Tja...

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Pjotr schreef:
Precies Raymond,

En daarom is een site als Hifi.nl die gewoon zijn brood moet verdienen met juist die mystiek om audio helemaal niet iets om aandacht aan te schenken. Het is gewoon een handels/advertentie portal, met navenante bla bla verhalen, meer niet.
Ja precies, er staan iets te veel advertenties op van merken en producten waar ze recensies over schrijven om ze echt serieus te kunnen nemen.

Groeten Mark
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Wel een handels en advertentie portal met +100.000 uniek bezoekers per dag als ze daar tenminste eerlijk in zijn. Dus zo obscuur zijn ze nu ook weer niet.

Groeten Roland
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Het is gewoon heel simpel: De mening van deze persoon stond al vast voordat hij binnen was.

Om bevestiging te zoeken haalt hij dan projecten aan die verre van af zijn, of commercieele producten die hun beloften verre van waar konden maken. Over de rest wordt helaas geen woord gerept!

Maarja, het kan ook niet anders: hifi.nl wil nog graag langer sjoelschijfjes, CD demagmetiseer machines, en high-end speakers reviewen, en daar vooral ook een smak geld voor krijgen. Als ze nu gaan vertellen dat DIY audio ueber geweldig is, dan kunnen ze de zaak wel sluiten ;)

(trouwens, topictitel mag wat wat handiger, want ik had zonder dit gezien te hebben al een ander topic over dit artiekel gestart :P Ook ander subforum mnisschien, gaat immers over de DDIY2006).

Moet je dit gewoon maar laten varen: nee! En daarom een dikke pluim naar Sander!

Kijk het is niet alleen de persoon die het artiekel schrijft. Die zal me een zorg zijn. Maar bedenk hoevel mensen het gaan lezen! Maarja, die verwachten misschien ook niet veel anders... Is nog steeds geen rede om het hierbij te laten.

Edit: Bedankt Leeuwarden =D>
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Het is natuurlijk erg makkelijk om Hifi.nl nu te bekritiseren, nu ze geen weerwoord geven. Ik ben het ook niet vaak eens met hun conclusie's, maar kan ik wel zeggen dat er zeker goede recenseurs tussen zitten.

Het is gewoon heel erg moeilijk om iets als een gevoel, geluidsbeeld etc over te brengen. In iedere huiskamer zitten wel de nodige kanttekeningen in de acoustiek.

ik heb op de VAD eens mee mogen luisteren naar de verschillende kabels die Nordost maakten (kosten allemaal een vermogen) ze lieten je gedurende 2 minuten naar een kabel luisteren en dan mocht de groep vertellen wat ie ervan vond. Je had moeten zien hoe de non-verbale communicatie van die gast was, fantastisch. En velen hoorden/zagen ook duidelijk wat de man bedoelde, echt waar, veel opener, gedetaillerd etc etc, en dat werd steeds beter naarmate de kabels ook duurder waren. :D :roll:
Ik hoorde ook wel verschil, maar dat was allemaal heel erg subjectief welke nu jouw smaak was.....
Zo zie je maar hoe persoonlijk Hifi is.

Blijkbaar vinden veel mensen hifi.nl toch een leuke site gezien de bezoekersaantallen (ik kijk er nauwelijks op overigens..), en zijn we de enigen die het wél bij het rechte eind hebben........... :roll:

Het is volstrekt duidelijk voor mij dat deze man inderdaad niet de meest geschikte was om een dag als deze te vertegenwoordigen op Hifi.nl.

Daarom ben ik ook erg blij met de manier waarop sander dit in zijn 2e mail aanpakte, en ik hoop dat ie die vent eens een poepje laat ruiken!
Heeft ie al gereageerd Sander?

BTW, ik zou willen dat IK de eigenaar was van Hifi.nl, kon ik stoppen met werken geloof ik :D

Wowly
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

jeroen_d schreef:
Ik vind jouw opstelling prijzenswaardig maar ik vrees dat deze man er helemaal niet op uitnodiging was en dat dit hele stukje een vooropgezet doel had. Ik kan het natuurlijk ook mis hebben en een te pessimistische kijk, alleen is het zo dat mijn goede vertrouwen keer op keer beschaamd wordt. Vooral als er commerciële belangen zijn.
Over dat vooropgezette doel kan ik verder niks zeggen, maar ik kan idd wel bevestigen dat deze man er niet op uitnodiging was (dan hadden we hem immers ook geen entree laten betalen). Naast dit bezoek - op eigen in initiatief - heeft hifi.nl ook geheel uit eigen beweging - nog voordat ik kans zag hiertoe een verzoek in te dienen - een aankondiging geplaatst van DDIY2006, en die was op geen enkele wijze neerbuigend richting zelfbouw.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Wowly schreef:
Het is natuurlijk erg makkelijk om Hifi.nl nu te bekritiseren, nu ze geen weerwoord geven.
Het is net zo makkelijk als hun artiekel over de DDIY2006.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Hallo Daniel,

Denk ook dat Hifi.nl er zelf buiten staat.

