Luisterdag 27 mei te Breda!
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Vraagje, ivm de derde ruimte, is er iemand die goede stekkerblokken/interlinks en luidsprkerkabels meen kan nemen voor de 3e ruimte.
Ivm de derde ruimte kan iedere groep nu 3 kwartier genieten, ipv 1 uur. Scheelt maar een uurtje. Ik heb nog wel de invulling vrij van 2 luistersets in de derde ruimte, dus misschien dat we daar de meest geliefde sets kunnen laten horen? Of misschien wel een herhaling van de eerder gehoorde set waar iedereen zo over te spreken was?
DIY-Freak heeft al aangeboden om wat extra spullen mee te nemen, mijn dank hiervoor!!
Wowly
PS: probeer alle communicatie via dit forum te doen, via een PB of in dit draadje, ik ben dadelijk weer bij mijn ouders's huis, en kan mijn email niet lezen. BVD
Edit: spullen zijn dorgemaild naar EDO!
Ivm de derde ruimte kan iedere groep nu 3 kwartier genieten, ipv 1 uur. Scheelt maar een uurtje. Ik heb nog wel de invulling vrij van 2 luistersets in de derde ruimte, dus misschien dat we daar de meest geliefde sets kunnen laten horen? Of misschien wel een herhaling van de eerder gehoorde set waar iedereen zo over te spreken was?
DIY-Freak heeft al aangeboden om wat extra spullen mee te nemen, mijn dank hiervoor!!
Wowly
PS: probeer alle communicatie via dit forum te doen, via een PB of in dit draadje, ik ben dadelijk weer bij mijn ouders's huis, en kan mijn email niet lezen. BVD
Edit: spullen zijn dorgemaild naar EDO!
Ik weet niet of het rustig genoeg is morgen om goed genoeg de verschillen te horen. Ik vond in ieder geval, nadat ik beide amps zelf vergeleken had, de volgende review erg herkenbaar: http://www.tnt-audio.com/ampli/udc180_e.html Onder de beschrijving van het geluid van de UcD wordt vergeleken met de T-amp en ik sluit me aan bij hoe dit is opgeschreven.rho schreef:Ow, minder dan UcD? Ik hoor soms andere dingen, maar persoonlijk denk ik dat het een marginaal verschil zal zijn tussen de 2 en dus vooral smaakgebonden zal zijn. We zullen het wel merken, morgen.
Ondertussen is m'n pakketje AMP6 ook binnen.
Leuke review. Erg veel info over de Class T staat er niet in maar enkele zaken worden toch wel mooi vergeleken.jeroen_d schreef:Ik weet niet of het rustig genoeg is morgen om goed genoeg de verschillen te horen. Ik vond in ieder geval, nadat ik beide amps zelf vergeleken had, de volgende review erg herkenbaar: http://www.tnt-audio.com/ampli/udc180_e.html Onder de beschrijving van het geluid van de UcD wordt vergeleken met de T-amp en ik sluit me aan bij hoe dit is opgeschreven.rho schreef:Ow, minder dan UcD? Ik hoor soms andere dingen, maar persoonlijk denk ik dat het een marginaal verschil zal zijn tussen de 2 en dus vooral smaakgebonden zal zijn. We zullen het wel merken, morgen.
Ondertussen is m'n pakketje AMP6 ook binnen.
Of de "zwarte gaten" tussen de instrumenten nu een nadeel of voordeel zijn van de Class T is een beetje kwestie van smaak denk ik. Daarbij hangt het ook voor een groot deel van de ruimte af of het een nadeel is of niet. In een ruimte met veel reflecties lijkt me dit eerder een voordeel.
Ik ben i.i.g. erg beniewd naar de luisterervaringen van morgen.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Jawel....er was mail.
Dus voor meer info kun je deze bestanden downloaden op onderstaande links:
http://62.166.6.192/download/luisterdagbreda.doc
en
http://62.166.6.192/download/schemabreda.doc
Als het nu hier nog even kan stoppen met regenen kan ik m'n auto vol gaan laden.....[/list]
Dus voor meer info kun je deze bestanden downloaden op onderstaande links:
http://62.166.6.192/download/luisterdagbreda.doc
en
http://62.166.6.192/download/schemabreda.doc
Als het nu hier nog even kan stoppen met regenen kan ik m'n auto vol gaan laden.....[/list]
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Ik ervaar het als een nadeel, altijd, want het is alsof er wat ontbreekt. Het wordt meteen duidelijk wanneer de T-amp met topversterkers vergeleken wordt. Wat niet weet wat niet deert, maar als je eenmaal een echt goede versterker hebt gehoord (en ik schaar de UcD daaronder) dan wil je niet meer naar die T-amp terug. Natuurlijk is de prijs/kwaliteitverhouding van de T-amp extreem goed, daar heb ik het even niet overrho schreef:Leuke review. Erg veel info over de Class T staat er niet in maar enkele zaken worden toch wel mooi vergeleken.jeroen_d schreef:Ik weet niet of het rustig genoeg is morgen om goed genoeg de verschillen te horen. Ik vond in ieder geval, nadat ik beide amps zelf vergeleken had, de volgende review erg herkenbaar: http://www.tnt-audio.com/ampli/udc180_e.html Onder de beschrijving van het geluid van de UcD wordt vergeleken met de T-amp en ik sluit me aan bij hoe dit is opgeschreven.rho schreef:Ow, minder dan UcD? Ik hoor soms andere dingen, maar persoonlijk denk ik dat het een marginaal verschil zal zijn tussen de 2 en dus vooral smaakgebonden zal zijn. We zullen het wel merken, morgen.
