zet ik de Bryston erbij...sietse schreef:Er zitten bij mij doodgewone tulpconnectortjes op. Ik denk dat de Bryston alleen wel voldoende is. Gewoon es de eindtrappen vergelijken met een zelfde voorversterker en cd speler.richard schreef:Vast wel, er zitten rca en xlr aansluitingen opweidok schreef:Mooi richard een bryston... eindtrap als die op de voortrap
van sietse past (neem aan van wel)Nee.Die creek kun je daar de voor- en eindtrap van scheiden ??
Luisterdag ZelfbouwAudio in het Noorden 21 oktober 2006.....
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Hoi allemaal,
Ben hier maar eens gaan kijken en aangemeld op uitnodiging van weidok. Ik heb zelf vrijwel geen enkele zelfbouw spullen of ervaring met bouwen ervan. Dus ik voel me een vreemde eend in de bijt.
Ik vind het echter wel interessant dat jullie een luisterdag willen organiseren en wil dan ook wel van de partij zijn. Mijn vriendin is echter zwanger en loopt in die tijd redelijk naar het eind, dus of ik kan komen is niet helemaal zeker.
Mag vanzelfsprekend zijn dat echte hele moeilijke luidsprekers niet zo goed zal gaan. Echter als ze luidsprekers moeilijk is zoals een electrostaat zal het wel goed gaan want de esl-57 (die ik ook heb) is lastig maar de Quad II is erop gebouwd en dit gaat perfect.
Ben hier maar eens gaan kijken en aangemeld op uitnodiging van weidok. Ik heb zelf vrijwel geen enkele zelfbouw spullen of ervaring met bouwen ervan. Dus ik voel me een vreemde eend in de bijt.
Ik vind het echter wel interessant dat jullie een luisterdag willen organiseren en wil dan ook wel van de partij zijn. Mijn vriendin is echter zwanger en loopt in die tijd redelijk naar het eind, dus of ik kan komen is niet helemaal zeker.
Mocht ik komen, kan ik mijn kleine buizenblokjes meenemen. Het is erg oud spul maar doet het erg fijn. Ik heb namelijk een hele set van Quad spullen en hierin zitten oude Quad II buizen mono blokken van 15 watt per kant.Leeuwarden schreef:Nog iemand met buizeneindtrappen?
Mag vanzelfsprekend zijn dat echte hele moeilijke luidsprekers niet zo goed zal gaan. Echter als ze luidsprekers moeilijk is zoals een electrostaat zal het wel goed gaan want de esl-57 (die ik ook heb) is lastig maar de Quad II is erop gebouwd en dit gaat perfect.
He NANDO welkom hier..nando schreef:Hoi allemaal,
Ben hier maar eens gaan kijken en aangemeld op uitnodiging van weidok. Ik heb zelf vrijwel geen enkele zelfbouw spullen of ervaring met bouwen ervan. Dus ik voel me een vreemde eend in de bijt.
Ik vind het echter wel interessant dat jullie een luisterdag willen organiseren en wil dan ook wel van de partij zijn. Mijn vriendin is echter zwanger en loopt in die tijd redelijk naar het eind, dus of ik kan komen is niet helemaal zeker.
Mocht ik komen, kan ik mijn kleine buizenblokjes meenemen. Het is erg oud spul maar doet het erg fijn. Ik heb namelijk een hele set van Quad spullen en hierin zitten oude Quad II buizen mono blokken van 15 watt per kant.Leeuwarden schreef:Nog iemand met buizeneindtrappen?
Mag vanzelfsprekend zijn dat echte hele moeilijke luidsprekers niet zo goed zal gaan. Echter als ze luidsprekers moeilijk is zoals een electrostaat zal het wel goed gaan want de esl-57 (die ik ook heb) is lastig maar de Quad II is erop gebouwd en dit gaat perfect.
Geweldig dat je met de buizenbakjes wilt komen..
Noteer je wel in ons lijstje
en we zien wel hoe een ander komt...
Waarom zoveel versterkers? Ik meende dat de UcD modellen en de Bryston die komen eigenlijk al beter waren dan wat de meeste hebben en ook alles kunnen trekken.
Ik kan ook nog wel een 5.1 receiver meenemen die opgesplits kan worden in 2x2 met ieder een eigen bron. kunnen we naar 2 sets tegelijk luisteren..
met verschillende bronnen... 
