Luisterdag 27 mei te Breda!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

deepspace schreef:
daniel schreef:
misschien ten overvloede, maar vergeet de verlengsnoeren niet!
Is dat wel audiofiel genoeg :twisted:
herstel:

vergeet de power line extension boxes niet

zo beter?
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Mischien nog leuk nu we toch wat leuke spullen bij elkaar hebben. Kijken of we verschil horen tussen een originele cd, een gewone kopie en een Black Carbon kopie. Ik maak wel een cd tje voor Zaterdag. Ik neem Janine Jansen als voorbeeld. Zowel veel dynamiek als de polyfonie van een vol orkest als de fijnbesnaardheid van een Stradivarius "Barrere" uit 1727.

Ik heb helaas geen plextor platinum ultra mega xxxxxls brander maar gewoon een laptop brander.

Gewoon leuk om te doen als we "speeltijd" over hebben.
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

@ indoubt
Leuk! Ik wil het spel niet bederven? maar hebben we daar tijd voor in de zin om er iets zinnigs over te zeggen? Weet waar je aan begint! Dit met in het achterhoofd:
De ene "gewoneCD" is de andere niet
De ene "carbon CD" is de andere niet
De ene Brander is de andere niet (zoals je al aangaf)
De ene software is de andere niet
De ene brandsnelheid is de andere niet
Gegarandeerd succes bij het aantonen van verschil: Pak PC met merkloze (chinese) brander, ook zo CD's. Pak Nero en copier op maximale snelheid bijvoorbeeld (48 X of meer, leuk met variabele snelheid!).
Gegarandeerd dat de klank van de stradivarius verandert in het geluid van een ondefinieerbare merkloze viool....Over de levensduur van deze CD maar niet te spreken....
Om met de woorden van mijn vrouw te spreken: We luisteren zeker naar een kopietje (zonder het origineel te horen)??
Ik spreek uit ervaring omdat ik bovengenoemd in Maleisie heb ondervonden. Ik wil niet zeggen dat het zo erg is als vroeger bij tape decks, maar het lijkt er wel op!
Dus weet waar je aan begint......
Ik hoop dat ik de kopieer fanaten niet ontmoedig! maar het valt niet mee om een goede kopie te maken dus aantonen dat je verschil hoort zal je zeker lukken!
simon
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

doppedoos schreef:
Pak Nero en copier op maximale snelheid bijvoorbeeld (48 X of meer, leuk met variabele snelheid!).
Doe dan wel een rip met software die dat echt kan. Nero is ongeschikt voor het rippen van audio CD's! EAC is de enige juiste manier om een CD te rippen.

Over de rest zal ik maar niet in discussie gaan :oops:
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Rip software is EAC.

Ik heb gisteravond even twee kopien gemaakt. Een op een MMore macrolon en een op een Black Carbon. Er zit al verschil in volume bij afspelen tussen de twee kopieën. Ik neem ze wel mee maar stel me er inderdaad niet veel van voor.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

indoubt schreef:
Er zit al verschil in volume bij afspelen tussen de twee kopieën.
Je hebt toch wel alle opties die de originele sound aantasten, zoals nomalize uitgezet hoop ik? Zoniet, dan is de vergelijking bij voorbaat al zinloos natuurlijk. Tevens, gebruik EAC om je rip nog eens te vergelijken met het origineel. let ook ff op dingen als pre-emphasis!
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Niet om alle enthousiasme in de kop te drukken, maar we hebben maar 2 uurtjes klooitijd ingepland..........

Hebben jullie de spullen al klaar liggen??? 8)

@fineermannetje: sluit die spullen maar niet aan op je eigen set, moet je dadelijk weer upgraden :mrgreen:

Wowly

PS: oja, als jullie me willen bellen, ik ben er niet spreek in op het antwoordapparaat, ik zit nu in een ander huis.
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

doppedoos schreef:
@ indoubt
Ik hoop dat ik de kopieer fanaten niet ontmoedig!
simon
Ik weet het, er zijn veel variabelen. Als ik de zwarte cd dichter bij het origineel kan krijgen dan is dat al een success op zich. In principe koop ik mijn cd's gewoon. Helaas ben je dan juist steeds vaker de l#l. De laatste cd van Pink speelt niet in mijn speler vanwege de copycontrol. Je kunt de cd welliswaar niet afspelen maar kopieren is geen probleem (omgekeerde wereld ja). Mijn vrouw wilde de cd desondanks houden want die vond het zo'n leuk doosje (was wel 23€ want het is de dualdisc uitvoering).
Vandaar dat ik op zoek ben naar een manier om een zo goed mogelijke kopie te krijgen (die wel afspeelbaar is) die dan naast het origineel op de plank kan.
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

ALGEMEEN:

Wie kunnen wij bellen op welk nummer als er iets tussen komt.....De planning is dat wij om ~8uur uit het noorden vertrekken en hopen dan om ~10uur daar te zijn.

groet, Simon
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Het mailtje van mij waarin de betalingsgegevens stonden hebben ook mijn telefoonnummers. Ik geloof zowel mijn vaste als mijn mobiele nummer. Daar kun je me bereiken indien nodig.

