Behringer ULTRACURVE PRO DEQ2496 oplossing alle problemen?

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

jeroen_d schreef:
Ja, jij zal het wel weer niet geloven, maar er is behoorlijk veel verschil als ik via mijn Marantz en stappenregelaar speel ipv via de DVD-speler dig out naar de Rotel processor met zijn digitale volumeregeling etc. Het kan natuurlijk ook liggen aan de crappy SPDIF omzetting in de DVD-speler, das moeilijk achterhalen.
zoals ik er nu tegenaan kijk lijkt mij dat inderdaad vreemd, maar ik ben niet 100% zeker van mijn zaak. Misschien mis ik nu nog die ervaring, en wordt mijn standpunt later genuanceerder.
Wat voor mij bij het vergelijken van groot belang is, is om twee geluidsfragmenten snel achter elkaar te beluisteren. Al na enkele tientallen seconden is het voor mij erg moeilijk kleine verschillen nog uit elkaar te houden. Daar ben ik achtergekomen door de testjes van PCABX, waar Jeroen me op wees.
Zo gauw ik Montana's DEQ hier thuis heb kunnen proberen zal ik mijn bevindingen laten weten.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Dat ben ik helemaal met je eens Martijn, maar we hebben het hier over grotere klankmatige verschillen dan die PCABX testjes die we hebben gedaan. Ik weet zeker dat als we A/B hadden kunnen switchen dat je dan prima had gehoord hoe groot de verschillen tussen mijn UcD en Rotel zijn.
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

jeroen_d schreef:
Als jouw panasonic ook vol met elco's zit zal het niet veel helpen...Maar dit is slechts een gissing, ik ken jouw versterker veel te slecht eigenlijk om zoiets te suggereren.
Parasound bedoel je ;) Volges mij valt die wel mee. Ik zal eens het schema moeten bekijken. Ik denk dat mijn pre-amp (Marantz HT-amp) veel meer roet in het eten gooit. Achja, het gaat toch allemaal weg binnen afzienbare tijd.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Oeps, begin ik met het merk van mijn plasma-TV te smijten...
Martijn H

Bericht door Martijn H »

Zoveel oordelen over iets wat je niet gehoord hebt :lol:

De UC kan 5 (ofzo) verschillende wegen kiezen voor het signaal. De functies die je niet gebruikt worden uitgezet en gebypassed. Dus als je alleen de eq aanzet en alle limiters en delays enzo uitzet zou de signaalweg een stuk korter moeten zijn.

Ik heb de behringer op de ref monitor gehad enn of Hans Baan TL's enn op iets goedkopere, soort infinity speakers. Allemaal positiefe verbeteringen hoezeer ik ook mijn best deed om onnatuurlijke klanken te horen. Piano bleef echt piano.. Ik teste de invloed van de behringer ook door alles flat te zetten en niks te bypassen. Als ik hem inschakelde zou ik het effect kunnen horen van de extra keten en het signaal... effect: geen effect hoorbaar op budgetluidsprekers, iets minder signaalsterkte alleen, maar geen verdere aantasting.

Wanneer mijn luidsprekers af zijn met excell W22 accuton mid en hoog, kom ik misschien op een andere conclusie. Daarbij ben ik ook niet van plan om de UC voor mijn nieuwe luidsprekers te zetten.
"Dat voelt niet goed" :wink: Volgend weekend probeer ik een eerste indruk te vormen van mijn nieuwe kindjes :D

Als ik in de toekomst iets zou bouwen zoals dipool, dan zijn de verbeteringen in het laag zo goed dat ik hem daar wel voor zou in zetten. (Naja, getest op TL speakers met een Volt B2500.1, geen dipool ervaring)

Maar heeft iemand een idee waar die ruis en dat gekraak vandaan komt? Zit in ieder geval in de buurt van dat lijmzooitje..

mvg,

Montana
Peet
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Peet »

Montana schreef:
Zoveel oordelen over iets wat je niet gehoord hebt :lol:

De UC kan 5 (ofzo) verschillende wegen kiezen voor het signaal. De functies die je niet gebruikt worden uitgezet en gebypassed. Dus als je alleen de eq aanzet en alle limiters en delays enzo uitzet zou de signaalweg een stuk korter moeten zijn.
Sorry.... maar: je ingangssignaal gaat meteen bij binnenkomst direct naar de AD omzetter en blijft digitaal totdat het er weer uitmoet: DA omzetting.
Wat je ertussen in of uitschakeld verlengd of verkort niet je signaal weg, alleen de latencytime wordt meer of minder.
De interne digitale verwerking (algoritme) bepaald verder wat er met je signaal gebeurd, buiten de kwaliteit van de AD - DA omzetters is verder niet veel van invloed op het signaal.