Ik kan ook nog wel een 5.1 receiver meenemen die opgesplits kan worden in 2x2 met ieder een eigen bron. kunnen we naar 2 sets tegelijk luisteren..
Wel een mooi aanbod Nando, maar ik denk dat we voorlopig genoegnando schreef:Tja een verplaatsbare ab eindversterker... ik heb een set Musical Fidelity xa200 mono eindversterkers... 200 watt 8 ohm, 400 watt 4 ohm, 500 watt 2 ohm (1 ohm = plumpuding??).
Maar om nu erg afhankelijk van mij te worden is niet verstandig denk ik.
keuze met de eindversterkers hebben...
2 * UcD's , Bryston ( is die klasse AB ??) en Nando's mono buizen
eindtrappen...
De mission (of die moeten jullie slecht vinden ??) gaat mee als
zeg maar backup.... en ik vind em nog steeds heel muziekaal ??
Van de ASR Emitter versterker (porcino) heb ik geen gegevens ??
Maar de hoofdzaak is dat we lekker naar verschillende speakers
gaan luisteren en gaan genieten van de aangeboden muziek
En hoever de zelfbouwers op de luisterdag zijn met hun projecten.. ?
Ach dat zien we in oktober wel
Ik zal een paar weken van te voren wel een luisterschematje
in elkaar knutselen uiteraard met jullie goedkeuring
Dat mag iemand anders met goede ideeen ook doen hoor
maakt mij niet uit ?
En dan zien we wel hoeveel eindtrappen er dan beschikbaar zijn ?
Dat is waar, maar geeft niet, zolang ik in de buurt ben gaat dat ding doen wat er van wordt verwacht, dus beter dan die UcD's natuurlijk...KT88 schreef:Wellicht ten overvloede: klasse AB versterkers werken tot een bepaald (meestal gering) vermogen ook in klasse A.
E.e.a. is ook afhankelijk van de belastingimpedantie.
Hetzelfde geldt toch ook voor klasse A versterkers? Alleen is het vermogen dat hij in A werkt wat hoger, daarboven gaat hij ook naar AB.KT88 schreef:Wellicht ten overvloede: klasse AB versterkers werken tot een bepaald (meestal gering) vermogen ook in klasse A.
E.e.a. is ook afhankelijk van de belastingimpedantie.
No Real Bass (geintje). waar NRB Het is de voorloper van de ST. Ik had hem eigenlijk gekocht als versterker voor een subwoofer maar als gewone versterker doet hij z'n werk ook wel goed. Hij levert 250 Watt aan 8 Ohm en 400 Watt aan 4 Ohm.weidok schreef:waar staat NRB eigenlijk voor ??
De foto is van de ST maar de NRB ziet er hetzelfde uit:

Overigens heb ik geen idee waar NRB voor staat.
Als subwoofer versterker schijnt die Bryston ook HEEL goed te zijnrichard schreef:No Real Bass (geintje). waar NRB Het is de voorloper van de ST. Ik had hem eigenlijk gekocht als versterker voor een subwoofer maar als gewone versterker doet hij z'n werk ook wel goed. Hij levert 250 Watt aan 8 Ohm en 400 Watt aan 4 Ohm.weidok schreef:waar staat NRB eigenlijk voor ??
De foto is van de ST maar de NRB ziet er hetzelfde uit:
Overigens heb ik geen idee waar NRB voor staat.
Mooie klasse AB al zeg ik het zelf .......
Genoeg power... ook voor 3 pitters zeer geschikt
Mooi om te lezen dat deze luister middag doorgaat en het assortiment apparatuur is zeer indrukwekkend
Alleen jammer dat ik er niet bij kan zijn maar als er in de toekomst weer zo`n dag georganiseerd wordt dan doe ik mijn best om er bij te kunnen zijn, en zal dan graag de Jordan JX92s Cantate speakers demonstreren en ook zou ik dan de Pro-Ject Xpression mkII draaitafel mee kunnen nemen.
Ik wens alle deelnemers veel plezier op deze luistermiddag.