Erik Vermeulen was gewoon de verkeerde man op de verkeerde plaats die beter bij zijn dochtertje had kunnen blijven om sprookjes voor te lezen. Hij heeft werkelijk totaal niet begrepen waar het met de DDIY-dag om ging en ik ben bang dat ie het ook nooit zal begrijpen.

Een gemiste kans dus. Laten ze volgend jaar maar iemand sturen die wat meer affiniteit met het onderwerp heeft. Iemand die niet er op uit is om ahhh en ohhh te roepen en zwaar teleurgesteld is als ie dat niet kan.

Ook uit de antwoorden aan Sander blijkt dat ie graag ahhh en ohhh roept en om voorbeelden daarvan vraagt. Dat is waar het bij zelfbouw helemaal niet om gaat en waar de DDIY-dag helemaal niet voor bedoeld is, iig niet wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

deepspace schreef:
Ook ander subforum mnisschien, gaat immers over de DDIY2006).
OK
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Pjotr schreef:
Ook uit de antwoorden aan Sander blijkt dat ie graag ahhh en ohhh roept en om voorbeelden daarvan vraagt. Dat is waar het bij zelfbouw helemaal niet om gaat en waar de DDIY-dag helemaal niet voor bedoeld is, iig niet wat mij betreft.
Ook al heb je helemaal gelijk, en was ik zelf niet aanwezig, denk ik zeker wel wat er enkele "ahh's en ohhh's" te vinden waren. Het artiekel stuurt hier overduidelijk expres niet op aan.
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

Pjotr schreef:
Hallo Daniel,

Denk ook dat Hifi.nl er zelf buiten staat.

Erik Vermeulen was gewoon de verkeerde man op de verkeerde plaats die beter bij zijn dochtertje had kunnen blijven om sprookjes voor te lezen. Hij heeft werkelijk totaal niet begrepen waar het met de DDIY-dag om ging en ik ben bang dat ie het ook nooit zal begrijpen.

Een gemiste kans dus. Laten ze volgend jaar maar iemand sturen die wat meer affiniteit met het onderwerp heeft. Iemand die niet er op uit is om ahhh en ohhh te roepen en zwaar teleurgesteld is als ie dat niet kan.

Ook uit de antwoorden aan Sander blijkt dat ie graag ahhh en ohhh roept en om voorbeelden daarvan vraagt. Dat is waar het bij zelfbouw helemaal niet om gaat en waar de DDIY-dag helemaal niet voor bedoeld is, iig niet wat mij betreft.
Helemaal met je eens. Dat was ook de achterliggende gedachte bij mijn berichtje. Hifi.nl valt weinig te verwijten. Zij hebben immers geheel belangeloos en uit eiger beweging aandacht besteed on ddiy2006. Als ze al wat te verwijten valt, is het inderdaad dat ze de verkeerde persoon gestuurd hebben.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

daniel schreef:
Zij hebben immers geheel belangeloos en uit eiger beweging aandacht besteed on ddiy2006.
Waar blijkt dat uit dan?
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Bericht door Rob Dingen »

Hoi

Ook ik heb hem een mailtje gestuurd wel wat minder schokkend als dat van Sander :lol:
Hoi Erik

Na het lezen van je stukje vind ik dat je het zelf bouwen wel heel erg negatief neerzet.
Ben zelf ook op de dag geweest en heb overal de spullen net als jij beluistert.
Ook ik ben van mening dat het niet overal perfect was maar kun je mij eens een High End beurs noemen waar het wel erg goed klinkt met een paar kleine uitzonderingen daargelaten.
Ook is het zo dat als je ergens gaat luisteren en je hebt wat ervaring dan hoor je snel de beperking van de ruimte of andere akoestische problemen.
Als je daar een beetje doorheen weet te prikken kun je best horen of ergens potentie in zit.
En over af gesproken waneer is iets af op het moment dat een product beschikbaar komt voor de consument of na de 3e upgrade mogelijkheid van betreffende speaker?
Natuurlijk blijf je als hobbyist knutselen maar dat doet een goede commerciële luidspreker bouwer ook.
Ik heb hier thuis wel een aardige set speakers staan.
Als je wilt ben je welkom.