Ondertussen is m'n pakketje AMP6 ook binnen.
Of de "zwarte gaten" tussen de instrumenten nu een nadeel of voordeel zijn van de Class T is een beetje kwestie van smaak denk ik. Daarbij hangt het ook voor een groot deel van de ruimte af of het een nadeel is of niet. In een ruimte met veel reflecties lijkt me dit eerder een voordeel.
Ik ben i.i.g. erg beniewd naar de luisterervaringen van morgen.
Aha, als je het als een gemis ervaart is dat natuurlijk wel een nadeel. Dat klopt.jeroen_d schreef:Ik ervaar het als een nadeel, altijd, want het is alsof er wat ontbreekt. Het wordt meteen duidelijk wanneer de T-amp met topversterkers vergeleken wordt. Wat niet weet wat niet deert, maar als je eenmaal een echt goede versterker hebt gehoord (en ik schaar de UcD daaronder) dan wil je niet meer naar die T-amp terug. Natuurlijk is de prijs/kwaliteitverhouding van de T-amp extreem goed, daar heb ik het even niet overrho schreef:Leuke review. Erg veel info over de Class T staat er niet in maar enkele zaken worden toch wel mooi vergeleken.jeroen_d schreef:Ik weet niet of het rustig genoeg is morgen om goed genoeg de verschillen te horen. Ik vond in ieder geval, nadat ik beide amps zelf vergeleken had, de volgende review erg herkenbaar: http://www.tnt-audio.com/ampli/udc180_e.html Onder de beschrijving van het geluid van de UcD wordt vergeleken met de T-amp en ik sluit me aan bij hoe dit is opgeschreven.
Of de "zwarte gaten" tussen de instrumenten nu een nadeel of voordeel zijn van de Class T is een beetje kwestie van smaak denk ik. Daarbij hangt het ook voor een groot deel van de ruimte af of het een nadeel is of niet. In een ruimte met veel reflecties lijkt me dit eerder een voordeel.
Ik ben i.i.g. erg beniewd naar de luisterervaringen van morgen..
Wel, ook als ie niet echt super de luxe is maar gewoon goed is dat al fantastis. Hij gaat namelijk het interne ampje vervangen dat in zo'n plastieken aktieve PC-speakertjes van 10jaar oud zit.
De speakertjes worden door een stel TB W3-871s vervangen worden.
Lijkt me wel een upgrade, of niet?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Veel plezier morgen heren, uiteraard verwachten wij (degenen die ietwat te ver wonen om helemaal naar Breda te rijden) een uitgebreid verslag met veel en vooral duidelijke foto's
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Gaan we doen...Camera gaat mee.SSassen schreef:Veel plezier morgen heren, uiteraard verwachten wij (degenen die ietwat te ver wonen om helemaal naar Breda te rijden) een uitgebreid verslag met veel en vooral duidelijke foto's![]()
Ook goed punt.Leeuwarden schreef:Mag ik daar aan toevoegen dat als afsluiter een groepsfoto van jullie allemaal ook wel leuk zou zijn...
Die van mij gaat ook mee denk ik.Edo schreef:Gaan we doen...Camera gaat mee.SSassen schreef:Veel plezier morgen heren, uiteraard verwachten wij (degenen die ietwat te ver wonen om helemaal naar Breda te rijden) een uitgebreid verslag met veel en vooral duidelijke foto's![]()
Zeker en vast.Edo schreef:Ook goed punt.Leeuwarden schreef:Mag ik daar aan toevoegen dat als afsluiter een groepsfoto van jullie allemaal ook wel leuk zou zijn...
hé!!!
slapen jullie nou nog niet!!!
Héhé, ik heb eindelijk al mijn spullen klaar. Ik moest nog, filter solderen, draden maken voor het filter/filter-speaker/speakerdraden zelf, stands afvullen met zand en spikes aanzetten, units monteren en en en en.......
Na morgen ga ik eens een tijdje niets anders doen dan genieten en stop ik even met knutselen.
Tot straks!!!
Wowly
slapen jullie nou nog niet!!!
Héhé, ik heb eindelijk al mijn spullen klaar. Ik moest nog, filter solderen, draden maken voor het filter/filter-speaker/speakerdraden zelf, stands afvullen met zand en spikes aanzetten, units monteren en en en en.......
Na morgen ga ik eens een tijdje niets anders doen dan genieten en stop ik even met knutselen.
Tot straks!!!
Wowly
Ik ben een 'avondmens'... of zoiets. Kon het niet laten om nog 'even' naar een paar verschillende filters te luisteren en wat te tweaken. Helaas halverwege ontspoord, zoals weleens gebeurt met een snl instelbaar filter zoals de DCX. Rikketetik, goh...beter, klopperdeklop, hmmm ook niet gek... ah, dat kan ook nog anders... en dat nog even bijpoetsen... he leuk, dat komt 'precies' goed uit! ff checken, terug naar de vorige... Oeps... Goeiemorgen! 'Recall without saving current setting?' Ja. graag.Wowly schreef:hé!!!
slapen jullie nou nog niet!!!
Dat wordt een kort nachtje... dus Edo, niet te dichtbij flitsen als ik in het vizier sta, anders raakt de foto dramatisch overbelicht. Ben blij dat de koffie goedkoop is. Vooruitziende blik, Wowly!
Overigens een waarschuwing of twee voor de luisteraars: zo'n 10 min. orgel in het programma von der Wolfie (of misschien toch Charles-Marie 'Mister Bombastic' Widor) met een aantal flinke crescendo's en de speaker zijn ronduit afzichtelijk om te zien, zoals een echte DIY vingeroefening hoort te zijn

