Luisterdag 27 mei te Breda!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Vraagje, ivm de derde ruimte, is er iemand die goede stekkerblokken/interlinks en luidsprkerkabels meen kan nemen voor de 3e ruimte.

Ivm de derde ruimte kan iedere groep nu 3 kwartier genieten, ipv 1 uur. Scheelt maar een uurtje. Ik heb nog wel de invulling vrij van 2 luistersets in de derde ruimte, dus misschien dat we daar de meest geliefde sets kunnen laten horen? Of misschien wel een herhaling van de eerder gehoorde set waar iedereen zo over te spreken was?

DIY-Freak heeft al aangeboden om wat extra spullen mee te nemen, mijn dank hiervoor!!

Wowly

PS: probeer alle communicatie via dit forum te doen, via een PB of in dit draadje, ik ben dadelijk weer bij mijn ouders's huis, en kan mijn email niet lezen. BVD

Edit: spullen zijn dorgemaild naar EDO!
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Ik neem ook nog 2 x 5 meter NAC A5 speaker kabel van NAIM mee. Misschien eens een luistervergelijk te houden.
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

ik heb nog wel wat diy interlinks liggen. Neem ik wel mee.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

rho schreef:
Ow, minder dan UcD? Ik hoor soms andere dingen, maar persoonlijk denk ik dat het een marginaal verschil zal zijn tussen de 2 en dus vooral smaakgebonden zal zijn. We zullen het wel merken, morgen. :)

Ondertussen is m'n pakketje AMP6 ook binnen. :D
Ik weet niet of het rustig genoeg is morgen om goed genoeg de verschillen te horen. Ik vond in ieder geval, nadat ik beide amps zelf vergeleken had, de volgende review erg herkenbaar: http://www.tnt-audio.com/ampli/udc180_e.html Onder de beschrijving van het geluid van de UcD wordt vergeleken met de T-amp en ik sluit me aan bij hoe dit is opgeschreven.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

jeroen_d schreef:
rho schreef:
Ow, minder dan UcD? Ik hoor soms andere dingen, maar persoonlijk denk ik dat het een marginaal verschil zal zijn tussen de 2 en dus vooral smaakgebonden zal zijn. We zullen het wel merken, morgen. :)

Ondertussen is m'n pakketje AMP6 ook binnen. :D
Ik weet niet of het rustig genoeg is morgen om goed genoeg de verschillen te horen. Ik vond in ieder geval, nadat ik beide amps zelf vergeleken had, de volgende review erg herkenbaar: http://www.tnt-audio.com/ampli/udc180_e.html Onder de beschrijving van het geluid van de UcD wordt vergeleken met de T-amp en ik sluit me aan bij hoe dit is opgeschreven.
Leuke review. Erg veel info over de Class T staat er niet in maar enkele zaken worden toch wel mooi vergeleken.
Of de "zwarte gaten" tussen de instrumenten nu een nadeel of voordeel zijn van de Class T is een beetje kwestie van smaak denk ik. Daarbij hangt het ook voor een groot deel van de ruimte af of het een nadeel is of niet. In een ruimte met veel reflecties lijkt me dit eerder een voordeel.

Ik ben i.i.g. erg beniewd naar de luisterervaringen van morgen. :)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Jawel....er was mail.

Dus voor meer info kun je deze bestanden downloaden op onderstaande links:

http://62.166.6.192/download/luisterdagbreda.doc
en
http://62.166.6.192/download/schemabreda.doc

Als het nu hier nog even kan stoppen met regenen kan ik m'n auto vol gaan laden.....[/list]
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

even een pietlullige correctie: ik neem m'n eigen versterking mee, tenzij er vierkanaals highend voor handen is ;)

Nu weer verder met dit hoopje ellende:
Afbeelding
:wink:
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Kijk!

Dit is echt geweldig. Chapeau voor de organisatie en alle mensen die spullen meenemen. Ik ben erg benieuwd naar alles, zowel hoe het gaat klinken als de discussies die onvermijdelijk ten gevolge van de sessies zullen worden gehouden.

