zoals ik er nu tegenaan kijk lijkt mij dat inderdaad vreemd, maar ik ben niet 100% zeker van mijn zaak. Misschien mis ik nu nog die ervaring, en wordt mijn standpunt later genuanceerder.jeroen_d schreef:Ja, jij zal het wel weer niet geloven, maar er is behoorlijk veel verschil als ik via mijn Marantz en stappenregelaar speel ipv via de DVD-speler dig out naar de Rotel processor met zijn digitale volumeregeling etc. Het kan natuurlijk ook liggen aan de crappy SPDIF omzetting in de DVD-speler, das moeilijk achterhalen.
Wat voor mij bij het vergelijken van groot belang is, is om twee geluidsfragmenten snel achter elkaar te beluisteren. Al na enkele tientallen seconden is het voor mij erg moeilijk kleine verschillen nog uit elkaar te houden. Daar ben ik achtergekomen door de testjes van PCABX, waar Jeroen me op wees.
Zo gauw ik Montana's DEQ hier thuis heb kunnen proberen zal ik mijn bevindingen laten weten.
