Hoe kan je checken of de snaar uitgerekt is. En als de snaar niet meer goed is. Waar haal ik een juiste goede snaar voor deze Thorens 166?
Ook zit er wat sluiting denk ik in de twee tulp stekkertjes die in mijn phono amp gaan want ik krijg er een brom op. Die zal ik effe vervangen. Dat zijn de kosten niet.
En wat is het als de draaitafel "traag" opstart? Ik ben misschien verwend met een technics SL1200 MK II. Start die technics echt snel op tov mijn oude Thorens 166? (moet ik mee leven volgens het topic van RHO)
Hier een paar plaatjes van de Thorens overbrenging.

33 toeren zit 'ie goed

45 toeren zit 'ie scheef.

Zo hoort 'ie volgens mij te zitten bij 45 toeren.

Zo ziet 'ie er helemaal uit. Kunnen jullie iets uit het serie nr. halen? Leeftijd of exacte type?
Nog een paar andere vraagjes:
En wat is het als de draaitafel "traag" opstart? Ik ben misschien verwend met een technics SL1200 MK II. Start die technics echt snel op tov mijn oude Thorens 166?
Heeft mijn Thorens TD166 een MM of een MC element? Kan ik dat ergens van afleiden?
er zit een SHURE HI-TRACK M95ED element bij. Is dat MM of MC?
Zoals jullie misschien zien op die laatste foto. Hoort er geen puck oid bij. Want nu moet ik die rubbermat ongeveer in het midden leggen. De plaat wordt toch wel gecentreerd door dat pinnetje in het midden.
En weten jullie misschien zaken waar ze onderdelen verkopen van deze platen spelers? (Regio Rotterdam)