Tot morgen!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

DIY_Freak schreef:
even een pietlullige correctie: ik neem m'n eigen versterking mee, tenzij er vierkanaals highend voor handen is ;)

Nu weer verder met dit hoopje ellende:
Afbeelding
:wink:
Leuke mod met die soldeerklos...
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Echte DIY. :P
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Leeuwarden schreef:
Leuke mod met die soldeerklos...
Ja, maar het moet wel zilversoldeer zijn, want dat dempt de TEAC specifieke vibraties beter. Ik ben nu minutieus het gewicht aan het tweaken door er beetje bij beetje wat vanaf te solderen :wink:
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Wowly, even voor de goede orde: ik zie nergens mijn loopwerk en DAC ingepland staan.
Als dat klopt, hoef ik het ook niet mee te slepen, toch? :lol:

DIY freak en Audiofreak, mail me even (geen PB, maar echte mail).

Je speakers kunnen in principe mee, zeker als mijn DAC en loopwerk niet mee hoeven.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

rho schreef:
jeroen_d schreef:
rho schreef:
Ow, minder dan UcD? Ik hoor soms andere dingen, maar persoonlijk denk ik dat het een marginaal verschil zal zijn tussen de 2 en dus vooral smaakgebonden zal zijn. We zullen het wel merken, morgen. :)

Ondertussen is m'n pakketje AMP6 ook binnen. :D
Ik weet niet of het rustig genoeg is morgen om goed genoeg de verschillen te horen. Ik vond in ieder geval, nadat ik beide amps zelf vergeleken had, de volgende review erg herkenbaar: http://www.tnt-audio.com/ampli/udc180_e.html Onder de beschrijving van het geluid van de UcD wordt vergeleken met de T-amp en ik sluit me aan bij hoe dit is opgeschreven.
Leuke review. Erg veel info over de Class T staat er niet in maar enkele zaken worden toch wel mooi vergeleken.
Of de "zwarte gaten" tussen de instrumenten nu een nadeel of voordeel zijn van de Class T is een beetje kwestie van smaak denk ik. Daarbij hangt het ook voor een groot deel van de ruimte af of het een nadeel is of niet. In een ruimte met veel reflecties lijkt me dit eerder een voordeel.

Ik ben i.i.g. erg beniewd naar de luisterervaringen van morgen. :)
Ik ervaar het als een nadeel, altijd, want het is alsof er wat ontbreekt. Het wordt meteen duidelijk wanneer de T-amp met topversterkers vergeleken wordt. Wat niet weet wat niet deert, maar als je eenmaal een echt goede versterker hebt gehoord (en ik schaar de UcD daaronder) dan wil je niet meer naar die T-amp terug. Natuurlijk is de prijs/kwaliteitverhouding van de T-amp extreem goed, daar heb ik het even niet over :) .
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

jeroen_d schreef:
rho schreef:
jeroen_d schreef:
Ik weet niet of het rustig genoeg is morgen om goed genoeg de verschillen te horen. Ik vond in ieder geval, nadat ik beide amps zelf vergeleken had, de volgende review erg herkenbaar: http://www.tnt-audio.com/ampli/udc180_e.html Onder de beschrijving van het geluid van de UcD wordt vergeleken met de T-amp en ik sluit me aan bij hoe dit is opgeschreven.
Leuke review. Erg veel info over de Class T staat er niet in maar enkele zaken worden toch wel mooi vergeleken.
Of de "zwarte gaten" tussen de instrumenten nu een nadeel of voordeel zijn van de Class T is een beetje kwestie van smaak denk ik. Daarbij hangt het ook voor een groot deel van de ruimte af of het een nadeel is of niet. In een ruimte met veel reflecties lijkt me dit eerder een voordeel.

Ik ben i.i.g. erg beniewd naar de luisterervaringen van morgen. :)
Ik ervaar het als een nadeel, altijd, want het is alsof er wat ontbreekt. Het wordt meteen duidelijk wanneer de T-amp met topversterkers vergeleken wordt. Wat niet weet wat niet deert, maar als je eenmaal een echt goede versterker hebt gehoord (en ik schaar de UcD daaronder) dan wil je niet meer naar die T-amp terug. Natuurlijk is de prijs/kwaliteitverhouding van de T-amp extreem goed, daar heb ik het even niet over :) .
Aha, als je het als een gemis ervaart is dat natuurlijk wel een nadeel. Dat klopt.