Overigens, geef deze nummers aan niemand door, ze zijn prive en wilde dat graag zo houden :)

Overigens ben ik bezig een derde luisterruimte te regelen in hetzelfde gebouw. Er waren nog wat mensen die achteraf toch mee wilde doen, en aangezien we genoeg equipment hebben kunnen we rustig een derde ruimte creëren. Ik ben bang dat deze minder goede akoestische eigenschappen zal hebben dan de 2 die we niet hebben, maar dan is er ook meer ruimte om te klooien, en dat zal wel bij de meesten in goede aarde vallen denk ik zo 8).

Ik kan waarschijnlijk morgen pas de mensen van het gemeenschapshuis bereiken, dus heb dan pas uitsluitsel. Ik hoop echter dat het wel in orde zal komen.

Ook zal ik een formulier maken met daarop alle gegevens zoals ruimte's, tijden, tel.nr's etc etc en jullie die toesturen, zoda er geen misverstanden onstaan onder ook onder andere de consumptie's (die horen te worden gekocht bij het gemeenschapshuis voor een (gemeen)schappelijke prijs). dit zat inbegrepen bij de relatief lage huurprijs.

Vraagje aan de mod's; kan ik hier een attachment in de vorm van een word document aan hangen zodat iedereen het kan downloaden van dit forum (anders moet ik weer ettelijke pb's gaan schrijven....)?

Groetjes

Wowly
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Mail hem maar even door hiernaar toe. Zet ik het op m'n server en plaats een linkje op het forum. Kan iedereen het downloaden.
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Schaamte op mij :oops: ... ik heb nog niet betaald. Morgen contant! :)

Ik had nog aangeboden een Teac VRDS10 + dac mee te nemen. Is dat nog nodig? Hij ligt op het moment onder narcose, maar als alles goed gaat wordt 'ie morgen weer ontslagen ;)
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Al bijna mosterd na de maaltijd maar: bij mij staat tweemaal UcD vermeld terwijl het moet zijn UcD/T-amp. Die T-amp is voorzien van volumeregelaar en is ongefilterd. Indien iemand buiten mijn demo om deze versterker wil proberen, geen probleem! Geef eventuele belangstelling aan, dan kan ik daar rekening mee houden.
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Edo schreef:
Mail hem maar even door hiernaar toe. Zet ik het op m'n server en plaats een linkje op het forum. Kan iedereen het downloaden.
Is er al iets bekend? Waar downloaden?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ik heb nog niets gezien...
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Edo schreef:
Ik heb nog niets gezien...
Nog minder dan 24 uur :)

Stel je voor dat ik had moeten werken en geen PC tot mijn beschikking had. Had ik niet eens die ( mogelijk ) mooie uitleg kunnen lezen ;)
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

jeroen_d schreef:
Al bijna mosterd na de maaltijd maar: bij mij staat tweemaal UcD vermeld terwijl het moet zijn UcD/T-amp. Die T-amp is voorzien van volumeregelaar en is ongefilterd. Indien iemand buiten mijn demo om deze versterker wil proberen, geen probleem! Geef eventuele belangstelling aan, dan kan ik daar rekening mee houden.
Is dat een SI T-amp of is dat een 41Hz kit? Ik heb ook een 41Hz AMP6 besteld, dus als het een 41Hz kit is wil ik die wel eens op m'n Classic 180 proberen.
Ik denk dat nu geprogrammeerd staat dat er een UcD op komt (weet niet of het de jouwe wordt) en dat zou dus een mooie vergelijk kunnen opleveren tussen de 2. (jij kent het verschil waarschijnlijk al, neem ik toch aan :) )
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Rho, ik neem een 41Hz Amp3 mee die je kunt proberen.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

indoubt schreef:
Rho, ik neem een 41Hz Amp3 mee die je kunt proberen.
Geweldig! :D

Een AMP6 is een AMP3 inclusief voeding. Komt dus heel mooi uit. :)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hello Folks,

Ik hehb nog niets naar edo gestuurd omdat er mogelijk een derde ruimte bij komt. Dit weet ik allemaal pas als ik de beheerster heb gesproken, en die krijg ik niet te pakken.

De gegevens die erin zullen staan zijn de gegevens zoals die al in dit topic zijn beschreven plus een paar praktische zaken, stel je er niet teveel van voor.

probleem is dat de PC van mijn pa extreme kuren heeft en het erg moeilijk is om op het WWW te komen (soms heel even wel, dan weer niet, gRRRRR). Ik ga proberen voor 8 uur vanavond het word documentje erop te krijgen, maar waarschijnlijk al eerder.

@ DIYFreak: mogelijk dat de TEAC nog nodig is, vanwege een derde luisterruimte, alleen is die nog niet zeker.....

Wow, spannend! Nog een dagje en dat gaat ie. Ben benieuwd of alles een beetje wil lopen.....ik he dit nog niet eerder georganiseerd, zo'n luisterdagje. [-o<

Ik zal dadelijk bij mij thuis het word docje maken en doormailen naar Edo.

