moet binnenkort toch naar groningen toe, kijk wel even bij speaker&co, daar hebben ze die dingen ook wel. om nu 2 5 van die dingen uit duitsland te laten komen is ook niet echt handig
voor de center heb ik t hout ook al liggen... hoe heb je t klemmen gedaan? want mijn lijmklemmen hebben niet zo'n grote bek dat de bij de middelste plankjes kunnen komen
ga je die loze ruimtes nog vullen met zand ofzo?
die sub: hoe groot mag dat worden? als je plek hebt zou ik ook een TL maken die MDS08 is een prima tip voor een sub, ik heb m zelf in 20 liter gesloten staan, klinkt niet echt diep maar wel mooi.
Alleen de buitenranden zijn met lijmklem gebeurd, rest gewoon zo Heb ik voor em gedaan Gewoon een plankje gebruiken om te checken of het wel haaks staat t.o.v. de onderplaat en dan gewoon goed aandrukken, gaat prima.
Truukje voor het klemmen van binnenpanelen.. Neem twee balken met de lengte van de box, (een balk onder en een balk boven) blokje er tussen en dan met twee klemmen aan weerszijde klemmen.. Met een blokhaakje even checken of het nog haaks staat voor de lijm uitgedroogd is gaarne.. Al vaker gedaan en 't werkt echt..
Nodig eventueel wat vrienden uit om tijdens het inklemmen alles op zijn plaats te houden, omdat je waarschijnlijk handjes tekort gaat krijgen.
Truukje voor het klemmen van binnenpanelen.. Neem twee balken met de lengte van de box, (een balk onder en een balk boven) blokje er tussen en dan met twee klemmen aan weerszijde klemmen.. Met een blokhaakje even checken of het nog haaks staat voor de lijm uitgedroogd is gaarne.. Al vaker gedaan en 't werkt echt..
Nodig eventueel wat vrienden uit om tijdens het inklemmen alles op zijn plaats te houden, omdat je waarschijnlijk handjes tekort gaat krijgen.
het is me eerste project, en het is me teveel werk om dat allemaal te doen.
Is het hoorbaar om de hoeken binnenin rond te maken ??
Nee hoor, het is niet veel werk om ze rond te maken, gewoon een stukje karton ertegen aan vastlijmen. Of het hoorbaar is weet ik niet, maar heb het hier op het forum gelezen.
Volgens mij was het afronden van de hoeken juist slecht voor de werking van dit concept. Ik idee is dat de MLTL werkt omdat door de vorm een bepaalde lage frequentie versterkt wordt(het 'gesloten deel vangt het TL-gat(eerste verzwakking) op, het opendeel is een kwart van de golflengte van de frequentie die versterkt wordt) , en dat wanneer je de hoeken afrond, dit alleen maar tot gevolg heeft dat de hogere frequenties beter geleid worden en ook door het uiteinde van de MLTL naar buiten komen.
Ze spelen eindelijk, en ben verbaast! Details (evt met foto's) mag desmo zelf invullen
edit:
Zo'n beperkte post...dan toch maar ff wat toevoegen Ben erg verbaast over hoe laag ze nog gaan voor zo'n kleine driver. En ze kunnen ook harder dan ik had verwacht. Hoog is ook niet slecht! Ruimtelijkheid en plaatsing moet zich nog een beetje ontwikkelen denk ik, ze hebben nog niet veel gespeeld. Zeker niet verkeerd voor een driver van minder dan €20,- !!
Laatst gewijzigd door DualdudE op wo 29 nov 2006, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
het heeft lang geduurd, maar ze spelen idd. fotos komen morgen wel online. Toch besloten om de drivers niet in te frezen. (Voor het maken van de gaten thnx Dualdude )
tja als subje kan je van alles nemen. Hangt ook wel een beetje van je kamer grote af. Ik zelf heb bij mijn tangbandjes een adire extrmis 6.8 als (lekker klein) subje.
Maar er zijn heel wat leuke woofers om bij dit systeem een niet al te duur subje te maken