Alweer UcDje

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
PN
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 14:49
Locatie: Waddinxveen

Alweer UcDje

Bericht door PN »

Hallo allemaal,

Hier mijn eerste post op dit forum. Ik volg al een tijdje dit forum en heb er al veel aan jullie discussies gehad tijdens het DIYen.

Hier dan het resultaat van mijn UcDje.

Ik heb hem (op aanraden van jullie) volledig dual mono opgezet.

De kast heb ik gemaakt van audiofiel hardhout :D
Bijlagen
UCD146_4620.JPG
De pootjes uit een vorige leven
De pootjes uit een vorige leven
Het enige wat erop zit is de volumeknop
Het enige wat erop zit is de volumeknop
PN
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 14:49
Locatie: Waddinxveen

Bericht door PN »

Nog een paar fototjes van de binenkant:
Bijlagen
UCD146_4625.JPG
UCD146_4624.JPG
UCD146_4623.JPG
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ziet er netjes uit. Complimenten.. =D> =D>
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Bericht door vigier »

Hoi PN,

complimenten, ziet er erg strak uit met dat hardhout!
Maar ik zou mezelf niet zijn als ik niet wat te zeiken had: waarom heb je de volumeknop van hetzelfde materiaal gemaakt?
Volgens mij zou hij met een metalen volumeknop mooier zijn, but that's just my 2 cents...

Groeten & geniet er van!

Joris
PN
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 14:49
Locatie: Waddinxveen

Bericht door PN »

Voor die volumeknop was ik opzoek naar iets van brons oid. In elk geval iets waarvan het contrast met de kast niet te groot wordt.
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Bericht door vigier »

Goed plan! Qua kleur moet het natuurlijk wel goed bij het hardhout passen. Brons kan goed (maar mag er niet te dicht bij komen, anders vloekt het), en misschien kan goud ook nog.

Ben benieuwd :)
WMC
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 16:56
Locatie: Eindhoven

Bericht door WMC »

Wat voor onderdelen heb je eigenlijk gebruikt? Ik zie de standaard voeding, maar wat is dat "kastje" links bovenin?

En wat voor soort hardhout is het eigenlijk?
PN
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 14:49
Locatie: Waddinxveen

Bericht door PN »

Het hardhout wat ik hier gebruikt heb heet Ovankol, dat is een West-Afrikaans soort. (heb ik gebruikt om mijn trap mee te bekleden, en daar heb ik nog het e.e.a. van over.) Miscchien ga ik de kast nog behandelen met olie of wax, dan wordt het contrast met de nerf nog sprekender.

Ik heb iid gebruik gemaakt van de standaard Hypex componenten, wat je links boven ziet is de euro connector met ingebouwd netfilter.

grt.
Peter
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

PN,

Is dat een netfilter met Y-condensatoren (twee condensatoren naar massa). Zo ja, dan krijg je alle rotzooi uit 't net via de massa alsnog je versterker binnen, kortom geen netfilter met Y-condensatoren gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
PN
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 14:49
Locatie: Waddinxveen

Bericht door PN »

Bedankt voor de tip, ik zal het vanavond controleren.

grt.
Peter
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

waar heb je eigenlijk je massa gelaten? Lijkt me lastig met een houten kast
PN
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 14:49
Locatie: Waddinxveen

Bericht door PN »

Ik heb even opgezocht welk net filter ik heb type FKV2-55-4 http://www.bmm-electronics.com/document ... kv_p42.pdf
Als ik het goed begrijp is dit idd een netfilter met Y concensatoren.

btw. Op dit moment heb ik hem niet op een geaard stopcontact staan.

De aarding van alle componenten is aangesloten op de nul van de trafo.

Is dit nog voor verbetering vatbaar??

grt.
Peter
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Je kan evt. de aarde van het netfilter gebruiken om de kast te aarden, de signaal massa verbind je dan niet met de kast en alleen met de trafo. Of je kunt het netfilter eruit halen en een normale netentree plaatsen. Y-condensatoren zorgen helaas voor een behoorlijke vervuiling van je signaal.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
niels007
Berichten: 173
Lid geworden op: za 08 jan 2005, 22:41

Bericht door niels007 »

Zijn deze versterkertjes zo effiecient dat je geen aluminium koelribben hoeft toe te passen? Ik gebruik een Rotel RA971, geen monster, maar toch al snel heet ('au') met lage impendantie speakers, en dat is met een royaal koelblok in de versterker en 10cm vrije ruimte boven de versterker..

Die klasse D modules zien er goed uit in deze tijden van al maar stijgende energiekosten.. :)
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Wat is het bezwaar van de huidige opstelling als ik vragen mag..

De massa van het signaal zit zo toch goed? Gescheiden massa's bij de cinch bussen, doordat ze geïsoleerd zijn?

Ik wilde trespa plaat gebruiken voor een versterkerkast. Ook omdat de lengte van de isolatie op de Cinch bussen niet lang genoeg is voor mijn 3 mm alu plaatjes, die ik aanvankelijk wilde gebruiken.

versterker is meer dan 90% efficient! Een plaatje Alu, waar de versterkers aan vast zitten vind ik zelf wel beter..

mvg,

Montana
PN
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 14:49
Locatie: Waddinxveen

Bericht door PN »

@ Sander,
De aarding van de kast zal dan alleen de alu strip zijn waaraan de versterker modules zijn vast gezet, de rest is niet geleidend. Heeft dit dan een significante meerwaarde? Ik zie zelf alleen de meerwaarde omdat de euro connector ook in deze strip is bevestigd dus als daarin iets fout heb je een extra beveiliging.

grt.
Peter
Gesloten