Groetjes

Wowly
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Wowly schreef:
@ DIYFreak: mogelijk dat de TEAC nog nodig is, vanwege een derde luisterruimte, alleen is die nog niet zeker.....
Ik heb nog een stel speakertjes staan die ik iets ander gefilterd heb dan ik 'gewoonlijk' doe en ben erg benieuwd wat 'men' er van vindt (afgezien van de afzichtelijke non-afwerking op het moment... wees gewaarschuwd ;)). Kan dat er nog bij? Ze zijn aanmerkelijk kleiner dan Eidolon's, dus ze zouden in de auto van KT88 moeten kunnen, die me morgen een lift gaat geven naar Breda. Dus eerst even checken!
Wow, spannend! Nog een dagje en dat gaat ie. Ben benieuwd of alles een beetje wil lopen.....ik he dit nog niet eerder georganiseerd, zo'n luisterdagje. [-o<
Lokatie klaar en de rest is 'up to the guests'. Wordt zeker een geslaagde dag 8)

ff nog een suffe vraag: doen we naambordjes bij deze gelegenheid? Een aantal van de deelnemers kan ik (van ver) herkennen, maar ondanks drie DDIY dagen willen de meeste namen maar niet blijven hangen.

En dan nog een onbeschaamde plug voor mezelf: ik heb nog wat drivertjes te koop (zie WWW, nieuwe toegevoegd, o.a. SLS10 en L26)... Scheelt weer verzendkosten als ik ze morgen mee kan nemen en de waren kunnen ter plekke worden geinspecteerd. Alleen voor serieuze gegadigden om volksverhuizingen te voorkomen... PM/Mail me als je interesse hebt! 8)
Laatst gewijzigd door DIY_Freak op vr 26 mei 2006, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

DIY_Freak schreef:
En dan nog een onbeschaamde plug voor mezelf: ik heb nog wat drivertjes te koop (zie WWW, nieuwe toegevoegd, o.a. SLS10 en L26)... Scheelt weer verzendkosten als ik ze morgen mee kan nemen en de waren kunnen ter plekke worden geinspecteerd. Alleen voor serieuze gegadigden om volksverhuizingen te voorkomen... PM/Mail me als je interesse hebt! 8)
Zou ik niet doen. stel dat ik daar weer enorm zin krijg om weer eens iets nieuws te bouwen.... :roll: :lol:


Ik heb er echt zin in, in morgen.

Ik heb wel een probleem: Het blijft hier maar regenen en ik heb geen zin om met m'n speakers daar door te lopen. Toch zal ik ze in de wagen moeten krijgen...
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hoi Luitjes,

Sorry voor mijn korte afwezigheid, maar de pc van mijn vader heeft kuren (#$^%%$$^&).

@ Rho: een vuilniszak en een paraplu doet wonderen :D

Voor de rest, we kunnen een derde ruimte betrekken morgen dus de vader van Digidoo kan ook mee!. De groepjes zullen wat kleiner worden, zodat we beter een goede luisterplek kunnen bemachtigen. Dit naar aanlieding van sommigebn die de groepjes wat groot vonden.

Ik ga nu dadelijk Het word document maken en opsturen naar Edo. Er staat niet veel meer in dan er al in dit draadje staan en wat extra dingetjes....

Man, at heb ik er zin in, ook al vind ik het ook wel spannend of alles goed gaat [-o<

Wowly
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

rho schreef:
jeroen_d schreef:
Al bijna mosterd na de maaltijd maar: bij mij staat tweemaal UcD vermeld terwijl het moet zijn UcD/T-amp. Die T-amp is voorzien van volumeregelaar en is ongefilterd. Indien iemand buiten mijn demo om deze versterker wil proberen, geen probleem! Geef eventuele belangstelling aan, dan kan ik daar rekening mee houden.
Is dat een SI T-amp of is dat een 41Hz kit? Ik heb ook een 41Hz AMP6 besteld, dus als het een 41Hz kit is wil ik die wel eens op m'n Classic 180 proberen.
Ik denk dat nu geprogrammeerd staat dat er een UcD op komt (weet niet of het de jouwe wordt) en dat zou dus een mooie vergelijk kunnen opleveren tussen de 2. (jij kent het verschil waarschijnlijk al, neem ik toch aan :) )
Het is een 41Hz kit, de AMP1-B met voeding zodanig dat van 4 tot 8 ohm ongeveer 2x50W geleverd kan worden. Het kleine kastje is om verliefd op te worden maar de kwaliteit is minder dan UcD dus ik gebruik hem alleen bij gelegenheid.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ow, minder dan UcD? Ik hoor soms andere dingen, maar persoonlijk denk ik dat het een marginaal verschil zal zijn tussen de 2 en dus vooral smaakgebonden zal zijn. We zullen het wel merken, morgen. :)

Ondertussen is m'n pakketje AMP6 ook binnen. :D
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”