complimenten, ziet er erg strak uit met dat hardhout!
Maar ik zou mezelf niet zijn als ik niet wat te zeiken had: waarom heb je de volumeknop van hetzelfde materiaal gemaakt?
Volgens mij zou hij met een metalen volumeknop mooier zijn, but that's just my 2 cents...
Goed plan! Qua kleur moet het natuurlijk wel goed bij het hardhout passen. Brons kan goed (maar mag er niet te dicht bij komen, anders vloekt het), en misschien kan goud ook nog.
Het hardhout wat ik hier gebruikt heb heet Ovankol, dat is een West-Afrikaans soort. (heb ik gebruikt om mijn trap mee te bekleden, en daar heb ik nog het e.e.a. van over.) Miscchien ga ik de kast nog behandelen met olie of wax, dan wordt het contrast met de nerf nog sprekender.
Ik heb iid gebruik gemaakt van de standaard Hypex componenten, wat je links boven ziet is de euro connector met ingebouwd netfilter.
Is dat een netfilter met Y-condensatoren (twee condensatoren naar massa). Zo ja, dan krijg je alle rotzooi uit 't net via de massa alsnog je versterker binnen, kortom geen netfilter met Y-condensatoren gebruiken.
Je kan evt. de aarde van het netfilter gebruiken om de kast te aarden, de signaal massa verbind je dan niet met de kast en alleen met de trafo. Of je kunt het netfilter eruit halen en een normale netentree plaatsen. Y-condensatoren zorgen helaas voor een behoorlijke vervuiling van je signaal.
Zijn deze versterkertjes zo effiecient dat je geen aluminium koelribben hoeft toe te passen? Ik gebruik een Rotel RA971, geen monster, maar toch al snel heet ('au') met lage impendantie speakers, en dat is met een royaal koelblok in de versterker en 10cm vrije ruimte boven de versterker..
Die klasse D modules zien er goed uit in deze tijden van al maar stijgende energiekosten..
Wat is het bezwaar van de huidige opstelling als ik vragen mag..
De massa van het signaal zit zo toch goed? Gescheiden massa's bij de cinch bussen, doordat ze geïsoleerd zijn?
Ik wilde trespa plaat gebruiken voor een versterkerkast. Ook omdat de lengte van de isolatie op de Cinch bussen niet lang genoeg is voor mijn 3 mm alu plaatjes, die ik aanvankelijk wilde gebruiken.
versterker is meer dan 90% efficient! Een plaatje Alu, waar de versterkers aan vast zitten vind ik zelf wel beter..
@ Sander,
De aarding van de kast zal dan alleen de alu strip zijn waaraan de versterker modules zijn vast gezet, de rest is niet geleidend. Heeft dit dan een significante meerwaarde? Ik zie zelf alleen de meerwaarde omdat de euro connector ook in deze strip is bevestigd dus als daarin iets fout heb je een extra beveiliging.