Luisterdag ZelfbouwAudio in het Noorden 21 oktober 2006.....

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

sietse schreef:
Dus, ik kom met mijn driepitters en mijn voorversterker.
Mijn voorversterker heeft geen phono ingang. Nooit aan toe gekomen.
Was ik even vergeten te melden.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

sietse schreef:
sietse schreef:
Dus, ik kom met mijn driepitters en mijn voorversterker.
Mijn voorversterker heeft geen phono ingang. Nooit aan toe gekomen.
Was ik even vergeten te melden.
Lijkt mij ook verstandiger om de draaitafels thuis te laten..
zijn vrij kwetsbaar... en lp's willen ook wel een kromtrekken
dat zou zonde zijn.. maar als er iemand is die perse z'n
draaitafel wil laten horen ..op de mission zit een md/mc
voorvoortrap..

mijn draaitafel zit met beugels vast aan de muur...
dus is vrij lastig om die zo even mee te nemen :)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Bericht van nog 2 belangstellenden.. :)

dre en tino zijn ook van de partij,wij kijken er al naar uit ..

zal de lijst .. aanpassen !!!
weet niet of ze eventueel wat meenemen ???
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Veertig euro zaalhuur... dat zoiets nog bestaat in 2006. Fantastisch!
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Leeuwarden schreef:
Veertig euro zaalhuur... dat zoiets nog bestaat in 2006. Fantastisch!
jeb.. het kan dus...
hou pagina 1 bericht 1 vooral in de gaten..
probber alles zo goed mogelijk 1 een bericht
samen te vatten ok.. :)
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

richard schreef:
Voor de muziek lijkt het me wel leuk dat degene die zijn luidsprekers demonstreert ook de muziek er bij zoekt die er lekker op klinkt.
Hier ben ik het wel mee eens. Luidsprekers worden vaak voor een bepaalde soort muziek gebouwd en de maker mag van mij gerust laten horen wat hier dan goed op klinkt.
richard schreef:
Als bron heb ik de Technics A10 in de aanbieding, deze is ook geschikt voor DVD-A (en heeft een upsamplingfunctie) maar misschien doet de Denon dit ook al.
Upsampling voor DVD-A?? Deze zijn al 192Khz op mijn speler.
Ik vermoed dat je CD upsampling bedoeld, dat doet de Denon niet.
Er zitten intern Burr Brown DAC's in, deze zijn zeker niet slecht maar klinken toch anders als de DAC's in mijn reciever [Denon 3806]. Ik heb nog niet grondig uitgetest welke beter zijn....
De Technics lijkt me zeker geen slechte speler. Mijn Denon was 1 van de eerste spelers van Denon met DVD-A erop [helaas geen SACD].
Ik heb zelf ook nog een Denon DCD735 staan, deze heeft ook volume regeling via de remote. Dit alleen ter vermelding voor het geval dat....
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Eeeuuuuh...hum...., d'r kunnen maar 12 cd spelers tegelijk op mijn voorversterker worden aangesloten.... :-k :D
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

sietse schreef:
Eeeuuuuh...hum...., d'r kunnen maar 12 cd spelers tegelijk op mijn voorversterker worden aangesloten.... :-k :D
:D Ik doelde er meer op dat als dit handig is en er iets gebeurt met de HK van Weidok, of als we de ruimte toch in tweeen splitsen ik evt ook nog een CD speler met AB volume regeling heb. De DVD speler heeft dit niet..
Ik laat hem in eerste instantie gewoon thuis hoor :P
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

mluyben schreef:
sietse schreef:
Eeeuuuuh...hum...., d'r kunnen maar 12 cd spelers tegelijk op mijn voorversterker worden aangesloten.... :-k :D
:D Ik doelde er meer op dat als dit handig is en er iets gebeurt met de HK van Weidok, of als we de ruimte toch in tweeen splitsen ik evt ook nog een CD speler met AB volume regeling heb. De DVD speler heeft dit niet..
Ik laat hem in eerste instantie gewoon thuis hoor :P
neem gewoon die speler mee die jij het muzikaalste vind klinken
het blijft bij 1 luisterruimte.. de zaal is wel in tweeen te delen
er zit een vouwwand in.. maar die laat teveel geluid door
denk niet dat dat een succes zal zijn :) :)
dus welke speler zal ik in de lijst zetten ?
cd of dvd ? :idea:
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

