Needles

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Needles

Bericht door desmo »

Vandaag pakketje gekregen uit duitsland met de volgende onderdelen:
Afbeelding

aantal weken eerder had ik het hout al geregeld voor de links en rechts en als het allemaal meezit, dit weekend de center:
Afbeelding

en ik weet het de plankjes liggen daar niet goed ;)

nu komt het op het frezen aan, eens moet de eerste keer zijn, maar toch eerst maar ff oefenen op een ander plankje.

het komt aan een JVC RX-5052 te hangen:
Afbeelding

wordt vervolgd
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Ha die desmo, welkom hier!

die center, wordt dat deze?
Bijlagen
Cyburgs Needle Center 3D.jpg
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Ja dat is idd de center speaker.
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

zo filters inelkaar gezet, deze ga ik gewoon op het hout lijmen.
Afbeelding

nu nog ff ene freeshulpstuk fixen voor het frezen van circels.
en dan kan het lijmwerk beginnen.
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

Zo het lijmwerk is voor het grootste gedeelte af.
Nu alleen de gaten nog voor de drivers.

Ik heb echter 10mm hout gebruikt ipv 12 dit was namelijk gratis ;)

de center:
Afbeelding

de floorstand:
Afbeelding

totaal:
Afbeelding

moeten nog 2 floors bij gemaakt worden, iemand ook nog suggesties voor een sub??

Naar alle waarschijnlijkheid, zal ik ze allemaal hoogglazend zwart maken :D
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Ziet er allemaal goed uit!

- als sub kun je misschien iets bouwen op basis van de intertechnik MDS08

-die terminals vind ik er wel erg gammel uitzien, was er niet voor 2 euro per stuk iets stevigers te krijgen?

grt Paul
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

bij lautsprechershop kreeg je die terminals erbij, ik moet nog ff kijken wat ik daar mee ga doen, de gaten zitten er ook nog niet in ;)
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

moet binnenkort toch naar groningen toe, kijk wel even bij speaker&co, daar hebben ze die dingen ook wel. om nu 2 5 van die dingen uit duitsland te laten komen is ook niet echt handig
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

voor de center heb ik t hout ook al liggen... hoe heb je t klemmen gedaan? want mijn lijmklemmen hebben niet zo'n grote bek dat de bij de middelste plankjes kunnen komen :roll:

ga je die loze ruimtes nog vullen met zand ofzo?

die sub: hoe groot mag dat worden? als je plek hebt zou ik ook een TL maken :D die MDS08 is een prima tip voor een sub, ik heb m zelf in 20 liter gesloten staan, klinkt niet echt diep maar wel mooi.
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Alleen de buitenranden zijn met lijmklem gebeurd, rest gewoon zo :) Heb ik voor em gedaan :P Gewoon een plankje gebruiken om te checken of het wel haaks staat t.o.v. de onderplaat en dan gewoon goed aandrukken, gaat prima.
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

TL is leuk, maar het huis waar ik in woon, is vrij gehoorig. en om dan gebruik te maken van een TL, denk niet dat de buren dat leuk gaan vinden.

en idd, de zijplanken zijn met lijmtangen gedaan de rest met de losse hand (thnx to dualdude)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Truukje voor het klemmen van binnenpanelen.. Neem twee balken met de lengte van de box, (een balk onder en een balk boven) blokje er tussen en dan met twee klemmen aan weerszijde klemmen.. Met een blokhaakje even checken of het nog haaks staat voor de lijm uitgedroogd is gaarne.. Al vaker gedaan en 't werkt echt..
Nodig eventueel wat vrienden uit om tijdens het inklemmen alles op zijn plaats te houden, omdat je waarschijnlijk handjes tekort gaat krijgen.

Kees
snooy47
Berichten: 73
Lid geworden op: di 04 jul 2006, 19:20

Bericht door snooy47 »

audiomanics schreef:
Truukje voor het klemmen van binnenpanelen.. Neem twee balken met de lengte van de box, (een balk onder en een balk boven) blokje er tussen en dan met twee klemmen aan weerszijde klemmen.. Met een blokhaakje even checken of het nog haaks staat voor de lijm uitgedroogd is gaarne.. Al vaker gedaan en 't werkt echt..
Nodig eventueel wat vrienden uit om tijdens het inklemmen alles op zijn plaats te houden, omdat je waarschijnlijk handjes tekort gaat krijgen.

Kees
Die ga ik onthouden :)
Bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Maak je de hoeken die erin zitten nog rond?
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

het is me eerste project, en het is me teveel werk om dat allemaal te doen.
Is het hoorbaar om de hoeken binnenin rond te maken ??
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

desmo schreef:
het is me eerste project, en het is me teveel werk om dat allemaal te doen.
Is het hoorbaar om de hoeken binnenin rond te maken ??
Nee hoor, het is niet veel werk om ze rond te maken, gewoon een stukje karton ertegen aan vastlijmen. Of het hoorbaar is weet ik niet, maar heb het hier op het forum gelezen.
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

Volgens mij was het afronden van de hoeken juist slecht voor de werking van dit concept. Ik idee is dat de MLTL werkt omdat door de vorm een bepaalde lage frequentie versterkt wordt(het 'gesloten deel vangt het TL-gat(eerste verzwakking) op, het opendeel is een kwart van de golflengte van de frequentie die versterkt wordt) , en dat wanneer je de hoeken afrond, dit alleen maar tot gevolg heeft dat de hogere frequenties beter geleid worden en ook door het uiteinde van de MLTL naar buiten komen.
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Ze spelen eindelijk, en ben verbaast! :shock: Details (evt met foto's) mag desmo zelf invullen ;)

edit:

Zo'n beperkte post...dan toch maar ff wat toevoegen ;) Ben erg verbaast over hoe laag ze nog gaan voor zo'n kleine driver. En ze kunnen ook harder dan ik had verwacht. Hoog is ook niet slecht! Ruimtelijkheid en plaatsing moet zich nog een beetje ontwikkelen denk ik, ze hebben nog niet veel gespeeld. Zeker niet verkeerd voor een driver van minder dan €20,- !!
Laatst gewijzigd door DualdudE op wo 29 nov 2006, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

het heeft lang geduurd, maar ze spelen idd. fotos komen morgen wel online. Toch besloten om de drivers niet in te frezen. (Voor het maken van de gaten thnx Dualdude ;))
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

leuk, nog wat naalden! hoeveel zijn er nou ondertussen al?

laten we eens gaan tellen:

Desmo: 2 + 1 center
Henkjan: 4 + 1 center
.....
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Liggen al spullen voor 2 rears klaar bij des, alleen de kasten moeten nog gezaagd e.d. worden :)
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

DualdudE schreef:
Liggen al spullen voor 2 rears klaar bij des, alleen de kasten moeten nog gezaagd e.d. worden :)
tja maar de persoon die ze gaat zaggen, ligt met gebroken poten thuis :( maar idd, d'r komen nog 2 rears bij :)

plankje moet nog ff gelijmd worden aan de onderkant en dan tja de kleur :shock:

iemand ook nog enig idee wat voor sub er bij past??
zelf zat ik te denken aan de CT 198 alleen wel met een andere plate-amp de DT105 ipv de DT50

Afbeelding
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

tja als subje kan je van alles nemen. Hangt ook wel een beetje van je kamer grote af. Ik zelf heb bij mijn tangbandjes een adire extrmis 6.8 als (lekker klein) subje.

Maar er zijn heel wat leuke woofers om bij dit systeem een niet al te duur subje te maken
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Wel sexy die CT-Sub :D Zou de plate-amp wel aan de achterkant doen :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”