Groetjes Kevin
Alleen jammer dat ik er niet bij kan zijn maar als er in de toekomst weer zo`n dag georganiseerd wordt dan doe ik mijn best om er bij te kunnen zijn, en zal dan graag de Jordan JX92s Cantate speakers demonstreren en ook zou ik dan de Pro-Ject Xpression mkII draaitafel mee kunnen nemen.
Ik wens alle deelnemers veel plezier op deze luistermiddag.
Groetjes Kevin
Hoi Kevin als alles goed gaat is het zeker de bedoelingHififiel schreef:Mooi om te lezen dat deze luister middag doorgaat en het assortiment apparatuur is zeer indrukwekkend![]()
Alleen jammer dat ik er niet bij kan zijn maar als er in de toekomst weer zo`n dag georganiseerd wordt dan doe ik mijn best om er bij te kunnen zijn, en zal dan graag de Jordan JX92s Cantate speakers demonstreren en ook zou ik dan de Pro-Ject Xpression mkII draaitafel mee kunnen nemen.
Ik wens alle deelnemers veel plezier op deze luistermiddag.
Groetjes Kevin
vaker zo'n dag of middag te organiseren
De dt's vergeten we deze eerste dag even .. kan altijd nog
De hoofdzaak is om elkaars (zelfbouw)luidsprekers en natuurlijk
ook de ucd's te beluisteren..
Natuurlijk ben je welkom om de Jordan's te komen demonstreren..
maar we houden iedereen op dit forum graag op de hoogte..
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Beetsterzwaag is net een uurtje rijden van Den Helder..
IJs en weder dienende kan ik mijn bus wel volladen met wat apparatuur:
- Burmester 808MK3
- Audion SE 300B-XLS (bekend van de site)
- De nieuw te bouwen UcD700AD (zal wel af zijn tegen die tijd..)
- Trosje lederen interlinks, Silver en Fetish Gold
- Velleman K8020 gemodificeerd (als ie nog niet verkocht is dan)
- iPodje met herrie
- Mercedes Vito met 8 woofers en 3500W-RMS (voor buiten ;^)
Is daar ruimte voor en behoefte aan??
Kees
IJs en weder dienende kan ik mijn bus wel volladen met wat apparatuur:
- Burmester 808MK3
- Audion SE 300B-XLS (bekend van de site)
- De nieuw te bouwen UcD700AD (zal wel af zijn tegen die tijd..)
- Trosje lederen interlinks, Silver en Fetish Gold
- Velleman K8020 gemodificeerd (als ie nog niet verkocht is dan)
- iPodje met herrie
- Mercedes Vito met 8 woofers en 3500W-RMS (voor buiten ;^)
Is daar ruimte voor en behoefte aan??
Kees
He Roland een hoorn ?? natuurlijk willen we die horenRoland schreef:Hoi
Het lijkt mij ook nog steeds erg leuk om te langs te komen! Ben ik welkom als ik een prototype van mijn nieuwe hoornluidspreker meeneem? Waarschijnlijk zijn ze tegen die tijd wel toonbaar.
Groeten Roland
bedoel je deze ? zal de lijkt maar aanpassen lijkt mij...ok

PS
ik hoop dat mijn "Waddenhoorn" tegen die tijd demoklaar heb
maar dat gaat zeker lukken..
Eigelijk zoek ik iemand die de invloeden van zo'n "K-slot"
kan meten.. maar dat zie ik na de zomer wel
He Kees je bent altijd welkom.. zal je op de lijst zetten..audiomanics schreef:Beetsterzwaag is net een uurtje rijden van Den Helder..
IJs en weder dienende kan ik mijn bus wel volladen met wat apparatuur:
- Burmester 808MK3
- Audion SE 300B-XLS (bekend van de site)
- De nieuw te bouwen UcD700AD (zal wel af zijn tegen die tijd..)
- Trosje lederen interlinks, Silver en Fetish Gold
- Velleman K8020 gemodificeerd (als ie nog niet verkocht is dan)
- iPodje met herrie
- Mercedes Vito met 8 woofers en 3500W-RMS (voor buiten ;^)
Is daar ruimte voor en behoefte aan??
Kees
wat je het liefst wilt laten horen kun je altijd nog beslissen toch ?
Trosje lederen interlinks klinkt al erg muzikaal
Maar interlinks zijn ook welkom
Audion ?? Buizenversterker ?