MvrGr
Rob
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

deepspace schreef:
daniel schreef:
Zij hebben immers geheel belangeloos en uit eiger beweging aandacht besteed on ddiy2006.
Waar blijkt dat uit dan?
Die aankondiging bijvoorbeeld. Daar hadden wij niet om gevraagd, dat hebben ze zelf gedaan. En in die aankondiging was niets tendentieus te vinden.
Als ze echt iet 'tegen' zelfbouw zouden hebben, zouden ze ons gewoon genegeerd hebben. Hoe zat het ook al weer: beter slechte publiciteit dan geen publiciteit? voor hun zou dat dan omgekeerd gelden.

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Een recensent is ook maar een mens. Gelukkig zullen de meeste zo niet alle zelfbouwers zich hier weinig van aantrekken. Net zoals een artiest zich weinig aan zal trekken van die ene slechte recensie.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Oke, fair enough.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

daniel schreef:
deepspace schreef:
daniel schreef:
Zij hebben immers geheel belangeloos en uit eiger beweging aandacht besteed on ddiy2006.
Waar blijkt dat uit dan?
Die aankondiging bijvoorbeeld. Daar hadden wij niet om gevraagd, dat hebben ze zelf gedaan. En in die aankondiging was niets tendentieus te vinden.
Dat zegt eigenijk helemaal niets. Als ik zelfbouw negatief zou willen weerspiegelen, zou ik dat beslist niet rechtstreeks doen, want dat is veel te doorzichtig. Allereerst zou ik de indruk wekken er welwillend tegenover te staan, om vervolgens zwaar teleurgesteld te zijn. Maar...
daniel schreef:
Als ze echt iet 'tegen' zelfbouw zouden hebben, zouden ze ons gewoon genegeerd hebben.
... desondanks kan je het hiermee toch wel eens bij het rechte eind hebben, want met een dergelijk artikel heeft hifi.nl zichzelf behoorlijk te kakken gezet. Ik kan me niet indenken dat ze daarbij gebaat zijn, of zelfs maar die illusie hebben.
Duck Twacy
Berichten: 528
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Rob Dingen schreef:
Hoi

Ook ik heb hem een mailtje gestuurd wel wat minder schokkend als dat van Sander :lol:
Hoi Erik

Na het lezen van je stukje vind ik dat je het zelf bouwen wel heel erg negatief neerzet.
Ben zelf ook op de dag geweest en heb overal de spullen net als jij beluistert.
Ook ik ben van mening dat het niet overal perfect was maar kun je mij eens een High End beurs noemen waar het wel erg goed klinkt met een paar kleine uitzonderingen daargelaten.
Ook is het zo dat als je ergens gaat luisteren en je hebt wat ervaring dan hoor je snel de beperking van de ruimte of andere akoestische problemen.
Als je daar een beetje doorheen weet te prikken kun je best horen of ergens potentie in zit.
En over af gesproken waneer is iets af op het moment dat een product beschikbaar komt voor de consument of na de 3e upgrade mogelijkheid van betreffende speaker?
Natuurlijk blijf je als hobbyist knutselen maar dat doet een goede commerciële luidspreker bouwer ook.
Ik heb hier thuis wel een aardige set speakers staan.
Als je wilt ben je welkom.

MvrGr
Rob
Beste Rob,

Je speakers horen bij mij tot de top 3 die ik ooit gehoord heb (dat is dus inclusief commerciele modellen). (tenminste als het nog steeds de Focal Audiom 3-weg is).
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Bericht door Rob Dingen »

Hoi Duck Twacy

Ja het is nog steeds dezelfde speaker.

Rob
Gebruikersavatar
Maurice
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 12 dec 2004, 21:27
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Maurice »

vigier schreef:
Een mooi voorbeeld van een grote groep mensen die voor gek is gezet was de stunt van Phoenix Gold (een fabrikant die audio apparatuur voor in de auto maakt). ......................................................................................................................
Aan het einde van de show de deksel eraf geschroefd en de Phoenix Gold laten zien. --> stilte.
Lol, ik heb een keer een vergelijkbare demonstratie meegemaakt!
Dit was op de presentatie van de nieuwste en meest innovatieve ontwerp van een audiofabrikant, waar ik was met de elektrozaak waar ik werkte.

We konden plaatsnemen op stoelen waar enorme zuilen tegenover stonden opgesteld.
Muziek.... De presentator tettert er door heen, want de speakers zouden super klinken, of niet soms?
Nou, ik vond het zwaar tegenvallen. Miste hoog, miste wat in het lage middengebied en het laag bonkte en leek vanuit een rare positie te komen (uit een speaker), was de andere speaker defect of zo?

