De perfecte TL
Moderator: Beheerdersteam
- Paul Jenner
- Berichten: 532
- Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
- Contacteer:
Weleens rondgekeken op de site van AOS. Volgens mij is dat allemaal als bouwpakket verkrijgbaar, als ik me goed herinner ?
ZE hebben ook een model (gehad ?) waarbij de TL-opening ongeveer driehoekig van vorm is. Kweenie of dat een mode-verschijnsel is, maar het is wel interessant om te bekijken. Weet iemand daar meer van ?
Paul.
ZE hebben ook een model (gehad ?) waarbij de TL-opening ongeveer driehoekig van vorm is. Kweenie of dat een mode-verschijnsel is, maar het is wel interessant om te bekijken. Weet iemand daar meer van ?
Paul.
- Paul Jenner
- Berichten: 532
- Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
- Contacteer:
Achter het schuimfront zit een driehoekige opening..Paul Jenner schreef:Weleens rondgekeken op de site van AOS. Volgens mij is dat allemaal als bouwpakket verkrijgbaar, als ik me goed herinner ?
ZE hebben ook een model (gehad ?) waarbij de TL-opening ongeveer driehoekig van vorm is. Kweenie of dat een mode-verschijnsel is, maar het is wel interessant om te bekijken. Weet iemand daar meer van ?
Paul.
Waarom 4 units Paul ?
In de AOS 100 zitten echt 3 hele mooie units
Kit prijs csa. 2700 euri
Newtronics heeft ze goedkoper 390 euro (model Sietse)
maar geld speelt nu geen rol..???
Ok extreeme transmissie lijnen / Speakers
1: bass Bully 15 inch Qts .52 ,fs 27Hz, x max 18 mm
http://www.partsexpress.com/pe/pshowdet ... er=297-150
in eenmaal gevouwen transmissielijn met IHA
2: mid & hoog Beengeneering Ribbon ALIAN 24020
http://www.e-speakers.com/products/beengineering.html
hihi
toch weer tweeweg! kost een paar centen maar dan heb je ook wat: vanaf 400 of 500 hz een ribbon aan het werk tot 40.000 hz
Erg onbetaalbaar!
1: bass Bully 15 inch Qts .52 ,fs 27Hz, x max 18 mm
http://www.partsexpress.com/pe/pshowdet ... er=297-150
in eenmaal gevouwen transmissielijn met IHA
2: mid & hoog Beengeneering Ribbon ALIAN 24020
http://www.e-speakers.com/products/beengineering.html
hihi
Erg onbetaalbaar!
-
patrickszzz
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 03 nov 2004, 20:37
Wat mij wel leuk lijkt.... 15" woofert, eventueel nog 15" mid/bass hoorn geladen mid, en een mooie tweeter. Filteren doet men digitaal, en dan een hele stapel deftige versterkers....
Kastje mag best een 2 meter hoog worden.
Krijg nou wat... 15" laag, 15" mid/bass, horn geladen mid en mooie tweeter heb ik in huis!! Beetje jammer dat het hout voor een dergelijke kast zo duur gaat worden. Maar ik had altijd al een speaker willen bouwen waarin je een mens rechtop staand kwijt kunt. Maar dat komt pas als ik uitgeknutseld ben met m'n huidige set en als ik geld over heb.
Kastje mag best een 2 meter hoog worden.
Krijg nou wat... 15" laag, 15" mid/bass, horn geladen mid en mooie tweeter heb ik in huis!! Beetje jammer dat het hout voor een dergelijke kast zo duur gaat worden. Maar ik had altijd al een speaker willen bouwen waarin je een mens rechtop staand kwijt kunt. Maar dat komt pas als ik uitgeknutseld ben met m'n huidige set en als ik geld over heb.
- Paul Jenner
- Berichten: 532
- Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
- Contacteer:
Om het midden op te delen in het moeilijke deel en het moeilijke deel.weidok schreef:Waarom 4 units Paul ?
Maar zonder gekheid. Ik ben in gedachte ook altijd uitgegaan van een driewegsysteem. Voor het midden kom ik er dan niet uit. Niet in een systeem waar het laag door een TL met grote woofer wordt weergegeven, althans.
Paul.
- Paul Jenner
- Berichten: 532
- Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
- Contacteer:
Zoiets als de Klarence: tweeweg labyrinth systeem met een 20 cm woofer en 25 mm conustweeter kun je ook high end noemen..richard schreef:Nee, maar die van Lowther wel, zowel het instapmodel als een dure met alnicomagneet.Pjotr schreef:Nu we het toch over "geld speelt geen rol" hebben:
Heeft iemand wel eens de breedbanders van AER gehoord?
Maar de EAR zou wel stukken beter klinken.
Is iemand die deze kent (REMO) ???
Volgens mij is de B139 helemaal vlak, tochsietse schreef:Die K&T heb ik niet. Was destijds waarschijnlijk hier nog niet te krijgen.
Is het mogelijk een ontwerp met KEF speakers? B139 en zo ?
EDIT http://www.t-linespeakers.org/drivers/b139.html
Klopt de KEF B 139 is /was vlak worden niet meer gemaakt toch ?SARK schreef:Volgens mij is de B139 helemaal vlak, tochsietse schreef:Die K&T heb ik niet. Was destijds waarschijnlijk hier nog niet te krijgen.
Is het mogelijk een ontwerp met KEF speakers? B139 en zo ?
EDIT http://www.t-linespeakers.org/drivers/b139.html
De ovale TDL woofers zijn niet los verkrijgbaar
Weet dat Chase 20 jaar geleden ook een ovale woofer hadden..
Met zo'n ovale woofer kun je een smalle kast maken
Dus dat zou een mooie start zijn voor een super TL
Dat zou nogal eens een uitdaging zijn.salomon schreef:
TDL Reference Standard Transmissionline Speakers
Deze beluister ik nog wel eens.
Zelfde type is ooit in "Klang und Ton" als bouwproject gelanceerd, wie geïnteresseerd is.....daar heb ik kopieën van.
Heb je specificaties van deze TDL ?
Gooi die bouwtekening op het forum, wellicht begint het bij Sietse dan te kriebelen
Henri



