdeling is doorgegeven. Ik ga er dus van uit dat het in dit geval ok is.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

KT88 schreef:
Er zit dus een geleidend "busje" in, als je dat warm gaat stoken en met een through hole component draad erin gaat prikken, kun je dat busje beschadigen.
Valt wel mee hoor, maar je moet er idd geen draadje wat te dik is in proberen te wringen.

Het is meer oppassen dat je dat draadje er niet te diep in steekt (max 1mm) omdat aan de andere kant het spoeltje zit. Denk dat het problematiser is om het soldeer daar een beetje te laten vloeien. Kun je toch beter voorzichtig het grnd pootje aan C14 solderen met een fijne punt.
RoelHV
Berichten: 43
Lid geworden op: za 24 jun 2006, 13:32
Locatie: Utrecht

Bericht door RoelHV »

Weet iemand waar je, behalve bij www.schuro.de , slitfoils kan bestellen?
Schuro.de reageert tot nu toe namelijk nog niet op emails van mijn kant.
Ik hoor ook alleen maar slechte berichten over schuro omtrend reacties van hun kant, vind het een beetje raar, je wilt als winkel toch verkopen!?

Het is overigens voor een UcD 180ad, 8 slitfoils, 2 x 225 va 30v
Laatst gewijzigd door RoelHV op vr 30 jun 2006, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Roel Hakvoort schreef:
Schuro.de reageert tot nu toe namelijk nog niet op emails van mijn kant.
Ik hoor ook alleen maar slechte berichten over schuro omtrend reacties van hun kant, vind het een beetje raar, je wilt als winkel toch verkopen!?
Mja, vreemde jongens zijn dat... Toen ik ze mailde had ik twee keer binnen 10 minuten antwoord :lol: Het leek allemaal erg vriendelijk... Uiteindelijk niet besteld.. vond het toch een beetje te vaag. Misschien helpt het om een mail in correct duits te sturen ofzo...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Veel succes :twisted:
RoelHV
Berichten: 43
Lid geworden op: za 24 jun 2006, 13:32
Locatie: Utrecht

Bericht door RoelHV »

Maar is er niet een ander adres waar je ze kan bestellen? Er zou toch ook zoiezo een leverancier moeten zijn in Engeland daar ze daar gemaakt worden? Of is het dat die alleen levert mits je een KvK nummer hebt?
Bij schuro hebben ze overigens ook behoorlijk sjieke trafo's, met zon mooi zwart kapje erover heen :D . (de prijs is daarvan overigens net omhoog gegaan :( )
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Het is domweg een bijzonder lastig produkt om aan te komen...
Een KvK helpt inderdaad...
RoelHV
Berichten: 43
Lid geworden op: za 24 jun 2006, 13:32
Locatie: Utrecht

Bericht door RoelHV »

hmm, wat zouden jullie aanraden als alternatieven? Ik ga ze denk ik maar proberen te bellen desnoods.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Roel Hakvoort schreef:
hmm, wat zouden jullie aanraden als alternatieven? Ik ga ze denk ik maar proberen te bellen desnoods.
Ik zou wachten totdat Sander terug is van vakantie. Die heeft namelijk erg leuke dingen in de pijpleiding voor de UcD :)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Alternatief: BC condensatoren.

Bellen? Wederom succes! :twisted:
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Leeuwarden schreef:
Alternatief: BC condensatoren.
Laat die nu ook net alleen bij Schuro voor leuke prijzen te krijgen zijn.. Al eens gezien wat ze bij farnell voor het zelfde spul vragen :(
RoelHV
Berichten: 43
Lid geworden op: za 24 jun 2006, 13:32
Locatie: Utrecht

Bericht door RoelHV »

Even een andere vraag;

Waarom gebruikt hypex voor de 180 een 160 va voeding en geen 225 of 300? Is dit puur een kostenplaatje? of is er verlies in kwaliteit bij de 225?

Intussen geprobeert te bellen, voortdurend in gesprek... Dus ook maar meteen translator gepakt en emailtje in het duits gestuurd... Ben heel benieuwd...