Maar goed, de zaal was wel enthousiast, waarop de presentator begint te lachen. Vervolgens trekt hij de doeken voor de speakers weg en wat zien wij?
De nieuwste Bose accoustimass 15, nu met actieve sub!
Kan zich makkelijk meten met de grootste speakers! :?


Enne, erg jammer dat ik niet bij de DDIY2006 kon zijn, volgend jaar hoop ik er wel bij te kunnen zijn!
En die Erik? Ach, tja, pfff, slechte journalistiek...
Guido Tent
Ook commercieel actief
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 31 mar 2006, 11:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Tja...

Bericht door Guido Tent »

Leeuwarden schreef:
Neem een lekker drankje, leun achterover and enjoy:

http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1799

Het begint hoopvol, het laatste plaatje is ook goed. Maar daar tussenin heeft hij geloof ik nog wat hulp nodig....
Hoi allemaal,

Ik vond het verslag van Erik onvolledig, en miste de kruiden. Zonder nu in goed / slecht verwoordingen te vervallen, ik heb dingen gehoord met veel potentie, maar er zat ook vanalles tussen waar ik het na 3 seconden wel gehoord had. Wat je je daarbij moet realiseren is dat er veel zelfbouwers bij zijn die net begonnen zijn, en ook komen om te luisteren. Volgend jaar zijn ze weer een jaar verder, alle begin is moeilijk. Jammer dat zo'n nuance ontbreekt op het verslag bij hifi.nl

Mijn eigen demo vond ik wat neuzig klinken, maar wel mooi open en homogeen, en schoon. Bij complex werk bleek 9 watt triode soms toch tekort te schieten....

Erik heeft niet alle demo's beluisterd, constateer ik uit z'n verslag. Het leek me ook lastig, want de dag was vol en druk. Maar schrijf dat dan op, en beperk je conclusies.

Over het entreegeld: Een beetje journalist komt gewoon op uitnodiging, en dan nog, 10 euro is niet veel geld als je daar ook nog een heerlijke lunch voor krijgt !

Ik vond het een leuke dag, omdat er overal enthousiasme straalde, en wederzijdse belangstelling was. Wel wat chaotisch, maar wat mij betreft volgend jaar dus weer.

groetjes

Guido
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Topicnaam is wat ongelukkig gekozen Jan, heb het topic nu pas opgemerkt.

Het verhaal heeft ook bij mij wat kwaad bloed gezet.
Sander en alle betrokkenen; ik sta volledig achter jullie standpunt.

Heb vorige week in Antwerpen 'Scandic hotel' enkele demos bijgewoond, de B&W demo bvb vond ik zeker niet beter klinken als mijn Concaves bij mij thuis. Jaja, bescheidenheid siert een sinjoor :lol:

Nu, meneer Vermeulen, "ik vind jou lief maar wens over de door jou geschreven onzin natuurlijk niet verder meer te argumenteren, want dat blijkt pure tijdsverspilling te zijn".

Ed.
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Rob Dingen schreef:
Hoi Duck Twacy

Ja het is nog steeds dezelfde speaker.

Rob
Bij mij doet Rob zijn speaker het nog iets beter.
Hij zit bij mij in de top 2. Mijn inspiratie voor de Grand utopia clone, leten we maar zeggen.
Ik denk dat menigt productie speaker zich daarop kapot bijt.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

asterduk schreef:
Topicnaam is wat ongelukkig gekozen Jan, heb het topic nu pas opgemerkt.

Het verhaal heeft ook bij mij wat kwaad bloed gezet.
Sander en alle betrokkenen; ik sta volledig achter jullie standpunt.

Heb vorige week in Antwerpen 'Scandic hotel' enkele demos bijgewoond, de B&W demo bvb vond ik zeker niet beter klinken als mijn Concaves bij mij thuis. Jaja, bescheidenheid siert een sinjoor :lol:

Nu, meneer Vermeulen, "ik vind jou lief maar wens over de door jou geschreven onzin natuurlijk niet verder meer te argumenteren, want dat blijkt pure tijdsverspilling te zijn".

Ed.
Weet je Ed, het was eerlijk gezegd niet mijn bedoeling om de recensie serieus te nemen. Wat hij schrijft is niet serieus te nemen. Vandaar dat ik dit topic in de kantine had gezet. Het is van daaruit op verzoek van iemand in de DDIY2006 rubriek gezet. Om de simpele reden dat er veel serieuze recties op kwamen (en terecht!)

Jan
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

........
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Moeten we die jongens ook even waarschuwen?

http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=37832

Je weet maar nooit wie er opduikt... :twisted:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Leeuwarden schreef:
Moeten we die jongens ook even waarschuwen?

http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=37832

Je weet maar nooit wie er opduikt... :twisted:
welke jongens ?? :oops: :oops: :oops:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”