Wel, ook als ie niet echt super de luxe is maar gewoon goed is dat al fantastis. Hij gaat namelijk het interne ampje vervangen dat in zo'n plastieken aktieve PC-speakertjes van 10jaar oud zit. :D
De speakertjes worden door een stel TB W3-871s vervangen worden.
Lijkt me wel een upgrade, of niet? :D
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Tuurlijk, zeker met die zeer goedkope laagvermogen T-ampjes.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Veel plezier morgen heren, uiteraard verwachten wij (degenen die ietwat te ver wonen om helemaal naar Breda te rijden) een uitgebreid verslag met veel en vooral duidelijke foto's 8)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Mag ik daar aan toevoegen dat als afsluiter een groepsfoto van jullie allemaal ook wel leuk zou zijn...
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

jeroen_d schreef:
Tuurlijk, zeker met die zeer goedkope laagvermogen T-ampjes.
En ik kan me weer eens met iets ammuseren. 't Is lang geleden dat ik nog zo benieuwd was naar het resultaat van een electronica-projectje.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik heb net m'n speakers ingeladen. PANIEK!!!!!! :shock: Er zaten plekken op de conussen. Vieze grijze vlekken. Druppels regen op gevallen. (papieren conus!) SH!T!! ......gelukkig zijn ze er mooi uit gegaan toen ze opdroogde. Phoew!! :P

De speakers, CD's, interlinks en speakerkabels zijn ingeladen. :)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

SSassen schreef:
Veel plezier morgen heren, uiteraard verwachten wij (degenen die ietwat te ver wonen om helemaal naar Breda te rijden) een uitgebreid verslag met veel en vooral duidelijke foto's 8)
Gaan we doen...Camera gaat mee.

Leeuwarden schreef:
Mag ik daar aan toevoegen dat als afsluiter een groepsfoto van jullie allemaal ook wel leuk zou zijn...
Ook goed punt.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Edo schreef:
SSassen schreef:
Veel plezier morgen heren, uiteraard verwachten wij (degenen die ietwat te ver wonen om helemaal naar Breda te rijden) een uitgebreid verslag met veel en vooral duidelijke foto's 8)
Gaan we doen...Camera gaat mee.
Die van mij gaat ook mee denk ik.
Edo schreef:
Leeuwarden schreef:
Mag ik daar aan toevoegen dat als afsluiter een groepsfoto van jullie allemaal ook wel leuk zou zijn...
Ook goed punt.
Zeker en vast.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

hé!!!

slapen jullie nou nog niet!!!

Héhé, ik heb eindelijk al mijn spullen klaar. Ik moest nog, filter solderen, draden maken voor het filter/filter-speaker/speakerdraden zelf, stands afvullen met zand en spikes aanzetten, units monteren en en en en.......

Na morgen ga ik eens een tijdje niets anders doen dan genieten en stop ik even met knutselen.

Tot straks!!!

Wowly
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Wowly schreef:
hé!!!

slapen jullie nou nog niet!!!
Ik ben een 'avondmens'... of zoiets. Kon het niet laten om nog 'even' naar een paar verschillende filters te luisteren en wat te tweaken. Helaas halverwege ontspoord, zoals weleens gebeurt met een snl instelbaar filter zoals de DCX. Rikketetik, goh...beter, klopperdeklop, hmmm ook niet gek... ah, dat kan ook nog anders... en dat nog even bijpoetsen... he leuk, dat komt 'precies' goed uit! ff checken, terug naar de vorige... Oeps... Goeiemorgen! 'Recall without saving current setting?' Ja. graag.

Dat wordt een kort nachtje... dus Edo, niet te dichtbij flitsen als ik in het vizier sta, anders raakt de foto dramatisch overbelicht. Ben blij dat de koffie goedkoop is. Vooruitziende blik, Wowly! 8)

Overigens een waarschuwing of twee voor de luisteraars: zo'n 10 min. orgel in het programma von der Wolfie (of misschien toch Charles-Marie 'Mister Bombastic' Widor) met een aantal flinke crescendo's en de speaker zijn ronduit afzichtelijk om te zien, zoals een echte DIY vingeroefening hoort te zijn :wink: . Dus dubbel blind luisteren heeft de voorkeur :lol:
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

:x :x :x :x

Ik had al die tijd in mijn hoofd dat de 27e een zondag was. Zat me er al op te verheugen... Zie ik net dat het vandaag is...
Ik kan helaas dus niet meer komen. Vandaag zit vol, omdat ik morgen vrij wilde houden.
Hier baal ik echt enorm van. ](*,) #-o
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Bart_M schreef:
Ik had al die tijd in mijn hoofd dat de 27e een zondag was.
jij ook al? niet dat t voor mij uitmaakte, ik kon beide dagen niet.....
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”