Waar haalt hypex hun condensatoren vandaan? Die gebruiken naar mijn weten ook slitfoils toch?
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

Roel Hakvoort schreef:
Even een andere vraag;

Waarom gebruikt hypex voor de 180 een 160 va voeding en geen 225 of 300? Is dit puur een kostenplaatje? of is er verlies in kwaliteit bij de 225?
Een trafo van 160VA is ruim voldoende voor één of twéé UcD180. We luisteren niet naar 'gloeilampen' met een bepaald vermogen maar naar GELUID!
Intussen geprobeert te bellen, voortdurend in gesprek... Dus ook maar meteen translator gepakt en emailtje in het duits gestuurd... Ben heel benieuwd...
Ook veel succes gewenst..... :evil:

Waar haalt hypex hun condensatoren vandaan? Die gebruiken naar mijn weten ook slitfoils toch?
Gewoon rechtstreeks bij de importeur van BHC..

De laatste levering was een pallet vol met BHC Slit Foils...... 8)

Jan-Peter
Gebruikersavatar
Blimp
Berichten: 8
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 14:46
Locatie: Den Haag

Bericht door Blimp »

Het was even solderen, maar het proto-type voor mijn Op-Amp voeding is af.
Het schema komt van DIY en is een combinatie van een LM317 met een LM431. Op die manier krijg je een hele stabiele. Temperatuur onafhankelijke voeding. Nu ik weet dat deze werkt kan ik het ontwerp voor de PCB afmaken en laten ontwikkelen.

De volgende stap is denk ik om een ruisarme voeding te maken. Ik denk dat het een Jung Super Regulator 2 wordt.
Voor de liefhebbers zal ik volgende week mijn PCB lay-out posten.
Bijlagen
Proto type LM317/LM431
Proto type LM317/LM431
RoelHV
Berichten: 43
Lid geworden op: za 24 jun 2006, 13:32
Locatie: Utrecht

Bericht door RoelHV »

Schuro heeft uiteindelijk gereageerd, via de email, de telefoon lijkt wel continu van de haak te liggen en zodra hun werkdag afgelopen is gaat hij er weer op.
Binnekort dus 8 slitfoils en 2 trafo's binnen, wel beetje jammer van de 28 euro verzendkosten.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Steven,
Mijn vraag is nu of ook jij van plan bent dergelijke setjes op de markt te gaan brengen. Dit zou ik in ieder geval erg leuk vinden en jij hebt direct in ieder geval één klant!

Nou?

Groetjes!

Steven
Het was niet de bedoeling, maar bij voldoende belangstelling wil ik best eens kijken of dat mogelijk is. Je moet begrijpen dat er mensen zijn die met een kale print en een bestukkingslijst prima uit de voeten kunnen, anderen hebben liever een 'echte kit' dus alle onderdelen en de print met uitvoerige bouwbeschrijving.

De eerste optie is feitelijk geen probleem, dan hoef ik alleen wat printen bij te bestellen en de schema's en bestukkingslijst in een PDF-je te gieten. De tweede optie is flink wat meer werk, en geeft ook financieel een stuk meer risico, ik moet dan immers als een soort tussenhandelaar onderdelen gaan inkopen en hopen dat ik ze weer kwijtraak.

Als ik ze als kits aan gaan bieden, dan neig ik dus naar print met trafo en bestukkingslijst, anders ben ik bang dat ik er straks een dagtaak aan heb om alle kits bij elkaar te zoeken en te versturen. Ook wil ik d'r geen belachelijke prijs voor gaan vragen, kostprijs met een kleine marge zodat ik ook mijn uren en moeite eruit heb.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Alles wat ik lees heeft betrekking op de 180 en 400. Over de 700 lees ik weinig tot niets. Een aantal van de tweaks zijn in de 700 al verwerkt (o.a. jumpers om condensatoren te bypassen) maar heeft er iemand al, met positief resultaat, iets gedaan met de 700AD?