weidok schreef:
dus welke speler zal ik in de lijst zetten ?
cd of dvd ? :idea:
Ik neem gewoon de DVD speler mee. Het is mij meer te doen om het verschil te horen tussen een redelijk goede DVD speler en een goede CD speler [ik neem dat de HK een goede speler is :wink: ] dan om er een hele reeks CD spelers te hebben staan.
Of iemand moet het idee hebben dat die Denon CD speler een aanwinst zou zijn...
Voor de DVD-Audio hoef ik de DVD niet mee te nemen daar dit bijna allemaal 5 kanaals is.
Ik gebruik dagelijks de DVD speler via de DAC's van mijn receiver omdat dit makkelijker gaat met overschakelen van 5 naar 2 kanaals. en alleen op zolder [mijn hobbie ruimte] de CD speler.
Dus zoals je merkt gaat gemak bij mij soms voor. Ik weet daardoor ook niet zeker of de DAC's van de speler beter zijn dan de receiver..
Je raakt gewend aan het geluid van de een...
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Als je kunt zou ik die Denon cd speler toch meenemen. De dvd spelers die ik hier thuis wel heb gehoord, kunnen niet op tegen een gewone cd speler.
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Het zijn maar kleine apparaten, dus ik neem ze beide wel mee.
DVD is licht gemodificeerd. CD is standaard. Worden ze niet gebruikt is het ook goed.
Ik heb ook nog een paar 'needles' met JBL speakers erin, als er ruimte in de auto is neem ik die ook wel mee. Dit zijn ook van die kleine 'prul' dingen.
En wil niemand ze horen ook goed, ik moet toch rijden dus of de auto vol of half vol is maakt me niet uit. :D

Lijkt me een leuke dag worden. Hopelijk is het weer niet al te slecht ivm laden/lossen.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Best wel ruim zo'n Corvette...

:mrgreen:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Leeuwarden schreef:
Best wel ruim zo'n Corvette...

:mrgreen:
Ja, Je kan nog net je tandenborstel meenemen.
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Tandenborstel en een weekend tas, precies genoeg dus :twisted:

Wij zijn er zelfs voordat de kids er waren mee op vakantie geweest.
Dus tent, slaapzakken, luchtbedden, kleren kon allemaal mee.
Wel uit eten, kookgerei kon niet mee. 8)

Maar luidsprekers passen er inderdaad niet in. Dus ik pak de familie bak wel :roll:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Hebben we ook nog iemand die een los verplaatsbare conventionele klasse AB eindversterker heeft en kan meebrengen?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Ik kan een Creek versterker en een Bryston eindversterker (zonder voorversterker) meenemen.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

richard schreef:
Ik kan een Creek versterker en een Bryston eindversterker (zonder voorversterker) meenemen.
Mooi richard een bryston... eindtrap als die op de voortrap
van sietse past (neem aan van wel) dan zet ik die eindtrap
zeker op ons lijstje.. denk dat de anderen het daar wel mee
eens zullen zijn ??

Die creek kun je daar de voor- en eindtrap van scheiden ??

Sietse hoeveel eindtrappen kunnen er eigenlijk op jouw
voortrap ??
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Nog iemand met buizeneindtrappen?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Leeuwarden schreef:
Nog iemand met buizeneindtrappen?
Moeten we daar ook nog rekening houden met
"grote" stroomverbruikers ????

Maar het idee is niet slecht... ??
Buizenweergave mogen we zeker niet
met "slecht" en niet "echt" afdoen..
blijft mij ook bezig houden...

Weet dat je een "versterkerfreak" bent Leeuwarden :)

Tijd zat om wellicht iets te regelen..
dus moet kunnen.. toch ??
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Tja, als iemand er eentje heeft wel... :D
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Leeuwarden schreef:
Tja, als iemand er eentje heeft wel... :D
wie weet trekt er nog iemand een blik buizen open :) :)
hoeft ook niet echt een stroomvreter te zijn ??

we zien wel..... zou de cd speler HK 7600 genoeg
'kwaliteit" in huis hebben of hebben jullie een ander voortstel

zit wel een regelbare uitgang op dus zou zo op de bryston
eindtrap kunnen toch ???
een losse dac kan ook nog ... hmmm
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

sietse schreef:
Hebben we ook nog iemand die een los verplaatsbare conventionele klasse AB eindversterker heeft en kan meebrengen?
Ik vroeg het eigenlijk om, als we tijd hebben, dit es te vergelijken met de klasse D amps. En dan allemaal met de zelfde voorversterker.
Dit ook vanwege de lopende discussies.
Ik meen dat ik twee stereo eintrappen kan aansturen, maar ben ff niet zeker. Heb daar ooit es wat aan veranderd. Maar ompluggen werkt altijd.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

weidok schreef:
Mooi richard een bryston... eindtrap als die op de voortrap
van sietse past (neem aan van wel)
Vast wel, er zitten rca en xlr aansluitingen op
Die creek kun je daar de voor- en eindtrap van scheiden ??
Nee.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

richard schreef:
weidok schreef:
Mooi richard een bryston... eindtrap als die op de voortrap
van sietse past (neem aan van wel)
Vast wel, er zitten rca en xlr aansluitingen op
Die creek kun je daar de voor- en eindtrap van scheiden ??
Nee.
Er zitten bij mij doodgewone tulpconnectortjes op. Ik denk dat de Bryston alleen wel voldoende is. Gewoon es de eindtrappen vergelijken met een zelfde voorversterker en cd speler.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”