Maar heeft iemand een idee waar die ruis en dat gekraak vandaan komt? Zit in ieder geval in de buurt van dat lijmzooitje..

mvg,

Montana
Onder dat lijmtroepie moet twee connectors zitten die de flatcable verbind met de printsporen op de beide printplaten.
Het zal de eerste behringer niet zijn waar deze flatcables niet helemaal goed contact maken.
Die stekkers worden er n.l. opgedrukt dmv een klemmachine en dat gaat niet altijd vlekkeloos.
Zoals zovaak werkt z'n apparaat bij controle af fabriek netjes, maar komen de problemen later bij gebruik.
Hopenlijk voor de fabrikant "net" buiten de garantieperiode, koop je weer es wat nieuws :D

greetings,
Peet

Ps: vondt eindelijk het stukje meetkunst losgelaten op de voorloper van deze UC, wel in het duits, maar niet minder schokkend.
http://www.party-pa.de/phpBB/viewtopic. ... highlight=
Lijkt me leuk op de UC die we zelf inzetten es een gelijkwaardige meting te doen, blokgolfje - 0 dB - scooppie erachter, alles is hier aanwezig alleen
de tijd niet ervoor. :lol:
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

mocht je er ooit wél tijd voor hebben, dan ben ik zeer geïnteresseerd.
Er is op dat forum ook iemand die het apparaat heeft doorgemeten, maar die wél goede gegevens mat.
Martijn H

Bericht door Martijn H »

oei, ik heb nog 8 maanden garantie :roll: Ik zal echter kijken of het aan de aansluitingen ligt en als het een drama wordt ga ik mn bonnetjes zoeken :lol:

Dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat het signaal een andere "kortere" route nam. Daarnaast gebruik ik de digitale ingang en niet de analoge. Behringer zou eigenlijk een betere versie moeten maken met betere opamps. Er is genoeg vraag naar als ik zo op de verschillende forums kijk. Een betaalbare 32 bits 196 Khz deq/crossover. Ik ken er een van 2600 dollar :shock: , das te veel van het goede denk ik dan.
Guido Tent
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Guido Tent »

vigier schreef:
keyser schreef:
sterke ruis lijkt me vreemd voor een digitaal apparaat. Als het ding dat wel doet, moet je gewoon teruggaan naar de winkel. Die klacht heb ik echter niet kunnen vinden op diyaudioforum.
Hoi keyser,

volgens mij maak je hier 1 fout: het apparaat is absoluut niet volledig digitaal. Er zit daarnaast een ADC, een DAC en een uitgangstrap in.
Daar zitten nog wat "analoge componenten" dus bij. O.a. opamps, en daarnaast misschien ook eens naar de voedig kijken? Die kan een hoop verzieken, al is het digitale stuk nog zo goed.

Groet, Joris
dat doen ze ook

Behringer biedt erg veel functie vooor het geld, maar ze klinken duf en dicht. Er is geen geld besteed aan het analoge domein, helaas, alhoewel er veel te verbeteren is, zi oa DIYaudio.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Montana schreef:
.....Daarnaast gebruik ik de digitale ingang en niet de analoge.
gebruik je 'm dan als DAC?
Martijn H

Bericht door Martijn H »

Henkjan schreef:
Montana schreef:
.....Daarnaast gebruik ik de digitale ingang en niet de analoge.
gebruik je 'm dan als DAC?
Op dit moment gebruik ik hem helemaal niet meer :lol:

Teveel moeite om hem ertussen te stoppen! Ik sloot de cd speler aan op de behringer die vervolgens naar een versterker ging.. Dus dan gebruik ik hem idd als dac.. Mijn nieuwe luidsprekers zijn bijna klaar, zodat ik de kwaliteit van behringer beter kan beoordelen. De Deq gaat echter weer in de verkoop, omdat ik er geen gebruik van maak..

mvg,

Montana
aaronboumans

Bericht door aaronboumans »

sorry voor off-topic, maar mijn hele digi-keten gaat eruit, zie vraag&aanbod.
Plaats reactie