Kees
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Kees,

Zowel ik als Bruno van Hypex hebben een aantal weken lang de UcD700AD onder handen genomen. De daaruit resulterende aanpassingen zijn overgenomen door Hypex en doorgevoerd op de modules en de voeding voor de UcD700.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Dat is prettig om te horen. Net vorige week mijn setjes ontvangen dus zeer waarschijnlijk met alle mods.. Kan ik kan ik de soldeerbout uit laten of in ieder geval geen noodzaak vinden om op de printen te gaan schroeien.
Thanx !
Kees
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Overigens is de Hypex UcD400 v6.1 een direct gevolg van de lancering van de UcD700, ook hier zijn een aantal aanpassingen doorgevoerd zoals apart te voeden opamp en driver stage (waar ik dankbaar gebruik van maak) maar ook andere opties zoals soldeereilanden voor twee enkele opamps ipv. een dubbele, CRD's naar beide voedingsspanningen etc. Ook vind je hierop de DC potmeter terug waarmee je de DC op de uitgang (bij een DC geschakelde versterker zonder koppelcondensatoren) werkelijk tot nul kunt wegregelen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

Sander,

Ik wil graag nog even terugkomen op mijn vraag. Je hebt een heleboel onderzoek gedaan en veranderingen aangebracht. Jij bent hier erg goed in, ik niet. Wat wij wel gemeen hebben is het perfectionisme. Ik wil mij niet gaan verdiepen in alle mogelijke tweaks die mogelijk zijn.

Wat ik nodig heb is een PCB. Meer niet. Alle onderdelen kan ik zelf vinden en bestellen en ik kan er zelf een eind-product van bakken. Ik heb dus niet een totaal-pakket nodig met alle benodigde onderdelen. Het is dus net zoiets als koken; ik heb alleen maar het kookboek nodig, de ingrediënten weet ik wel te vinden en het bereiden van de maaltijd lukt mij ook prima. Ik heb alle middelen in huis om de ingrediënten te verwerken. Zeker na het bouwen van mijn chipamp zal dit geen enkel probleem zijn.

Optie 1 is voor mij dus voldoende. En als ik kijk naar de populariteit van dit product en de vraag naar tweaks, heb ik het vermoeden dat er meer mensen zijn die hier zeker interesse in zullen hebben! En natuurlijk moet je de prijs aanpassen aan de tijd die je erin hebt gestoken. Dat lijk mij niet meer dan normaal.

Ik ben benieuwd...

Alvast bedankt en vriendelijke groetjes!

Steven
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Re: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Bericht door Paul »

Ik zal deze tread maar gebruiken waar 'ie voor is. Na het succesvol kortsluiten van de koppelelco's wil ik ook de tweede tweak toepassen, hierover onderstaande vraag!
SSassen schreef:
3) Vervang de lokale buffercondensatoren.

Elke module, behalve de UcD700, heeft lokaal twee 470uF buffercondensatoren. Alleen bij de UcD700 zijn deze van een prima kwaliteit en eigenlijk niet voor verbetering vatbaar. Bij de UcD400 en de UcD180 zijn dit doorsnee condensatoren en derhalve wel voor verbetering vatbaar. Kandidaat daarvoor zijn een aantal condensatoren, bijvoorbeeld de Vishay/BC Components 136 of de Panasonic FC, maar andere low-esr condensatoren geven wellicht ook goede resultaten. De beste resultaten zijn echter met deze twee types te verwachten. Je kan overigens best de waarde verhogen, tot zo'n 1000uF, daarboven heeft weinig zin, dit is vooral handig als je wat langere kabels gebruikt om de UcD modules mee aan te sluiten.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Zijn de 35 Volt exemplaren hier geschikt of moet ik de 63 volt hebben?

bvd Paul
sphere
Berichten: 242
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 14:54
Locatie: Leiden

Bericht door sphere »

Volgens mij moet je gewoon kijken naar de xxV die staat op de huidige exemplaren, en dan dat als ondergrens nemen. Mar gelukkig studeer ik informatica en niet vonkenspatterij.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

staat 100V op :oops: ,

kun je nagaan hoe gelukkig het is dat ik Bedrijfskunde studeer en niet iets met 220 Volt erop :D
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

35V is zeker niet geschikt, aangezien dat lager is dan het voltage van je voeding.
Plaats reactie