En bij deze:
Het had even wat voeten in de aarde, maar uiteindelijk heb ik de gaatjes allemaal geboord gekregen. Door de droogte momenteel in het schuurtje is buig MDF extra bros, en kwalijk om te bewerken. Ik dan ook gaatje voor gaatje de plaats goed vastgezet met 2 lijmklemmen, en voorzichtig met een metaalboor de gaatjes geboord. Op onderstaande foto is het wat lastig te zien denk ik, maar het is allemaal keurig verlopen verder.
Gisteren ben ik dan bezig geweest om de bovenkant van de speakerkast zijn bolling te geven. Daar zag ik wel een beetje tegen op omdat dat grotendeels uit de hand moest. Aanvankelijk wilde ik dat met de bandschuurmachine doen, maar door gewoon hand gereedschap te gebruiken had ik de zaak wat meer onder controle..
En voila! Het lijkt misschien niet veel, maar hier komt de oorsprong van het project naar boven: het bouwen van een 803 kloon. En kijk voor jezelf, maar ook die hebben alleen een flauwe bolling van links naar rechts, en hoofdzakelijk langs de wand heel flauw schuin naar voor toe.
Ik ben er zelf erg blij mee. Nogmaals, het lijkt niet veel, maar meteen krijgt de kast duidelijk zijn identiteit. Ik moest op een gegeven moment mezelf ook inhouden om er niet nog meer af te halen, want dan zou juist het subtiele er weer af gaan..
Verder heb ik degene die voor me het draaiwerk doet gevraagd om de lijstjes te maken die aan weerszijden komen van de strook buig MDF. Die worden van beukenhout, samen met de kegel worden die straks in een keer gespoten. Donkere kleur, tegen zwart aan, maar nog net doorzichtig. Een soort sunburst idee, maar dat is een term meer gangbaar voor de gitaarbouwers onder ons..
Morgen verder!